Eat Pannonia

Dvometarska slavonska pogača s čvarcima oduševila posjetitelje sajma u Zagrebu

Cilj projekta je razvoj inovativnog i integriranog turističkog proizvoda kao i promicanje regionalnog enogastro turizma stvaranjem zajedničkog brenda "Eat Pannonia"

Projekt Pannonia Gourmet uvršten je među osam najboljih primjera
održive gastronomije prema izboru Europske komisije, a na
Međunarodnom turističkom sajmu Place2GO u Zagrebu projekt je
predstavljen stručnoj turističkoj javnosti i posjetiteljima.

Tim povodom napravljena je i podijeljena posjetiteljima
vjerojatno najveća hrvatska pogača sa čvarcima kao simbol
slavonske gastronomije,  ali i poziv svima na uživanje u
okruženju prirode Šokačkog stana i bogatoj tradiciji i kulturi.
Ukusna pogača koja je zamirisala prostor zagrebačke Arene i
izmamila osmjehe na lice posjetitelja i izlagača napravljena je u
Vinkovcima u okviru prezentacije slavonske svinjokolje i
tradicionalnih gastronomskih proizvoda od slavonske svinje.
Vjerojatno je ovo najveća slavonska pogača sa čvarcima u
Hrvatskoj, ali i na svijetu – ako je vjerovati Google-u. Ovim
simboličnim činom Vinkovčani su zaključili uspješno proveden
projekt i započeli novu turističku priču najstarijeg kontinuirano
naseljenog grada u Europi.

Za ovu nesvakidašnje veliku pogaču sa čvarcima dužine gotovo 2
metra i širine 60 centimetara kuhar Filip Zovkić
trebao je čak 18 kilograma brašna, 8 litara mlijeka, 8 kilograma
čvaraka, 600 grama kvasca, pola kilograma soli, 200 grama šećera,
pola litre ulja, 30 grama papra i 10 jaja. Uz promociju projekta
i brenda Eat Pannonia na sajmu su Slavonci predstavili i vino od
meda –  sve poznatiju  medovinu koju je popularizirala
serija Game of trones te premium rakije inače najpoznatije voćne
kapi Slavonije i Srijema.

Podsjetimo, promovirani Pannonia Gourmet projekt je rezultat
prekogranične suradnje između Hrvatske i Srbije. Cilj projekta je
razvoj inovativnog i integriranog turističkog proizvoda kao i
promicanje regionalnog enogastro turizma stvaranjem zajedničkog
brenda “Eat Pannonia”. Kroz razvoj zajedničke gastronomske
ponude, rast kapaciteta sudionika i sveukupno povećanje
atraktivnosti prekogranične regije turizam se prepoznaje kao
jedan od ključnih čimbenika za gospodarski rast.

Inače sam projekt promiče brend “Eat Pannonia” u okviru kojeg je
obnovljen i Šokački stan u Vinkovcima koji postaje suvremen
gourmet centar, a Agencija za razvoj i investicije Grada
Vinkovaca koja je uz Grad Vinkovce partner u provedbi, projekt je
prijavila i u zbirku najboljih praksi Europske komisije European
Destinations of Excellence (EDEN) 2022. Ovo izvješće
prikazuje najinovativnije održive turističke projekte, ideje i
inicijative, a Pannonia Gourmet našao se među osam najboljih.
Cjelokupno izvješće ima za cilj podizanje svijesti o alatima,
inicijativama i projektima održivog turizma, dijeljenje najboljih
praksi u održivom turizmu koje provode destinacije te jačanje
peer-to-peer učenja i inovativnog razvoja turizma.

“Izuzetno smo ponosni što su naše ideje i predani rad prepoznati
na europskoj razini. Ogromna je čast biti odabran među osam
najboljih, obzirom da znamo kolika je konkurencija gastronomske
europske ponude. Provedba ovoga projekta donijela je nemjerljivu
razmjenu iskustava, znanja i vještina lokalnih turističkih i
ugostiteljskih dionika u ovoj regiji. Sudjelovanje mnogih u ovom
projektu temelj je za daljnju prekograničnu suradnju Hrvatske i
Srbije”, izjavila je Marina Hodak Domaćinović,
voditeljica projekta.

Podsjećamo da se financijskim sredstvima ovog projekta
revitalizirao i Šokački stan u Vinkovcima koji će predstavljati
Gourmet centar, odnosno mjesto regionalne gastronomsko-turističke
priče. Bit će to odredište uživanja u okružju prirode, ali
istodobno i učenja o tradiciji i kulturi šokačkog kraja.

“Ovaj projekt ostavit će dalekosežni pozitivan utjecaj na naš
cjelokupni regionalni turizam. Agencija trenutno radi i na
proširenju sadržaja na Šokačkom stanu koji će obogatiti postojeću
turističku ponudu grada Vinkovaca. Kontinuiranim radom nastojimo
pridonijeti gospodarskom razvoju grada u svim segmentima, od
infrastrukturnih projekata, projekata u kulturi i turizmu te
obrazovanju pa sve do socijalnih projekata i projekata
udruga građana”, naglasila je
Danijela Slipčević,
direktorica Agencije VIA.  

“Vinkovci su grad srdačnih i velikodušnih ljudi, grad s
neizmjernom povijesno-kulturnom baštinom, grad tradicije, srce
Šokadije. Ovu priču gradimo zajedno s našim susjedima, povezujemo
se kroz suradnju i k tome postižemo zavidne rezultate. Upravo nas
ostvareni rezultati motiviraju da radimo još i bolje, kreiramo
nove ideje i pretačemo ih u projekte koji će biti prepoznati
financiranjem iz europskih fondova”, nadodao je gradonačelnik
Ivan Bosančić

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari