PROČITAJTE: Neobičan natpis na vratima jedne osječke
ordinacije
kako ju je na to nagnalo desetak pacijenata koji su na pregled
dolazili bez održavanja osnovne higijene. Nakon natpisa, mnogi od
njih su shvatili svoj propust. Danas je pak na njezinu poruku
regiralo Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata OBŽ, odnosno
njegova predsjednica Marija Šešo.
“Ovi putem Povjerenstvo želi izraziti neodobravanje vašeg
postupka kao liječnika i zamoliti vas da svoju odluku još jednom
preispitate te da pacijentima ne uskraćujete zdravstvenu uslugu
zbog koje su došli bez obzira radi li se o naručenom terminu kada
je za očekivati da se za posjet liječniku mogu pripremiti i u
pogledu osobne higijene,” stoji u dopisu.
Osim toga, pozivaju se i na Kodeks medicinske etike u kojem stoji
da su liječnici dužni pružiti zdravstvenu njegu bez obzira na
dob, spol, rasu, narodnost, društveni položaj i ostalo, a da se
liječnik ne smije upuštati u osobne ili obiteljske probleme
pacijenata, niti pokušavati utjecati na njega izvan onoga što
zahtjeva liječenje.
Taj njiho dopis izazvao je nove reakcije lječnika koji
između ostalog kažu: “Žalosno je da članovi Povjerenstva ne
znaju što je to zdravstveni odgoj i prosvjećivanje i koja je
njegova uloga u prevenciji bolesti, uključujući i uštedu
financijskih sredstava za liječenje istih. Pacijenti koji se ne
operu barem vodom prije odlaska liječniku bilo koje specijalnosti
(uostalom to vrijedi i za odlazak bilo kuda) time pokazuju manjak
poštovanja prema zdravstvenim radnicima i institucijama. Nekad je
bilo normalno imati barem jedan komplet čistog donjeg rublja i
slično za odlazak liječniku ili u bolnicu. I ne radi se tu o
siromaštvu jer su vrlo često pacijenti koji su siromašni i
najuredniji.”
Bilo kako bilo, svaki pacijent, ali prije svega građanin, osim
svoje potrebe ima i svoje dužnosti pa je svakako u najmanju ruku
poželjno na sva javna mjesta i u institucije odlaziti uredan.
SiB.hr