Prošloga je tjedna u Osijeku, u nazočnosti tridesetak istočnohrvatskih malih vinara i predstavnika velikih vinskih tvrtki, utemeljena Udruga proizvođača graševine Croatica, sa sjedištem u Osijeku.
Udruga Croatica bavit će se promocijom vinske sorte graševina,
unapređivanjem proizvodnje i kvalitete graševine i drugih
kontinentalnih vrsta vina, stvaranjem uvjeta i poticanja izvoza
graševine te razvojem vinskog turizma baziranog na proizvodnom
asortimanu članova udruge. Udruga je i sastavni dio mozaika koji
Udruga vinara Hrvatske slaže u brend “Vinske Hrvatske”.
Predsjednik Udruge vinara Hrvatske Đuro Horvat
izražava uvjerenje da će Udruga proizvođača graševine tom vinu,
koje danas zauzima 28 posto hrvatskog tržišta, a slavonski
vinogradari pod tom sortom imaju oko 70 posto vinograda, otvariti
put prema svjetskom tržištu.
Božica Marković, direktorica Sektora za
poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK drži važnim
osnivanje Udruge, jer i HGK posljednjih godina ulaže napore u
internacionalizaciji i brendiranju Hrvatske kao vinske zemlje.
“Promociju na međunarodnom tržištu baziramo u prvom redu kroz
krovni vinski brend ‘Hrvatska zemlja kvalitetnih vina’, a ispod
toga brenda naš marketing razvija se na tri sorte – graševini,
malvaziji i plavcu malom”, kaže Marković.
Vlado Krauthaker, predsjednik Udruge Croatica i
vinar koji posjeduje 29 vlastitih hektara vinograda te
kooperantsku mrežu na još oko 50 hektara, ističe da mali vinski
proizvođači imaju veliki potencijal i veliku šansu, ali tek ako
se dobro organiziraju.
“Međusobnom suradnjom naš se potencijal povećava, poglavito
ako se to spoji s turizmom, tako da zadržimo gosta što duže u
Slavoniji i Podunavlju”, kaže Krauthaker.
I baranjski vinar Slavko Kalazić, koji proizvodi
150 tisuća litara vina godišnje, sličnog je mišljenja.
“Mali proizvođači danas na tržištu nemaju šanse ako nisu
udruženi”, kaže Kalazić i izražava nadu da će djelovanjem
Udruge u Baranju stizati sve više gostiju, što će njezinim
vinarima mnogo značiti, jer će vino u većem omjeru moći prodavati
u vlastitom podrumu.
S obzirom na to da smo generalno gledajući još uvijek nedovoljno
afirmirana vinska zemlja, Mladen Papak, direktor
Iločkih podruma, drži da je iznimno potrebno da se krene u
snažniju promidžbu, poglavito sorte vina koja je u Hrvatskoj
najzastupljenija – graševine.
N.Vukadinović (Glas Slavonije)