Baranjsku papriku moramo brendirati

 

Iako najkvalitetnija u Hrvatskoj, baranjska paprika nije brendirana. Za sada su samo baranjski kulen i vino pravi baranjski brendovi.

A znamo svi, da bez dobre paprike nema ni dobro kulena, a ni fiša, koju usput rečeno također traži svojevrsnu zaštitu.

Po mljevenu papriku u Baranju dolaze mnogi, a da i ne znaju da su organoleptička svojstva baranjske paprike daleko iznad onih uzgojenih u nekim drugim dijelovima Republike Hrvatske.

Zašto se nitko nije potrudio brendirati baranjsku papriku? To nije stvar ugostitelja, već ljudi koji se bave proizvodnjom paprike – mišljenja je Damir Fabijanić, vlasnik priznatog časopisa Iće&Piće, koji se bavi upravo hrvatskom i inozemnom gastroponudom i dobro zna što znači brendirati neki proizvod.

Pokušaja bredniranja paprike ipak je bilo. Najdalje su odmaknuli u biljskom udruženju Baranja. Sve je počelo s EU projektom, u sklopu kojega su organizirali edukaciju za 20-ak žena, koje su, pak, postale certificirani proizvođači paprike.

Istovremeno smo i sami počeli tradicionalni način proizvodnje paprike, nadjenuli joj naziv Baranjka te ga zaštitili pri Zavodu za intelektualno vlasništvo RH – priča Jasna Petrović, programska koordinatorica udruženja, naglašavajući kako im je većina daljnjih planova, zbog financijskih razloga, ostala samo na papiru.

Baranjska paprika se, dakle, za sada može nabaviti samo na pragovima proizvođača, dok je u ostalim dijelovima Hrvatske nema.

Opširnije o ovoj temi pročitajte u Glasu Slavonije.

SiB.hr

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari