Kako brže do željenih promjena u obrazovnom sustavu, novih znanja i
bolje opremljenosti škola? Osnovnoj školi Kneževi
Vinogradi odobren je projekt "ZaČuDiMMo zajedno" u vrijednosti
1.460.119,04kn koji je u 100% iznosu financiran iz Europskog
socijalnog fonda.
Projekt je prijavljen na poziv Unaprjeđenje pismenosti – temelj
cjeloživotnog učenja” namijenjen unaprijeđenju različitih vrsta
pismenosti učenika kao temelja stjecanja ključnih kompetencija za
cjeloživotno učenje.
Navedeni poziv i namjera EU financiranja ovakvih projekata polazi
prvenstveno iz nedovoljno dobrih rezultata učenika na PISA
istraživanjima. PISA je akronim od Programme for International
Student Assessment, odnosno Programa međunarodnog ispitivanja
znanja i vještina učenika. PISA nije usredotočena na školske
kurikulume i reprodukciju usvojenih znanja, već na sposobnost
učenika da primijene usvojena znanja i vještine.
Projekt “ZaČuDiMMo zajedno” škola
provodi uz partnerstvo s informatičkom tvrtkom Gauss d.o.o. koja
je osim kompletne pripreme projektnog prijedloga, zadužena za
razvoj edukacijske platforme i mobilne aplikacije za učenje koju
će učenici koristiti tijekom projekta. Suradnja škole i realnog
sektora rezultirala je projektom koji je odabran za financiranje
i koji će u ovu malu školu donijeti velike promjene. Kroz 18
mjeseci projektni tim će pripremiti i provesti tri programa (30
radionica) za poboljšanje čitalačke, digitalne/medijske i
multikulturalne pismenosti učenika, uz edukaciju 15 djelatnika
škole.
U petak, 23. veljače 2018. održana je otvarajuća konferencija
projekta na kojoj je ravnatelj škole Ivica
Prgomet predstavio aktivnosti i ciljeve koji će se
postići provedbom. Važnost projekta prepoznala je
Osječko-baranjska županija koja je poduprijela realizaciju i
prenamjenu prostora stare školske dvorane u budući multimedijalni
prostor i modernu knjižnicu, u koju tijekom provedbe dolazi
najmodernija informatička oprema s pripadajućim softverom,
namještaj i knjižni fond te koja postaje središte projektnih
aktivnosti. Konferenciju su uveličali i učenici škole prigodnim
programom.
“Iako osnovnoškolskoj djeci tehnologija nije strana, postoje
načini kako tehnologiju mogu kvalitetnije koristiti u svrhu
učenja, stoga mi je drago što u tom dijelu možemo dati kvalitetan
doprinos. Stvaranje poticajnog okruženja za djecu od najranije
dobi zadatak je svih nas, stoga ovaj projekt vidim kao veliki
korak naprijed i inicijativu koja je našla svoj put, umjesto
kritiziranja postojećeg stanja obrazovanja i čekanja na nešto što
možda nikada neće doći,” rekla je Sanja
Radić, Gauss d.o.o.