Osijek je od danas grad u kojem građani uslugu gradskog prijevoza, za sada samo u tramvajskom prometu, mogu platiti putem svojih mobilnih uređaja.
Tijekom ljeta je u vozilima Gradskog prijevoza putnika obavljeno
testiranje tehnologije inovativnog sustava naplate, koji je među
putnicima što preferiraju nove tehnologije već poznat kao –
digitalna karta.
Novi sustav podrazumijeva da se za plaćanje prijevozne karte može
koristiti mobilni uređaj, a nakon uspješnog
testiranja krajem listopada je krenuo i svojevrsni pilot projekt
u koji su uključeni i korisnici javnog prijevoza, odnosno kupci
digitalnih prijevoznih karata.
Period testiranja nove usluge prošao je odlično, bez prijava
većih problema, pa se u pilot moglo krenuti odmah nakon analize
komentara korisničke i kontrolorske aplikacije. 15 dana je
predviđeno trajanje pilot projekta, a onda će digitalne karte
biti puštene u punu uporabu.
Sada putnici mogu, isključivo u tramvajima u Zoni
I, i sami isprobati novu digitalnu kartu na sučeljima
svojih mobilnih uređaja. Pilot obuhvaća dvije vrste karata:
jednokratnu i dnevnu kartu, koje se mogu nabaviti putem posebne
aplikacije – Smartice – za pametne mobilne
telefone na operativnim sustavima iOS i Android.
Za kupovinu digitalnih karata koristi se posebna aplikacija –
Smartica – koju je potrebno preuzeti na mobilni uređa iz svojih
trgovina za aplikacijej, a korisnici to mogu obaviti i u vozilima
GPP-a koristeći besplatni Internet.
KUPNJA DIGITALNE KARTE:
Prije kupnje digitalne karte na mobitel je potrebno preuzeti
aplikaciju Smartica za digitalnu kartu (iOS ili Android).
- Kroz aplikaciju Smartica je na mobitelu moguće odabrati
kupnju jednokratne ili dnevne prijevozne karte - Plaćanje odabrane vrste prijevozne karte kroz aplikaciju se
obavlja putem slanja SMS poruke - Kupljena prijevozna karta se aktivira prilikom ulaska u
vozilo prislanjanjem mobitela na validator - Kupljenje prijevozne karte koje nisu aktivirane vrijede
neograničeno, dok ih ne aktivirate
SiB.hr
FOTO: Marko Mrkonjić/PIXSELL