Od 18. do 22. travnja Glazbena je škola Franje Kuhača Osijek bila sastajalištem mladih pijanista iz Albanije, Češke, Finske, Hrvatske, Mađarske i Slovenije. EPTA, međunarodno natjecanje za mlade pijaniste već je 10. put u kontinuitetu Osijek učinilo središtem pomno pripravljenih muzičkih interpretacija.
U organizaciji EPTA-e Hrvatska iz čijih je redova i Ida Gamulin,
umjetnička ravnateljica festivala, Koncertne direkcije Zagreb i
GŠFK, na čelu s ravnateljicom Sunčanom Bašić, ovo se natjecanje
istaknulo kao žarište talenta i životvorne glazbe. Nakon svečanog
koncerta otvorenja natjecanja, preostala četiri dana bila su u
ozračju intenzivnog glazbovanja u tri kategorije, uređene prema
uzrastu natjecatelja. Renomirani ocjenjivački sud, dugogodišnjeg
pedagoškog i performativnog iskustva potvrđenog i od struke i od
publike, činili su Diane Andersen iz Belgije, Ida Gamulin iz
Hrvatske, Naum Grubert iz Nizozemske, Konstantin Krasnitsky iz
Bjelorusije i Teresa Trevisan iz Italije. Uz službene nagrade
natjecanja – I., II. i III. nagradu u svakoj kategoriji –
sudionici su se nadmetali i za Nagradu Hrvatskog društva
skladatelja za najbolju izvedbu zadane skladbe, Nagradu EPTA-e
Hrvatske za sudjelovanje na koncertu laureata u sezoni 2017/2018.
te Nagradu Ira Švarc, posebno priznanje za najbolju izvedbu
Preludija i fuge Johanna Sebastiana Bacha.
>>> FOTO U HNK svečano otvoreno 10. EPTA međunarodno
natjecanje mladih pijanista
Mladost i talent
U kategoriji A natjecali su se najmlađi sudionici natjecanja.
Ivan Petrović-Poljak (Hrvatska) je osvojio I. nagradu (98,00
bodova), Mihaela Vukelić (Hrvatska) II. nagradu (92,80), Lucija
Čehok (Hrvatska) (87,40), Tia Rozoničnik (Slovenija) (86,40) i
Renato Krpan (Hrvatska) (86,00) III. nagradu. U kategoriji B,
Matija Drofenik (Hrvatska) je nagrađen I. nagradom (98,00) kao i
Ruben Habuda (Hrvatska) (95,60). Drugu nagradu osvojila je Lucija
Kašnar (Hrvatska) (91,80). Treću nagradu dijeli četvero
natjecatelja – Marko Matajič (Slovenija) (89, 80 b.), Neža
Pogačar (Slovenija) (87,00), Nastja Vidrih (Slovenija) (85,40) i
Dejan Romih (Slovenija) (85,20). Nakon prvog natjecateljskog
kruga u C kategoriji, u finalu kategorije nagrade je osvojilo
četvero kandidata. Kostandin Tashko (Albanija) odnio je I.
nagradu (96,00), Petra Šket (Hrvatska) (92,25), Dora Petković
(Hrvatska) (92,00) i Novák Matyáš (Češka) (91,80) II. nagradu.
Posebnu nagradu Hrvatskog društva skladatelja dobili su Ivan
Petrović-Poljak, Lucija Kašnar i Petra Šket. Nagradu Ira Švarc
dobila je Petra Podhraški. Kostandin Tashko i Matija Drofenik su
dobili Nagradu EPTA-e Hrvatske. Apsolutni pobjednik natjecanja je
Ivan Petrović-Poljak.
užitak i strast
Užitak i strast
U subotu je održan završni koncert i podjela nagrada. Ivan
Petrović-Poljak se predstavio dvjema skladbama. Pokazao je
smislenost i taktičnost u interpretaciji liričnog Romantičnog
valcera Ivane Lang te motoričnog Capriccia, op. 33, br. 1 Felixa
Mendelssohna. Petra Podhraški izvela je Preludij i fugu u e-molu,
BWV 855 Johanna Sebastiana Bacha, a imajući na umu kontrastnost i
komplementarnost baroknoga dvostavačnoga ciklusa, uspješno je
iznijela fantazijsku neodređenost preludija i strogu određenost
fuge. U Studiji br. 6 Borisa Papandopula Lucija Kašnar vrlo
smiono koketira s glasovirom. Čini se kako njezino tumačenje
skladbe proizlazi iz dvostruke zaigranosti; zaigranosti
skladatelja zaljubljenog u instrument, s jedne strane, i njezine
ideje o atributu zaigranosti, s druge strane. U interpretaciji
Rubena Habude virtuozna Etida u E-duru, br. 5/”La Chasse” iz
zbirke Grandes études de Paganini, S. 141 Franza Liszta te
Toccata, op. 50, br. 4 iz Četiri kompozicije Ivane Lang zvučale
su snažno i vješto pripremljene. U Fantaziji u fis-molu, op. 28,
jednom od izrazito virtuoznih djela Felixa Mendelssohna, Matija
Drofenik vrlo okretno i s lakoćom interpretira potrebiti tehnički
moment. Bez obzira na kratkoću trajanja glasovirske minijature U
cvjetnom vrtlogu, op. 45 Dore Pejačević, ona je sadržajno bogata,
samim time, interpretacijski zahtjevna. Petra Šket finoćom svoje
interpretacije unosi glazbeni smiraj ovoj perpetuirajućoj
skladbi.
Na završetku koncerta, Réminiscences de Don Juan, S.418 Franza
Liszta izveo je Kostandin Tashko. Koncentracija, fokusiranost,
tehnički kapacitet i muzikalnost glavna su obilježja glazbene
vizije ovog mladog umjetnika čije muziciranje ne odaje ni trunku
zamora i neprisutnosti tijekom muziciranja ove opsežne skladbe.
Naprotiv, pokazao je da ga, prije svega, prožimlju užitak i
strast prema glazbi.
Tekst: Glas Slavonije
Foto: A.Štajuhar/SiB.hr