Kratki će izlet u reklamni diskurs onoga vremena pokušati dati uvid u ondašnju esekersku gastronomsku i zabavnu scenu
Pozivaju se svi zainteresirani na predavanje naziva “Kako su oglašavali stari Osječani? Izlet u reklamni diskurs kraja 19. i početka 20. stoljeća” koju će izv. prof. dr. sc. Ivana Jozić održati u četvrtak, 20. travnja u 18 sati na Filozofskom fakultetu Osijek, u učionici br. 54 (drugi kat).
Da je reklamni diskurs u svakome vremenu i na svakome prostoru poseban i drukčiji od svoje prethodne etape, da je društveni marker i zrcalo društva, svjedoče i brojni reklamni oglasi koji su krajem 19. i početkom 20. stoljeća objavljivani u osječkim novinama na njemačkome jeziku “Slavonische Presse” i “Die Drau”.
Premda bi suvremeni čitatelj možda prigovorio da je većina oglasa na njemačkome jeziku i stoga zaključio da su bili nerazumljiva većini Osječana koji su čitali navedene novine, prevario bi se. Njemački je jezik tada služio kao poveznica u svakodnevnom životu među različitim etničkim skupinama, dok je istovremeno za više slojeve društva bio jezik prestiža, korišten ne samo za potrebe poslovne, nego i dnevne komunikacije.
Njegova uloga jezika posrednika utjecala je u velikoj mjeri na način života, ponašanja i razmišljanja stanovnika grada, a kratki će izlet u reklamni diskurs onoga vremena pokušati dati uvid u ondašnju esekersku gastronomsku i zabavnu scenu.