digitalno doba trgovine

Kako zapravo funkcionira slanje paketa nakon narudžbe na Internetu?

Web shopovi i njihove kurirske službe u potpunosti su promijenili naše navike kupovanja, zahvaljujući mogućnosti dostave željenih proizvoda na kućni prag, zbog kojih više ne morate ići do fizičkih trgovina...

Ušli smo u digitalno doba trgovine u kojem se sve više proizvoda
prodaje putem web shopova, koji svojim vlasnicima donose brojne
prednosti u odnosu na otvaranje fizičkih poslovnica, a olakšavaju
put do željenih artikala i kupcima.

Prodaja na Internetu značajno spušta troškove poslovanja, jer
više vam ne treba zaposlenik na pultu niti plaćanje skupocjenog
poslovnog prostora, već tek skladište i eventualno služba za
korisnike, koja će olakšati snalaženje kupaca u vašem web shopu
te pomoći riješiti eventualne reklamacije.

A ključnu ulogu u svemu igraju kurirske službe, koje posreduju
između web trgovina i njihovih korisnika te na kućni prag donose
proizvode, što čini kupovinu na Internetu puno komotnijom za
kupce u odnosu na odlazak u fizičke poslovnice.

Pa bilo da web trgovina nudi besplatnu dostavu ili traži za nju
određenu naknadu, kurirske službe svi su prihvatili kao vrijedan
faktor u svijetu prodaje, a evo nekoliko informacija kako stvari
funkcioniraju u pozadini, od trenutka kad ste dobili potvrdu na
email o kupljenom artiklu, do momenta kad vas kurir nazove i
dostavi paket na vaš kućni prag…

Više kurirskih službi na raspolaganju

Web trgovina koja ima tisuće artikala i mjesečni promet u
stotinama tisuća kuna obično surađuje s više različitih kurirskih
službi pa uvijek ima na raspolaganju nekog tko će preuzeti vašu
narudžbu. Troškovi slanja vašeg paketa ovisit će o njegovoj
veličini i težini, kao i pređenim kilometrima između lokacije na
kojoj će biti spakiran i pripremljen te vašeg doma.

Zbog toga će vam web trgovine ponuditi besplatnu dostavu samo ako
vaša narudžba prelazi određenu količinu novca, jer tada trgovac
ima prostor osobno platiti kuriru slanje paketa. Drugim riječima,
ako naručite čestitke za rođendan i slične manje
artikle, vjerojatno nećete izbjeći plaćanje dostave, no kod većih
kupovina smiješi vam se popust koji isključuje podmirivanje
troškova transporta vašeg paketa.

Kurirska služba obično paket pokupi u skladištu web trgovine,
nakon što vaša narudžba bude obrađena, a zaposlenici proizvod
spakiraju na način da ostane zaštićen od svega što bi se moglo
dogoditi za vrijeme transporta.

Ako se radi o pošiljci unutar Hrvatske, paket će biti odvezen u
središnjicu dostavne kompanije, u kojoj se razvrstavaju različiti
paketi na način da u isti kombi ili neko drugo adekvatno dostavno
vozilo budu smješteni artikli koji idu na adrese blizu jedna
drugoj, kako bi se smanjili troškovi prijevoza.

Kad se jednom paket nađe u kombiju, trebali biste dobiti
obavijest o vremenu dostave, a i poziv dostavljača koji će
provjeriti ste li doma. Kurirske službe koje drže do sebe također
vam daju priliku pratiti vaš paket od njegovog preuzimanja u
skladištu do dolaska na vaš kućni prag, što cijelom poslovnom
procesu daje dodatnu ozbiljnost…

Avioni i brodovi uključeni u globalnu trgovinu

U Hrvatskoj se dostava uglavnom rješava pomoću kombija, no
situacija je nešto kompliciranija ako naručujete iz inozemstva.

Naime, velike internetske trgovine poput eBaya i Amazona
okupljaju različite prodavače koji se mogu odlučiti hoće li sami
snositi troškove dostavne službe ili će koristiti usluge same
platforme, koja osigurava slanje paketa u gotovo svaki dio
svijeta.

Hoćete li platiti dostavu ili će biti besplatna ovisit će o mnogo
faktora, a Aliexpress kuponi pobrinut će se za
niže troškove čak i ako morate platiti transport robe od nekoliko
tisuća kilometara, u jednoj od najvećih e-trgovina na svijetu.

Transport proizvoda s jednog kraja svijeta na drugi zna se
odvijati avionima, ali i brodovima, zbog čega ponekad više od
mjesec dana čekate da nešto stigne na vašu adresu. Takve velike
platforme za prodaju imaju svoje urede za prikupljanje robe na
različitim svjetskim lokacijama, što im olakšava efikasno
punjenje kontejnera, a samim time i smanjuje cijenu prijevoza.

U svakom slučaju, kad znamo koliko su udaljene destinacije s
kojih stižu paketi iz onih web shopova koji prodaju milijune
različitih artikala, čudo je da uopće postoje atraktivni
Wish popusti, ponekad i do 20%, kao i
popusti drugih sličnih e-commerce platformi.

No, kurirske službe danas su besprijekorno organizirane, kao i
transportni pravci kojima se proizvodi kreću, zbog čega možete po
vrlo povoljnoj cijeni kupovati artikle iz Azije, Sjeverne Amerike
ili bilo kojeg dijela Europe.

To je razlog zašto danas e-trgovina na godišnjoj razini napravi
više od pet tisuća bilijuna dolara (5.542.000.000.000.000$)
prometa, a njezin rast će se samo nastaviti u budućnosti, jer
digitalizacija svijeta u kojem živimo potpuno je promijenila naše
navike…

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari