Nakon brojnih kritika na stalno mijenjanje lokacija Adventa u Osijeku kao i kasni početak organizacije manifestacije, Grad Osijek danas je objavio strateške odrednice Adventa za sljedećih nekoliko godina kao i Javni poziv za organizaciju Adventa u 2019. godini.
“Središnja lokacija Adventa u Osijeku prema svim strateškim
odrednicama je Tvrđa. Po završetku projekta obnove infrastrukture
Tvrđe, ta strateška odrednica će postati operativna.
Od prvog adventa, svih 5 godina, ključna tema svih javnih
rasprava je lokacija. Lokacija je jako važna u organizaciji
adventa, jer osim praktičnih razloga (parking, dostupnost,
blizina drugih sadržaja) nudi i potencijalno više ili manje
ambijentalnih elemenata (“štih” Tvrđe, romantika parka ili
blizina Konkatedrale). No ono što se pokazalo je da neke stvari
nisu toliko podložne samoj lokaciji – broj posjetitelja i prometa
ostvarenih na adventu, raste iz godine u godinu, neovisno o
lokaciji,” stoji u priopćenju gradske uprave.
Osijek je prirodno središte regije i kao takav, njegov je
predblagdanski program privlačan cijeloj regiji Slavonije i
Baranje, ali i posjetiteljima iz susjednih zemalja. Advent je
redefinirao Osijek kao središte regije i upravo u tome leži
njegov uspjeh. Stoga je strategija razvoja adventa, strategija
planiranja aktivnosti i turističke ponude u Osijeku iz prizme
Osijeka kao središta.
“Upravo iz tog razloga bilo bi uputno da se u ovaj projekt
aktivno uključi i Osječko-baranjska županija”, dodali su u Gradu
Osijeku.
Grad Osijek definirao je i osnovne ciljeve u organizaciji
kao funkcionalno postavljanje adventa u odnosu na dnevne potrebe
stanovnika grada, povezivanje s ostalim sadržajima turističke i
ugostiteljske ponude te konceptualno uređenje grada.
“U praksi to znači da je osnova adventskog
doživljaja, raskošno uređenje grada na potezu između
središnjeg trga i Tvrđe, jednog dnevnog, a drugog turističkog
središta grada,” kažu u Gradu.
Istaknut je i problem ovogodišnje manifestacije s obzirom
da Tvrđa u listopadu postaje veliko gradilište, a
u razdoblju odvijanja infrastrukturnih radova i radova
završnog uređenja, veliki javni sadržaji na otvorenom neće se na
tom prostoru moći održavati.
Stoga je predviđeno za 2019. godinu pokrenuti razvoj
komunikacijskog kanala između Trga Ante Starčevića i Tvrđe. Na
tom potezu nalaze se i sadržaji turističke ponude – Sakuntalin
park, Kino Urania, perivoji, Europska avenija i secesijski niz.
Uređenje javnog prostora (prije svega odgovarajućom dekorativnom
rasvjetom) i uvođenje sadržaja na potez Europske avenije postaje
ključni dio višegodišnjeg razvoja adventa.
Razvoj adventa u sljedećih 5 godina
Razvoj same manifestacije predviđen je u tri ključne točke:
1. Trg A. Starčevića – Konkatedrala: u prvoj točki, treba
osigurati vidljivost adventa u centru u vidu tematskog
ambijentalnog uređenja
2. Europska avenija – druga točka je novost i ključna promjena.
Ideja je uvesti sadržaje turističke ponude u advent, ali i
ponuditi šetnju – kao ključni dio ponude svakog uspješnog
adventa. Uređena Europska avenija dala bi novu kulisu osječkom
adventu i razvoju osječkog turizma.
3. Tvrđa (u fazi obnove Park) je sadržajni dio, zabavna i
ugostiteljska ponuda, koja se u sljedeće dvije godine odvija
središtem Parka kralja Petra Krešimira IV. ( bez zatvaranja
Zvonimirove ulice) te predstavlja sadržaj koji po završetku
projekta obnove infrastrukture (procjena 2022.) trajno prelazi u
Tvrđu, turističko središte grada koje će nakon obnove biti
sadržajno i infrastrukturno uokvireno za turističko djelovanje.
Park će tada imati funkciju, posebno urešene spone između centra,
adventa u Tvrđi i klizališta na Sokolskom domu, a u razvojnom
smislu, uvođenjem sadržaja u parkove (poput adventa, Zemlje bez
granica, Reart-a, FeelGood Weekend-a) Osijek gradi sadržaje na
lokacijama svojih prepoznatljivih, a ipak slabo korištenih
parkova- kao prostora koji su prilika za razvoj zanimljive i
autentične turističke ponude.
“Koncept trećeg dijela predstavlja iskorak u smjeru
povezivanja adventa kao motiva dolaska, s ostalim lijepim i
poticajnim turističkim pričama našega grada. Također omogućuje da
se zadrži dobar partnerski potencijal suradnje s vanjskim
organizatorima koji imaju laki pristup sponzorstvima i tržišno su
praktičniji za ustroj ovog kompliciranog programa, dok Gradska
uprava i Turistička zajednica imaju mogućnost strateškog
postavljanja novih programa s ciljem daljeg razvoja turističkog
potencijala”, zaključuju u Gradu.
Javni poziv za Advent 2019.
Grad Osijek danas je raspisao i Javni poziv za iskaz interesa za
organizaciju Adventa u Osijeku 2019. godine, a na ponuditeljima
je da predloži i argumentira najbolji koncept manifestacije na
lokaciji (javnoj površini) koju smatra najprimjerenijom što znači
kako je za ovu godinu još uvijek nepoznanica gdje će se sama
manifestacija održati.
Uz različite pogodnosti organizatorima, Grad je u proračunu
predvidio i najmanje 90 tisuća kuna kao financijsku potporu
najboljem ponuditelju, a rok za podnošenje ponuda je 31.
kolovoza. Cjelokupan tekst javnog poziva potražite OVDJE.