U suradnji s partnerom iz Pečuha (Pécs-Mecseki Borút Közhasznú Egyesület), a u sklopu projekta IPA prekogranične suradnje Hrvatske i Mađarske, Općina Jagodnjak sudjeluje u jednogodišnjem projektu COOLIN.
Pored organiziranja edukativnih radionica i različitih
promotivnih aktivnosti u cilju podizanja kvalitete
gastro-turističke ponude hrvatskog i mađarskog dijela Baranje, u
sklopu projekta COOLIN, proizvođači kulina iz baranjskog mjesta
Jagodnjak osnovali su “Klaster baranjski kulin”.
Na nedavno održanoj osnivačkoj skupštini sudjelovala su 24
osnivača Klastera baranjski kulin, prihvaćen je Statut, izabran
Upravni odbor i ostala upravna tijela nužna za rad
Klastera.
Prema riječima Dragana Novakovića, novoizabranog predsjednika,
Klaster je osnovan u cilju poticanja i promicanja razvitka i
unapređenja proizvodnje i marketinga kulina i drugih lokalnih
proizvoda. Aktivnosti Klastera uključivat će povezivanje i
poticanje povećanja profitabilnosti članova, konkurentnosti,
edukacije u oblasti proizvodnje i standarda kvalitete,
unapređenje proizvodnje i inovativnosti, brendiranje, te
osvajanje novih tržišta.
– Osnivanje Klastera samo je jedna je od aktivnosti iz
projekta IPA prekogranične suradnje s Mađarskom pod skraćenim
nazivom COOLIN. Opći cilj projekta je poboljšanje gastro
turističke ponude, a specifični ciljevi su gastro turistička
promocija kulina i drugih lokalnih proizvoda i poboljšanje
konkurentnosti proizvođača – rekao je Anđelko Balaban,
načelnik općine Jagodnjak, koja je nositelj projekta
prekogranične suradnje s hrvatske strane.
Balaban je uvjeren kako će se provedbom planiranih aktivnosti i
zajedničkim djelovanjem s mađarskim partnerom osigurati povećanje
proizvodnje kvalitetnijeg kulina i druge lokalne tradicijske
hrane, a time bogatija i postojanija gastro turistička ponuda.
Klaster će biti jezgro buduće održive proizvodnje kulina i novih
ideja u oblasti koja zasigurno ima perspektivu.
Osnivanje Klastera baranjski kulin pozdravio je i Josip Jagušt,
nacionalni konzultatant UN FAO:
– Svakako je dobra vijest da je u Jagodnjaku osnovan Klaster
baranjski kulin. Međutim, ima još dosta posla oko osnaživanja
klastera, povećanja članstva odnosno povećanja broja onih koji su
registrirani proizvođači suhomesnatih proizvoda. Potreban je niz
dobro koordiniranih marketinških aktivnosti, popularizacije,
probijanja tržišta i pronalaženja poveznica s turizmom, plasmanom
na Jadranu, sinergijama s vikend ponudom u samoj Baranji i
slično – poručio je Jagušt.