podizanje svijesti

“Zemlja vina” novi vinsko turistički brand koji veže hrvatsku Baranju i Erdut te mađarski Villány

"Zemlja vina” novi je vinsko-turistički brand koji spaja dvije važne vinske regije u jedinstven doživljaj

Prvo putovanje u “Zemlju vina” koja veže hrvatsku Baranju i Erdut te mađarski Villány dogodilo se prošli tjedan, a članovi ekspedicije koja se sastojala od vinskih novinara, distributera vina i turističkih agencija otkrivali su tijekom pet dana dio doživljajnog mozaika koji nudi nova destinacija vinskog turizma. Putovanje koje je organizirala Turistička zajednica Osječko-baranjske županije u suradnji s vinarima iz Villánya jedna je od aktivnosti EU projekta “Vinski turizam bez granica – jedinstvena vinsko-turistička destinacija”. Nositelj mu je Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, a partneri su Turistička zajednica Osječko-baranjske županije i neprofitna tvrtka vinara iz mađarskog Villánya “Tenkes Nonprofit Kft”. Projekt se bavi razvojem vinskog i gastronomskog turizma na području dijela hrvatskog Podunavlja te dijela mađarske Baranje, kao i pozicioniranjem destinacije na vinskom i turističkom tržištu. Projekt je vrijedan ukupno 400.000,00 eura i financiran je kroz Interreg Program prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska 2014.-2020..

Turistička zajednica Osječko-baranjske županije zadužena za razvoj vinsko-turističke ponude, dok se Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu koja je nositelj projekta, bavi razvojem i kvalitetnijim pozicioniranjem graševine kao jedne od najvažnijih vinskih sorti Hrvatske. Partneri iz Villánya bave s druge strane dodatnom promocijom svoje najvažnije sorte – Cabernet Franca. Projekt je važan jer povezuje jednu od najposjećenijih vinskih regija u Mađarskoj – Villány i vinogorja Baranja i Erdut te ima za cilj promociju prekogranične regije kako na regionalnom tako i međunarodnom tržištu.

“Slavonija i Baranja imaju izrazito visoke resurse za razvoj vinskog turizma, područje je to s najviše zasađenih vinograda u cijeloj Hrvatskoj. Još jedan važan raritet koji nude Slavonije i Baranja jest prisutnost povijesnih, starih “plemićkih” vinarija, od Iloka, preko Belja, Erduta, Đakova, Feričanaca, pa sve do Kutjeva”, rekla je Ivana Jurić, direktorica županijske TZ. Promociji Zemlje vina zasigurno će doprinijeti i aktivnosti koje na vinskom planu provodi Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu.

“Kao nositelj projekta, kroz brojne aktivnosti usmjerit će se na razvoj i kvalitetnije pozicioniranje Graševine kao jedne od najvažnijih vinskih kultivara Hrvatske. S tim ciljem, radimo i na izradi specifikacije zaštićene zemljopisne oznake za vinorodno područje Slavonije i Hrvatskog Podunavlja, odnosno vina proizvedena od Graševine. Graševina je, uz Malvaziju istarsku i Plavac mali crni, zasigurno perjanica vinske ponude Hrvatske, a upravo na ovom području daje svoje najbolje rezultate”, rekla je Darja Sokolić, ravnateljica HAPIH-a koji je nositelj ovog projekta.

Male obiteljske vinarije sve više podižu razinu kvalitete vina posljednjih godina te mijenjaju percepciju Slavonije i Baranje. Posebno su turistički atraktivni, dodaje, surduci i gatori koje nudi Baranja te s druge strane vizure vinograda uz Dunav u Erdutu. No, najvažniji je u priči vinskog turizma, ističe, jako dobar bazičan proizvod, a to je vino, u koje se dosta ulagalo.

“Enologija i gastronomija naši su snažni turistički aduti koji uz prirodne ljepote privlače turiste koji uživaju u autohtonoj hrani i izvrsnim vinima. Vina naša četiri vinogorja nadaleko su poznata u svijetu, a ne prođe godina da netko od vinara s područja Osječko-baranjske županije ne osvoji neku od prestižnih svjetskih nagrada poput Decantera. Prostora za napredak, osobito u promotivnom smislu ima puno, a upravo iskustva iz Villányja govore o tome u kojem smjeru se dugoročno može razvijati vinski turizam”, poručuje župan Ivan Anušić. Stvaranjem nove destinacije, te višednevnim boravkom u hrvatskoj i mađarskoj vinskoj regiji oduševljeni su i polaznici studijskog putovanja.

“Kada spomenemo Hrvatsku, svi uglavnom misle na more. No Hrvatska ima iznimno lijep kontinent, koji smo s radošću otkrivali posljednjih nekoliko dana. Otkrili smo drugi dio Hrvatske, sjeveroistok. Putovali smo predivnim krajolicima uz Dunav i uživali u prekrasnim vidicima, povijesnim znamenitostima, vinogradima i naravno vinu. Dojmila me se priroda i mislim da je posebna avantura vinski istok Hrvatske upoznati biciklom”, Anne-Wies van Oosten, nizozemska novinarka.

Stvaranjem zajedničke vinske priče s Villányem, možemo proširiti turističku ponudu, pa će gosti koji kod nas ostaju dva ili tri dana, produžiti svoj boravak, a otići na jednodnevni izlet u 45 minuta udaljen Villány ili obratno.

“Sigurno ću obje destinacije koje smo posjetili preporučiti kao jedinstvenu turističku destinaciju. Oduševljena sam onim što smo vidjeli, od prekrasnih pejzaža do izvrsnih vina i posebno zanimljive gastronomije. Sličnost između naše dvije zemlje se ogleda kroz proizvodnju graševine i moram naglasiti kako je hrvatska graševina izvrsna i drago mi je da ćete ju kroz ovaj projekt snažnije brandirati”, poručila je Eszter Borbely iz Mađarske.

Kroz ovaj projekt planirano je stvaranje baze podataka, kao i izrada mobilne aplikacije o vinskoturističkoj ponudi u prekograničnom području. U rasporedu je i organizacija velike međunarodne konferencije na temu graševine i razvoja vinskog turizma u Osijeku, uz obilazak Baranje i Erduta, kao i izrada pravilnika za brandiranje i plasman graševine za Slavoniju i Podunavlje. Zajednička vinsko-turistička ponuda prezentirat će se, nadalje, na specijaliziranim sajmovima u Budimpešti, Zagrebu, Beogradu, Beču, Sarajevu i Düsseldorfu. Organizirat će se i umjetnička kolonija u Baranji i Erdutu koja se oslanja na vino, a nedavno je na Večeri vina i umjetnosti u Osijeku predstavljanje i nova mobilna vinska kušaonica.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari