Za projekt ‘Eko vožnja je zakon’ Europska unija daje 1,14 milijuna kuna

Eko vožnja je zakon naziv je projekta koji pokreće Škola
za cestovni promet Zagreb u suradnji s partnerima Prvom srednjom
školom Beli Manastir, Gospodarskom školom Čakovec i Strojarskom i
prometnom školom Varaždin.

suzuki_auto_show_17_03_2012_sibhr_011.jp

Cilj je projekta jačanje postojećeg obrazovnog sustava unutar
strukovnih škola u podsektoru cestovnog prometa kako bi se
podigla razina ekološke svijesti o racionalnoj vožnji jačanjem
kompetencija nastavnika za prenošenje relevantnog znanja vezanog
uz promjene načina vožnje radi zaštite okoliša.

Za projekt je izdvojeno ukupno 1.293.673,41 kuna
(171.222,74 eura)
, od čega Europska unija financira
88,13 posto, odnosno 1.140.114,37 kuna (150.898,60 eura).
Sredstva Europske unije dobivena su na natječaju “IPA komponenta
IV – Razvoj ljudskih potencijala – Program EU za Hrvatsku” pod
nazivom projekta “Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim
školama u skladu s promjenjivim potrebama tržišta
rada/gospodarstva”. Ostalih 11,87 posto, odnosno 153.559,03 kuna
(20.324,14 eura), financira Ministarstva znanosti, obrazovanja i
sporta Republike Hrvatske isplatom plaća djelatnicima na
projektu.

Eko vožnja svoje uporište temelji na dvama osnovnim ciljevima,
smanjenju potrošnje goriva i smanjenju emisije ispušnih
plinova
, a ostvaruje ih optimalnom tehnikom vožnje te
razvojem ekološke svijesti i osobnosti vozača tijekom upravljanja
automobilom. Tehnika eko vožnje obuhvaća prepoznavanje situacija
u prometu i prilagođavanje vožnje tim situacijama te umjerenost u
upravljanju komandama vozila kroz vožnju u višem stupnju
prijenosa s nižim brojem okretaja, održavanje kontinuirane brzine
i, osobito, izbjegavanje nepotrebnih i naglih ubrzanja, usporenja
ili kočenja, a sve u skladu s prometnim propisima.

 “Škola za cestovni promet Zagreb sustavno prati
trendove u cestovnom prometu, stoga je osmišljavanje i provedba
ovakvog projekta logičan nastavak naših nastojanja da učenicima
pružimo znanje i tehnike koje će ih učiniti kvalitetnijim i
konkurentnijim vozačima i tehničarima. Ponosni smo što je značaj
projekta prepoznala i Europska unija, a uvjereni smo da će
projekt nadrasti svoje okvire i popularizirati eko vožnju u svim
segmentima našeg gospodarstva i društva općenito
“, istaknuo
je Zoran Oreščanin, ravnatelj Škole za cestovni
promet Zagreb, na jučerašnjem predstavljanju projekta.

Projektom Eko vožnja je zakon želja nam je promovirati eko
vožnju kao vožnju budućnosti tijekom koje vozač uz ubrzan stil
života i siguran automobil odabire vožnju u skladu s prirodom kao
ekološki imperativ novog doba kojim se istovremeno čuva okoliš i
ostvaruju značajne financijske uštede. Projekt donosi višestruke
koristi brojnim ciljnim skupinama, osobito gospodarstvenicima kao
krajnjim korisnicima, te se nadamo kako će ga oni prepoznati i
naći načina da njegove pogodnosti iskoriste u unapređenju svog
poslovanja
“, istaknula je Vlasta Perotić,
voditeljica projekta Eko vožnja je zakon.  

suzuki_auto_show_17_03_2012_sibhr_006.jp

Projekt Eko vožnja je zakon značajno će pridonijeti unapređenju
nastavnih kadrova i opreme kroz poboljšanje kvalitete obrazovanja
u dijelu stručnih predmeta čiji sadržaji se odnose na eko vožnju
i zaštitu okoliša. Želja je nositelja projekta osvijestiti
učenike – buduće vozače i tehničare cestovnog prometa koji će
brinuti o organizaciji i sigurnosti odvijanja prometa – kao i
gospodarstvenike, profesionalne vozače i opću javnost, o svim
prednostima eko vožnje koja podrazumijeva upravljanje vozilom
koje je prihvatljivije za okoliš, a ujedno i sigurnije,
racionalnije i štedljivije.

Procjena je nositelja projekta kako se uz eko vožnju može
ostvariti ušteda od 10 do 20 posto goriva. Kod
prosječnog automobila, koji je prije edukacije vozača o eko
vožnji trošio 8 litara goriva na 100 kilometara, ta ušteda iznosi
i do 3.000 kuna godišnje, uzimajući put od 15.000 kilometara kao
prosječni godišnji pređeni put. Kod profesionalnih vozača, koji
godišnje u prosjeku teretnim motornim vozilom prelaze 100.000
kilometara i prosječno troše oko 30 litara goriva na 100
kilometara, ta ušteda iznosi i između 30.000 i do 60.000 kuna
godišnje. U konačnici, tvrtka koja raspolaže voznim parkom od 10
teretnih motornih vozila koji zajedno godišnje prijeđu u prosjeku
milijun kilometara, može uštedjeti i do 600.000 kuna godišnje.

Projekt će se provoditi tijekom dvanaest mjeseci, do rujna 2013.
godine, i obuhvatit će niz aktivnosti usmjerenih na educiranje i
osposobljavanje nastavnika te uvođenje kvalitetnije i suvremenije
nastavne opreme i pomagala. Učenici, nastavnici i instruktori
sigurne i eko vožnje nizom predavanja, treninga i radionica
stjecat će teorijsko i praktično znanje o svim aspektima eko
vožnje, a predviđeni su i studijski posjeti institutima i
poligonima vožnje u Austriji te međunarodnim sajmovima
tehnoloških dostignuća kod vozila u Njemačkoj, radi razmjene
iskustava i uvida u dobru praksu drugih zemalja.

Podizanju kvalitete nastave o eko vožnji uvelike će pomoći nabava
specifične opreme i računalnih programa za praćenje rada vozila,
kao i priprema posebnih udžbenika i priručnika.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari