Svoj veliki jubilej polustoljetnog postojanja, za 26. izdanje, Muzički biennale Zagreb proslavit će i s Osijekom!
Među 35 programa, uz osječku, od 7. do 17. travnja, u kazalištima
u Zagrebu, Splitu, Varaždinu i Rijeci, u sklopu Međunarodnog
festivala suvremene glazbe, bit će praizvedena još četiri nova
glazbeno-scenska djela (opere i baleti).
Najavljuju to ponosno u osječkom HNK-u, dijelom čijega će
repertoara (danas, u 20 sati) biti i opera
“Kraljevi i konjušari”, za koju je glazbu, prema
libretu Mire Gavrana, napisala Sanja Drakulić.
Režija je u rukama Roberta Raponje, a
dirigentski štapić povjeren je mladom maestru Filipu
Pavišiću, u čiju se energičnost i vještine ovdašnja
publika uvjerila na Novogodišnjem koncertu.
Scenografkinja i kostimografkinja je Jasmina
Pacek, a koreografkinja Maja Đurinović.
Prvi put svjetlo oblikuje Rade Stamenković iz
beogradskog Ateljea 212.
“Radi se 26 sati na dan, a skladateljica je skladala danas do
11 sati. Mnogo se radi i svi su katkad bili i na rubu živčanog
sloma”, pomalo u šali rekao je intendant Božidar Šnajder na
jučerašnjoj konferenciji za novinare, napomenuvši kako je u
osječkom HNK-u do sada bilo dvadesetak praizvedbi. “Ovo su
isključivo osječke snage pa ćemo biti odgovorni za eventualni
neuspjeh i zaslužni za uspjeh”, naglasio je
Šnajder.
Dijelom osječke ekipe osjeća se i Sanja
Drakulić, koja u Osijeku predaje već 11 godina, a ovo
što je doživjela na ovom projektu nije mogla sanjati ni u
najljepšim snovima, rekla je, pohvalivši zborovođu
Ljubicu Vuletić i korepetitore Damira Šenka i Igora
Valerija.
Redatelj Robert Raponja smatra da je glavna zanimljivost
predstave u njezinoj provokativnosti, kako onoj u svezi s
ljudskom osjećajnosti, tako i političnosti.
“U svim se radionicama radi punom parom. Pletemo dan i
noć”, rekla je Jasmina Pacek, naglasivši
kako predstava ima snažan kolorit. Razina njezinog entuzijazma
mnogo je niža nego na početku rada, ali to je samo zbog umora. U
uspjeh vjeruje i maestro Pavišić, ali i solisti.
U predstavi pjevaju: Damir Fatović, Ljiljana
Čokljat, Berislav Puškarić, Vlaho Ljutić, Robert Adamček,
Danijela Pintarić (članica zagrebačkog kazališta Komedija, prvi
put radi u rodnom Osijeku), Barbara Othman, Claudio Contini,
Krunoslav Tuma, Predrag Stojić, Nenad Tudaković, Majkl Mikolić i
Hrvoje Seršić.
Muzički biennale ove se godine održava u Zagrebu
(KD Vatroslava Lisinskoga, HNK, Muzej Mimara, Muzej suvremene
umjetnosti, Zagrebački plesni centar, HRT Studio Bajsić), Splitu
(HNK Split), Rijeci (HNK Ivana pl. Zajca) te Varaždinu (HNK
Varaždin) i Osijeku (HNK Osijek).
Sanda Božić, u ime Hrvatskog društva skladatelja, napomenula je
kako je ovo prvi put u 50 godina da je MBZ dislociran u sve
hrvatske HNK-ove. Osječku će praizvedbu Zagrepčani uz
izravan prijenos moći pratiti u kinu Tuškanac, a možda i
na HRT-u plus. Autorski je tim, ocijenila je, uspješno prenio
energiju na soliste pa se nada da će to uspjeti i s
publikom.
Srednji vijek i kralj Marun
Radnja opere odvija se u mrklo doba srednjega vijeka, vraćajući
nas imaginarnom prvom hrvatskom kralju Marunu, čija je zemlja u
rasulu, što zbog suše i prazne riznice, pustih hambara, dvora
koji spletkari žedan slave i moći. Osim što se
šekspirijanski kompleksno obračunava s unutarnjim i vanjskim
spletkama, izazivanjem ratova prema potrebi, ljubavnim
trokutima i dvorskom djecom koja su izgubila svaki dodir s
gladnom stvarnošću običnoga puka, Gavran piše libreto
koji razlaže temeljna ljudska ponašanja, osjećaje koji
jednakom mjerom trgaju i mrve i kraljeve i konjušare, obične i
“neobične” smrtnike… stoji u najavi HNK.
TEKST: Narcisa BOŠNJAK,www.glas-slavonije.hr