ĐAKOVO/OSIJEK - Otvaranjem prve dionice autoceste Beli Manastir - Osijek - Svilaj, tj. dijela paneuropskog koridora 5C Beli Manastir - Osijek - Svilaj - Ploče početkom studenoga 2007. Slavonija je, kako je tada i najavljeno, izašla iz prometne izolacije,
a ubrzo je, u travnju 2009. godine, u promet puštena i druga
dionica od Đakova do Osijeka.
Iako popularno nazvana Slavonika dobrim dijelom
gotovo usporedno teče s državnom cestom D7, malo tko od mještana
nanizanih naselja zna kakav im se promet odvija “iza leđa”. Tako
je, doznajemo u HAC-u, broj vozila u prošloj godini
znatno premašio brojku od pola milijuna.
– Na autocesti Beli Manastir – Osijek – Svilaj, dionicama
Osijek – Đakovo – Sredanci lani je prošlo
655.410 vozila, a to je sukladno očekivanjima,
odnosno planiranom prometu za 2010. godinu – kažu u
Hrvatskim autocestama.
Taj dio autoceste, s obzirom na dovršenost dijela autoceste,
najviše koriste osobna vozila. “Tek nakon dovršetka cijelog
Koridora moći ćemo realno usporediti iskorištenost po nekoliko
kategorija, tj. vrstu prometa i vozila”, navode u HAC-u.
I dok su do sada vozači na Slavoniki između Osijeka i Đakova na
pločama o obavijestima na usputnim odmorištima uglavnom mogli
vidjeti znakove s prekriženom šalicom kave i benzinskom crpkom,
to će se, najavljuju u HAC-u, promijeniti.
– Na dionici Osijek – Đakovo autoceste A5 sklopljen je ugovor
s korisnikom OMV Hrvatska za gradnju benzinskih
postaja s trgovinom i cafe-barom na odmorištima Beketinci
– istok i Beketinci – zapad, za koje su ishođene potvrde
glavnog projekta te se očekuje početak radova – najavljuju
iz HAC-a. Na žalost, takav slučaj nije i s odmorištem
Strossmayerovac.
“Na odmorištu Strossmayerovac sagrađen je višenamjenski
ugostiteljsko-trgovački objekt s javnim sanitarijama, za koji ni
nakon dva provedena javna nadmetanja, a ni nakon kontakta sa
županijskim uredima za gospodarstvo i Županijskom gospodarskom
komorom nije bilo interesa ponuditelja pa objekti nisu u
funkciji”, pojašnjavaju u HAC-u.
ZA MOST PREKO DRAVE 158 MILIJUNA KUNA
“Za 2011. godinu HAC planira investirati 318 milijuna kuna na
autocesti Beli Manastir-Osijek-Svilaj, i to 126 milijuna kuna za
gradnju dionice Sredanci-granica BiH i most Svilaj (sredstva
osigurana iz kredita EBRD-a i EIB-a); 158 milijuna kuna
za građenje mosta Drava na dionici Beli Manastir-Osijek
(u tijeku je javni natječaj za nabavu kredita), a preostala
sredstva, 34 milijuna kuna, planirana su za nadzor i pripremu
(izvlaštenje zemljišta, projektiranje i izmještanje
instalacija), najavljuju u HAC-u.
TEKST: Maja Muškić (Glas Slavonije)