Bave se proizvodnjom, i to metaloprerađivačkom. Rade u Hrvatskoj, još k tome u Slavoniji. Proizvode ono što treba ponajprije građevinskom sektoru - mješalice za beton i građevinska kolica.
Prema aktualnom hrvatskom hiperdepresivnom stanju, to je pravi put za propast. To im se gotovo i dogodilo 2009. godine kada su zbog nagomilanih višegodišnjih dugovanja, lošeg vođenja tvrtke i nastupajuće krize – završili u stečaju. Njihov najveći konkurent na tržištu, francuska grupacija Altrad Group sa sjedištem u Montpellieru, uskoro ih preuzima te postaju dio ove velike multinacionalne kompanije.
Prednosti grupacije
Od tada više nisu samo Limex već postaju Altrad
Limex. Promijenili su samo vlasnika. I danas rade u
istim proizvodnim halama usred Donjeg Miholjca, u Slavoniji i
Hrvatskoj, te i dalje proizvode mješalice za beton i građevinska
kolica. Sve to rade gotovo isti ljudi kao i prije četiri, pet
godina. Međutim, danas su uspješna proizvodna tvrtka,
zapošljavaju 183 radnika koji svakoga mjeseca redovito primaju
svoju zarađenu plaću, a više od 90 posto prihoda ostvaruju na
izvoznim tržištima.
O tome koliko je Altrad Grupacija izrazito dinamična i razvojna,
najbolje svjedoče podaci o tome kako su, kada je Limex 2010.
postao član Altrada, bili 45. tvrtka u Grupaciji, a sada je u
Altradu 95 tvrtki koje na tržištu ostvaruju oko 900 milijuna eura
prometa. Najveći su svjetski proizvođač mješalica i najveći
europski proizvođač profesionalnih građevinskih skela i kolica. U
predstojećoj poslovnoj godini, a ona se vodi od rujna do
kolovoza, u Altradu očekuju promet od oko milijardu eura.
Što se donjomiholjačkog Altrad Limexa tiče, oni su unatoč
nepovoljnim ekonomskim uvjetima i stalnom padu građevinske
aktivnosti, kako u Hrvatskoj, tako i u zemljama regije, prošle
godine ostvarili ukupno 104,3 milijuna kuna prihoda, od čega je
91,3 milijuna kuna ostvareno na izvoznim tržištima. Ove
godine bi ukupan promet trebao premašiti 110 milijuna kuna, a
očekuje se dobit između sedam i osam posto na razini godine,
odnosno oko 1,1 milijun eura.
Što je slično Hrvatskoj i
Ukrajini
Pored ovih konkretnih brojčanih pokazatelja i učinkovite
organiziranosti, kako ističe Josip Markovac, generalni direktor
Altrad Limexa, brojne su prednosti poslovanja u grupi.
“Ostvarujemo vrijedne benefite kroz zajedničku nabavu, te
imamo značajnu pomoć u prodaji ponajviše putem koordiniranih
nastupa na tržištu. Nadalje, ulaskom u Altrad Grupaciju proširili
smo svoj prodajni asortiman, jer uz asortiman iz vlastite
proizvodnje plasiramo na tržište i druge proizvode Altrad Grupe,
prije svega Belle proizvode i proizvode Atika, odnosno proizvode
za gradnju, uređenje vrta te hobi asortiman”, naglašava
Markovac, dodajući kako su uveli sustav upravljanja kvalitetom po
normi ISO, te GS i TÜV certifikat za sigurnost pri rukovanju
uređajima.
Zahvaljujući višegodišnjoj tradiciji, a osobito dokazanoj
kvaliteti proizvoda kao što su građevinska kolica, Altrad Limex
postojano je prisutan na mnogim tržištima.
“U protekloj poslovnoj godini (rujan 2013. – kolovoz 2014.)
zabilježili smo rast prodaje na mnogim tržištima, od Bugarske i
Rumunjske, preko Njemačke, Rusije i Francuske, pa čak i u Bosni i
Hercegovini. Istovremeno, najveći pad prodaje smo imali u
Ukrajini zbog poznatih okolnosti, ali i u Hrvatskoj, što osobito
zabrinjava. To je katastrofa, kao da građevinski sektor uopće ne
postoji”, zaključuje Josip Markovac.
[blockquote]Prije pet godina bili su pred gašenjem, a sada uspješno proizvode, izvoze i zarađuju. I sve to rade gotovo isti ljudi kao i prije pet godina. Međutim, danas su uspješna tvrtka, zapošljavaju 183 radnika, a više od 90 posto prihoda ostvaruju na stranim tržištima[/blockquote]
Problemi hrvatske
konkurentnosti
Na razini cijele Grupe, Altrad u svakom trenutku ima na
raspolaganju bankovni kredit u iznosu od 100 milijuna eura uz
kamatu od 0,69 posto. Istovremeno, Altrad Limex, kao zasebna
tvrtka u okviru Grupe, kredit može dobiti po kamatnoj stopi od
jedan posto.
“Zbog planirane investicije u izgradnju novog skladišta, podnijeli smo zahtjev jednoj velikoj hrvatskoj banci i dobili ponudu za kredit po kamatnoj stopi od 5,4 posto. Za hrvatske uvjete to možda nije loša ponuda, međutim, kada sam to pokazao u sjedištu Grupe, ostali su zgroženi. Teško bilo koja hrvatska tvrtka po takvim uvjetima može biti konkurentna. Činjenica je da je u Hrvatskoj radna snaga jeftinija, ali kada se pribroje sva davanja kojima su ovdje izložene tvrtke i ovakvi bankarski uvjeti, onda naše tvrtke jako teško mogu biti konkurentne na svjetskom tržištu”, kazuje Josip Markovac.
Tekst: Privredni.hr