Događaj je okupio dionike sustava obrazovanja odraslih sa svrhom unapređenja obrazovanja odraslih u našoj regiji i razvoja suradnje RCK s ustanovama obrazovanja odraslih, ali i drugim dionicima
Regionalni centar kompetentnosti Ugostiteljsko-turistička škola
Osijek, u okviru projekta VirtuOS, u suradnji sa Zajednicom
ustanova obrazovanja odraslih RH, organizirao je 2. Okrugli stol
na temu “Stručno-pedagoški i andragoški aspekt RCK”, koji se
održao u Hotelu Osijek.
Događaj je okupio dionike sustava obrazovanja odraslih sa svrhom
unapređenja obrazovanja odraslih u našoj regiji i razvoja
suradnje RCK s ustanovama obrazovanja odraslih, ali i drugim
dionicima.
“U Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih radim
već 17 godina i imam veliko iskustvo u obrazovanju odraslih. Ovo
nije naš prvi susret jer u Osijeku redovito održavamo radionice i
velika nam je želja da se škole koje su u formalnom obrazovanju
što više uključe o obrazovanje odraslih. Moja današnja tema je
metodologija izrade programa u obrazovanju odraslih, kako bi se
strukovne škole što više uključile u izradu i provođenje programa
jer je velik interes osoba koje su zbog različitih okolnosti
ispale iz sustava redovitog obrazovanja da se ponovno uključe
kako bi stekle diplomu i eventualno nastavile školovanje”,
istaknula je Dragana Štrkalj, viša stručna
savjetnica za obrazovanje odraslih u Agenciji za strukovno
obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Cjeloživotno obrazovanje je bitno bez obzira na zanimanje jer da
bi bili konkuretni na tržištu rada moramo proširivati svoje
kompetencije, čulo se tijekom Okruglog stola.
“Cilj Zajednice ustanova za obrazovanje odraslih RH, koja djeluje
već više od 20 godina, je unaprjeđenje obrazovanja odraslih, kao
i promicanje cjeloživotnog obrazovanja koje nije mit već
stvarnost. Naša suradnja sa Ugostiteljsko-turističkom školom u
Osijeku je odlična i moramo je nastaviti posebice iz razloga što
mi nemamo vlastita sredstva za opremanje kabineta kako bismo
mogli realizirati stručnu praksu za naše polaznike. Stoga, morat
ćemo slapati ugovore s javnim obrazovnim ustanovama”, naglasila
je Eržebet Tomić, predsjednica Zajednice
ustanova za obrazovanje odraslih RH.
“Javno-privatna partnerstva u obrazovanju su prisutna i projekt
RCK je pokazao da idu u dobrom smjeru. Prije desetak godina tema
poput poduzetničkog ponašanja u obrazovanju bila bi oksimoron,
ali danas je to jedina opcija koja postoji”, kazao je
Igor Kundić, član Uprave Algebre.
“Regionalni centar kompetentnosti osim što se bavi redovitim
obrazovanjem učenika na razinama 4.1 i 4.2 razvija različite
programe cjeloživotnog obrazovanja i obrazovanja odraslih. Naših
šest novorazvijenih neformalnih programa i četiri programa koje
razvijamo kroz Hrvatski kvalifikacijski okvir na razini 5, koji
su formalni programi obrazovanja, bili su povod ovom okruglom
stolu. Okruglim stolom željeli smo pojačati suradnju između
Regionalnog centra kompetentnosti i drugih dionika u obrazovanju
odraslih, što bi u konačnici trebalo rezultirati većim brojem
polaznika programa obrazovanja odraslih. Time bismo ostvarili
hrvatske strateške ciljeve da ljudi tijekom cijeloga života
stječu kompetencije koje tržište rada traži. Vjerujem da mi na
istoku Hrvatke, barem što se tiče sektora ugostiteljstva i
turizma, imamo kvalitetne osnove i teme kako u programima tako i
u stručnom kadru, a nadasve u kvalitetnoj opremi i drugim
materijalnim uvjetima da bismo kvalitetno realizirali ono što smo
si zacrtali”, zaključila je Dorotea Telarović,
voditeljica projekta uspostava regionalnog centra kompetentnosti
RCK VirtuOS.
Regionalni centar kompetentnosti Ugostiteljsko-turistička škola
Osijek u okviru EU projekta – UP.03.3.1.05.0006
VirtuOS – uspostava regionalnog centra
kompetentnosti kao i kampanje promocije strukovnih zanimanja
#BudiVirtuOS preuzela je ulogu promicatelja strukovnog
obrazovanja, inicijatora upisa zanimanja u sektoru turizma i
ugostiteljstva, predvodnika i donositelja promjena opće
percepcije u svrhu podizanja i promocije kvalitete
ugostiteljsko-turističkih usluga te cjelokupnog sustava
obrazovanja u redovnoj i praktičnoj nastavi s ciljem kreiranja
kompetentnog kadra, spremnog za tržište rada, te rasta kvalitete
usluga i podizanja radnih uvjeta u okruženjima budućih
poslodavaca.