Iako je osjetno povećala proizvodnju, zaposlila 20 novih radnika i sada ih ima već 137, uložila dodatnih 500 tisuća kuna u nabavu suvremene opremu, bogat proizvodni program baziran na vlastitim brendovima proširila za dvije grupe novih proizvoda te ozbiljno krenula i u izvoz, đakovačka tekstilna tvrtka Hemco, specijalizirana za proizvodnju zaštitne odjeće i opreme, poslovnu će 2011. godinu na financijskom planu ipak završiti na razini 2010. godine.
Premda se širi statistički optimizam o zaustavljanju pada i
ponovnom rastu hrvatske tekstilne industrije, Slobodan
Mihalj, direktor i suvlasnik Hemca, kaže kako to u svom
poslovanju još ne osjeća.
– Cijene naših gotovih proizvoda su dodatno pale na tržištu,
pa sada za isti prihod moramo proizvesti veći broj gotovih
proizvoda. Bilježimo i sve izraženiji problem naplate isporučenih
roba, a posebno nas pogađa uvoz s Dalekog istoka. Ulazne cijene
pojedinih repromaterijala koje koristimo u proizvodnji osjetno su
porasle na svjetskom tržištu, a samo pamučne tkanine u godinu
dana poskupjele su 120 posto. Trpimo teškoće i zbog nastavka
krize u domicilnom gospodarstvu. Smanjio se obujam građevinskih
radova, a time i broj radnika, pada proizvodnja u poljoprivredi,
pa se kupuje i manje radne i zaštitne odjeće – veli Mihalj.
Hemco je ove godine započeo ozbiljan proces osvajanja
izvoznih tržišta te u Sloveniju, Njemačku i Bugarsku
izvezao gotovih proizvoda pod vlastitim robnim markama na razini
od sedam posto ukupne proizvodnje, uz cilj da se on povećava
idućih godina. Hemco svake godine izbacuje nekoliko novih svojih
proizvoda, a taj je proces sada i ubrzan nakon prošlogodišnje
investicije u gradnju poslovne hale i nabavu novih
najsuvremenijih tehnologija, ali i zapošljavanja stručnih
djelatnika. Ove godine ušao je u proizvodnju modnih majica Volim,
koje su postale snažan tvrtkin brend dobro
primljen na tržištu. Za HEP Distribuciju izrađen je i visoko
ocijenjen brend antistatik zaštitnih odijela. U Hemcu očekuju
tešku i 2012. poslovnu godinu, čak i težu u odnosu prema 2011.
godini.
– Proći će podosta vremena dok nova vlada počne povlačiti
poteze u korist gospodarstva. Strah nas je druge recesije koja
Hrvatskoj stiže izvana i bojimo se da će se ona reflektirati na
naše poslovanje čak više nego prva, započeta u rujnu 2008. –
veli Mihalj i dodaje kako su se u tvrtki za krizu pripremali.
– Ulagali smo značajna sredstva u razvoj novih tehnologija,
edukaciju ljudi, nove proizvode, a poglavito na marketinškom
planu brojnim izravnim susretima s našim kupcima, kako na
radionicama, tako i sajmovima u zemlji i inozemstvu – veli
Mihalj i dodaje kako će, uz orijentaciju na nove tehnologije i
nove vlastite proizvode usklađene s EU standardima, učiniti sve
da zadrže položaj vodećeg proizvođača odjeće za zaštitu na radu u
Hrvatskoj.
[blockquote]U NORD-u lohn-poslovi
Hemco je 2010. godine u stečajnom postupku kupio Tvornicu kožne
konfekcije NORD u Starim Mikanovcima, tvrtku s dugom tradicijom u
proizvodnji kožne lovačke konfekcije. “Tamo za sada radimo
uglavnom lohn-posao, kožne jakne za njemačkog naručitelja i nešto
za domaće tržište. Nisam s učinjenim na razvitku te tvornice
zadovoljan, mislio sam u tom segmentu postići mnogo više, ali
naprosto, uz sve aktivnosti u matičnoj tvrtki, nismo imali
dovoljno vremena da i tu učinimo nešto više, što ćemo sigurno
ostvariti u idućem razdoblju – veli Mihalj.
137 zaposlenih radi u Hemcu
120 posto poskupjele su pamučne tkanine na
svjetskom tržištu u posljednjih godinu dana[/blockquote]
TEKST: Nikola VUKADINOVIĆ (Glas Slavonije)
FOTO: hemco.hr