Kako se spletkarilo u srednjem vijeku

Svoj veliki jubilej polustoljetnog postojanja, za 26. izdanje, Muzički biennale Zagreb proslavit će i s Osijekom!

Među 35 programa, uz osječku, od 7. do 17. travnja, u kazalištima u Zagrebu, Splitu, Varaždinu i Rijeci, u sklopu Međunarodnog festivala suvremene glazbe, bit će praizvedena još četiri nova glazbeno-scenska djela (opere i baleti).
Najavljuju to ponosno u osječkom HNK-u, dijelom čijega će repertoara  (danas, u 20 sati) biti i opera “Kraljevi i konjušari”, za koju je glazbu, prema libretu Mire Gavrana, napisala Sanja Drakulić. Režija je u rukama Roberta Raponje, a dirigentski štapić povjeren je mladom maestru Filipu Pavišiću, u čiju se energičnost i vještine ovdašnja publika uvjerila na Novogodišnjem koncertu. Scenografkinja i kostimografkinja je Jasmina Pacek, a koreografkinja Maja Đurinović. Prvi put svjetlo oblikuje Rade Stamenković iz beogradskog Ateljea 212.

Radi se 26 sati na dan, a skladateljica je skladala danas do 11 sati. Mnogo se radi i svi su katkad bili i na rubu živčanog sloma”, pomalo u šali rekao je intendant Božidar Šnajder na jučerašnjoj konferenciji za novinare, napomenuvši kako je u osječkom HNK-u do sada bilo dvadesetak praizvedbi. “Ovo su isključivo osječke snage pa ćemo biti odgovorni za eventualni neuspjeh i zaslužni za uspjeh”, naglasio je Šnajder.
Dijelom osječke ekipe osjeća se i Sanja Drakulić, koja u Osijeku predaje već 11 godina, a ovo što je doživjela na ovom projektu nije mogla sanjati ni u najljepšim snovima, rekla je, pohvalivši zborovođu Ljubicu Vuletić i korepetitore Damira Šenka i Igora Valerija.
Redatelj Robert Raponja smatra da je glavna zanimljivost predstave u njezinoj provokativnosti, kako onoj u svezi s ljudskom osjećajnosti, tako i političnosti.
U svim se radionicama radi punom parom. Pletemo dan i noć”, rekla je Jasmina Pacek, naglasivši kako predstava ima snažan kolorit. Razina njezinog entuzijazma mnogo je niža nego na početku rada, ali to je samo zbog umora. U uspjeh vjeruje i maestro Pavišić, ali i solisti.
U predstavi pjevaju: Damir Fatović, Ljiljana Čokljat, Berislav Puškarić, Vlaho Ljutić, Robert Adamček, Danijela Pintarić (članica zagrebačkog kazališta Komedija, prvi put radi u rodnom Osijeku), Barbara Othman, Claudio Contini, Krunoslav Tuma, Predrag Stojić, Nenad Tudaković, Majkl Mikolić i Hrvoje Seršić.
Muzički biennale ove se godine održava u Zagrebu (KD Vatroslava Lisinskoga, HNK, Muzej Mimara, Muzej suvremene umjetnosti, Zagrebački plesni centar, HRT Studio Bajsić), Splitu (HNK Split), Rijeci (HNK Ivana pl. Zajca) te Varaždinu (HNK Varaždin) i Osijeku (HNK Osijek).
Sanda Božić, u ime Hrvatskog društva skladatelja, napomenula je kako je ovo prvi put u 50 godina da je MBZ dislociran u sve hrvatske HNK-ove. Osječku će praizvedbu Zagrepčani uz izravan prijenos moći pratiti u kinu Tuškanac, a možda i na HRT-u plus. Autorski je tim, ocijenila je, uspješno prenio energiju na soliste pa se nada da će to uspjeti i s publikom.

Srednji vijek i kralj Marun
Radnja opere odvija se u mrklo doba srednjega vijeka, vraćajući nas imaginarnom prvom hrvatskom kralju Marunu, čija je zemlja u rasulu, što zbog suše i prazne riznice, pustih hambara, dvora koji spletkari žedan slave i moći. Osim što se šekspirijanski kompleksno obračunava s unutarnjim i vanjskim spletkama, izazivanjem ratova prema potrebi, ljubavnim trokutima i dvorskom djecom koja su izgubila svaki dodir s gladnom stvarnošću običnoga puka, Gavran piše libreto koji razlaže temeljna ljudska ponašanja, osjećaje koji jednakom mjerom trgaju i mrve i kraljeve i konjušare, obične i “neobične” smrtnike… stoji u najavi HNK.

TEKST: Narcisa BOŠNJAK,www.glas-slavonije.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari