U samo nekoliko mjeseci rada na videoblogu www.kljuc13.com ekipa okupljena pod nazivom Ključ 13 prepoznata je u široj regiji, a savjetima o obavljanju raznih "uradi sam" poslova postali su poznati kao Pat i Mat iz animiranog serijala "A je to".
Ideja za “majstorski” videoblog stara je nekoliko godina, a prvi
video postavljen je na Internet sredinom srpnja prošle godine, i
to istovremeno na Vimeo i Youtube servise.
“U ekipi nas je, za sada, četvero: Mario Hegeduš, Dejan
Šimić, Igor Turkalj i Nela Šimić, a imamo i ‘leteće’ savjetnike i
djelatnike bez kojih ne bismo mogli raditi. To je naš ‘skriveni’
radnik Stanislav Mihić, koji rješava probleme na stranici;
Miroslav Varga u Internet svijetu poznat kao WebGuru i savjetnik
za Google te Alan Fadljević koji nam rješava probleme sa
serverima. Ideja za videosavjetovanje kućnih majstora stara je
godinu-dvije, ali kako je kod nas u Hrvatskoj novac najveći
problem, trebalo nam je godinu dana da kupimo sve to što nam je
potrebno za snimanje”, kaže Dejan Šimić,
voditelj marketinga projekta Ključ 13.
“Majstori” su do sada testirali akumulatorske bušilice, skalpele
za posebne namjene, laserske mjerače udaljenosti, pokazali su
kako montirati LCD TV na rigips-ploče te praktično demonstrirali
brojne druge savjete za obavljanje raznih poslova po kući i oko
nje.
“U web zajednici vrlo brzo smo prepoznati, a na natječaju
‘VIDI top 100’ uvršteni smo među deset najboljih blogova za 2010.
godinu. Naš primjer istican je na više seminara, a posjetitelji
našeg videobloga oduševljeni su te nam redovito šalju pohvale i
savjete za projekte koje su vidjeli kod nas ili prijedloge za one
koje bi željeli vidjeti. Također, sve češće nas kontaktiraju
distributeri alata, koji traže suradnju s majstorima Ključa
13”, kaže Šimić.
Gledatelji iz cijele regije
Ključ 13 gledaju hobi-majstori i profesionalci iz cijele regije,
Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Makedonije, Slovenije,
Crne Gore, Slovačke i Češke.
“Izgleda da smo za Slovačku i Češku mi Pat i Mat iz serijala
‘A je to’ posvećenog nespretnim majstorima”, u šali kažu u
ekipi Ključa 13. Upravo četvrtina posjetitelja dolazi iz Slovačke
i Češke, a gledanost u susjednim zemljama bila bi i veća da naše
susjede ne zabrinjava količina podataka preuzetih s Interneta
zbog visoke cijene usluge. Tako je snimanje u full HD rezoluciji
nekima problem.
Internet-generacija
Ekipa Ključa 13 prisutna je i na društvenim mrežama, gdje se
savjetima uspješno promovira. Njihov primjer upotrebe Twittera,
Facebooka i moći najobičnijeg bloga istican je i na brojnim
seminarima, uključujući i seminar “Što su društvene mreže, ku’iš
tu duminu?” održan nedavno u Osijeku.
Tri muškarca i jedna dama
Jedina dama u ekipi i supruga Dejana Šimića – Nela, bavi se
kreativnim idejama iz ženske perspektive kojima obogaćuje sadržaj
Ključa 13. Uz, bujicu ideja, zadužena je i za čitanje i
lektoriranje tekstova jer su majstori, kaže Nela, tipično
majstorski nepismeni. “Dobro se snalazim u muškom društvu jer smo
prava ekipa i uvijek se dobro zabavimo. Dobro se slažemo, zajedno
radimo i zajedno se šalimo, a upravo je to recept za uspješnost”,
kaže.
Tekst: Ivan Sekol (Glas
Slavonije)