Kada iduće jeseni tramvaj bude ponovno krenuo prometovati Osijekom, taman će se te godine obilježiti 140. obljetnica njegova postojanja u gradu na Dravi
Prije nešto više od mjesec dana zbog radova prestao je
prometovati osječki tramvaj, a umjesto njega, putnike gradom
razvoze autobusi. Takva se situacija očekuje sve do rujna 2024.
godine, odnosno do cjelokupnog završetka radova na modernizaciji
tramvajske infrastrukture.
Inače, Osijek je svoj prvi tramvaj dobio još davne 1884. godine.
Prije njega, tramvaj su na području Europe imali samo Pariz i
London, stoga se Osijek nalazi među prvim
kontinentalnim gradovima koji su dobili navedeno prijevozno
sredstvo. Pet je godina tramvaj vozio samo jednom linijom, od
istoka do zapada, nakon čega je dograđena pruga do Željezničkog
kolodvora, a potom i od Tvrđe do Gradskog vrta.
“Nedostaje mi crvena boja”, prisjetio
se Dubravko boje starih osječkih
tramvaja.
“To su boje Osijeka. Tramvaji su sada kao putujuće robne kuće”,
dodala je Vesna.
FOTO:
Facebook/Tramvaj – Osijek
Godine 1926. godine tramvaj je elektrificiran, dok mu je
sedamdesetih godina prošlog stoljeća pruga produžena do
Višnjevca. Na modernizaciji tramvajske infrastrukture radilo se
ponovno 2007. godine, tijekom koje je pruga produžena do
Mačkamame, a dvije godine nakon do Bikare. Od 2014. godine
tramvaj prometuje i do središta Višnjevca.
“Mislim da bi bilo zgodno da tramvaj još uvijek vozi zbog
utakmica na novom stadionu. To bi bio poseban doživljaj za
navijače, ali i za nas koji smo odrasli uz tramvaj. Ipak je on
dio kulture našega grada na Dravi”, konstatirao
je Ivan.
“Jedva čekam da ponovno počnu voziti”, navela
je Željka.
“Da, jako smo navikli na njih”, nadovezao
se Sulejman.
FOTO: Dubravka Petrić/PIXSELL
Krajem rujna 2021. godine potpisan je ugovor vezan uz novo osuvremenjivanje cjelokupnog javnog gradskog prijevoza, s naglaskom na modernizaciju tramvajskog prometa koja, između ostaloga, uključuje obnovu 9,5 kilometara pruge, rekonstrukciju i obnovu ispravljačkih stanica i elektromreže te kupnju niskopodnih tramvaja.
“Radovi zbog kojih će se obustaviti cjelokupni tramvajski promet uključuju rekonstrukciju i modernizaciju ispravljačke stanice Gornji grad koja je ključna ispravljačka stanica za napajanje tramvajske mreže u široj zoni gradskog središta. Modernizacijom zamijenit će se zastarjele instalacije i oprema, čime će se dodatno povećati razina pouzdanosti napajanja i opskrbe tramvajske kabelske mreže. Osim toga, projektom Modernizacija tramvajske infrastrukture u Osijeku obuhvaćeni su još i radovi na modernizaciji tramvajske pruge te kontaktne i kabelske mreže u Europskoj aveniji, čiji se početak predviđa u jesen ove godine te radovi na modernizaciji ispravljačke stanice Donji grad”, poručili su svojevremeno iz GPP-a.
“Osijek je prepoznatljiv po tramvaju. Nedostaje mi ugodna vožnja”, rekla je Mira.
“Jučer šetam Korzom, prelazim preko i okrećem se vidjeti ima li tramvaja. Ove autobuse niti čuješ, niti vidiš jer su pretihi”, kazao je Renato.
“Ovo više nije onaj grad kakvoga se sjećamo, a tko će još i tramvaj dočekati”, istaknula je Elizabeta.
FOTO:
Dubravka Petrić/PIXSELL
Ipak, kada iduće jeseni tramvaj bude ponovno krenuo prometovati
Osijekom, taman će se te godine obilježiti 140. obljetnica
njegova postojanja u gradu na Dravi. Također, počet će
voziti spomenuti niskopodni tramvaji, što bi građanima ipak
trebao jedan od razloga za veselje, ali i za strpljenje.