Projekt SMARTRIVER

Na Svjetski dan voda osječki osmaši naučili kako izgraditi i zaštititi svoju rijeku

PR

Radionica održana je u sklopu projekta SMARTRIVER, kojega u okviru Interreg Adrion programa prekogranične suradnje s još osam partnera provode Grad Osijek i Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije, koja je ujedno i bila organizator ove radionice

Kako se zove mladunče jelena i košute? Na ovo i brojna druga
pitanja odgovarali su učenici 8. razreda OŠ Antuna Mihanovića na
kvizu u sklopu radionice “Stvori svoju rijeku”. Sva pitanja
poticala su sudionike da povodom Svjetskog dana voda razmišljaju
o važnosti rijeka, riječnih ekosustava i na očuvanje biljnog i
životinjskog svijeta koji u njima postoji.

Radionica održana je u sklopu projekta SMARTRIVER, kojega u
okviru Interreg Adrion programa prekogranične suradnje s još
osam partnera provode Grad Osijek i Agencija za ruralni
razvoj Zadarske županije, koja je ujedno i bila organizator ove
radionice.

“Kroz projekt SMARTRIVER želimo povećati kapacitete riječnih
područja za prilagođavanje klimatskim promjenama i promicati
aktivno sudjelovanje lokalne zajednice u planiranju strategija za
smanjenje rizika. Uključivanjem djece kroz ovaj info dan projekta
i to baš na Svjetski dan voda, htjeli smo im ne samo osvijestiti
važnost očuvanja ovog dragocjenog prirodnog bogatstva koje
predstavlja poplavno područje Kopačkog rita, nego i dobiti
njihove stavove o poštivanju prirodnog staništa, važnosti
riječnih sustava i zaštiti prirodnih resursa”, rekla je
Ivana Mamić iz Agencije za ruralni razvoj
Zadarske županije.

Osim kviza i učenja kroz crtanje baranjskog poplavnog reljefa,
učenici su se u edukativnoj dvorani Eko centra Zlatna Greda, o
riječnim sustavima učili i kroz rad na didaktičkoj maketi, pomoću
koje su sami modelirali reljef, odnosno napravili
svoju rijeku i tako učili o procesima nastanka riječnih
tokova, razlici između prirodnog toka i regulirane rijeke.

“Riječni sustavi nevjerojatno su važni ekosustavi koji podržavaju
mnoge životinjske vrste i pružaju brojne koristi za ljudsku
populaciju. Međutim, klimatske promjene i ljudske aktivnosti sve
više utječu na riječne sustave, što ih čini ranjivima na štete i
uništavanje. Učenje o riječnim sustavima i njihovoj ekologiji
ključno je za zaštitu okoliša jer razumijevanje funkcije i
uloge riječnih sustava u prirodi pomaže nam u očuvanju njihove
bioraznolikosti i održavanju ekosustava u ravnoteži. Osim toga,
učenje o riječnim sustavima omogućuje nam da shvatimo utjecaj
klimatskih promjena na ove ekosustave i kako se možemo
prilagoditi tim promjenama. Stoga u Zlatnoj Gredi uvijek
nastojimo educirati mlađe generacije o tim temama kako bismo bili
sigurni da ćemo i u budućnosti uspjeti kvalitetno upravljati i
očuvati postojeće prirodne resurse kojima raspolažemo”, rekao je
Mislav Barić, voditelj radionice.

Uz zavidnu razinu znanja koju su pokazali, učenici bili su
kreativni i u oblikovanju riječnih tokova. Pobjednička ekipa
kviza znanja dobila je obećanje učiteljice Vesne
Lerinc
da će biti oslobođena odgovaranja na satu
Biologije, pa je užarena atmosfera vladala do samog kraja
radionice i konačne objave pobjednika.

Zadnje pitanje bilo je upravo o mladunčetu jelena i košute.
Bambi, bio je prvi, netočni pokušaj, da bi na kraju ipak stigao i
točan odgovor – tele. Zahvaljujući ovoj i sličnim
radionicama te visokoj razini svijesti o potrebi očuvanja
riječnih sustava, ovi će učenici, uz sve ostale stanovnike
Slavonije i Baranje, na ovim područjima moći vidjeti tele, jelena
i košutu, ali i mnoge druge životinjske i biljne vrste tijekom
godina koje dolaze.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari