Čuti da neka tvrtka zapošljava danas je gotovo rijetkost. A ako i
zapošljavaju mnoge tvrtke će teško angažirati nezaposlenu osobu
ili onu bez iskustva.
Za to tvrtke imaju mnoštvo razloga, pogotovo u slučaju dugotrajno
nezaposlenih osoba, ali o tome se već mnogo pisalo i govorilo, pa
u ovome tekstu nećemo govoriti o tome, već upravo o suprotnom – o
razlozima zbog kojih bi tvrtkama bilo pametno razmisliti o
zapošljavanju nezaposlenih osoba!
Manja fluktuacija
Oni koji su bez posla neće riskirati jednom kada ga dobiju. A
možda pomognu i u zadržavanju sadašnjih zaposlenika dijeleći s
njima sve kroz što su prošli za vrijeme nezaposlenosti.
Kvalitetni kandidati
Danas je na tržištu zasigurno mnogo više i to kvalitetnih
kandidata nego prije recesije, pa prepreka zapošljavanju ne bi
trebala biti to što je osoba neko vrijeme bila nezaposlena. Možda
je otkaz dobila tek nakon nekoliko krugova otpuštanja, a takvog
zaposlenika bi svi voljeli imati u svome timu, zar ne?
Obnavljanje vještina i drugačija
perspektiva
Mnogi nezaposleni koriste vrijeme nezaposlenosti da unaprijede
svoja znanja i vještine. Oni bi mogli pružiti vrlo vrijedan uvid
u, na primjer, neke nove trendove u industriji kojom se tvrtka
bavi, jednostavno zato što su, dok su bili nezaposleni, uložili
vrijeme u svoje usavršavanje i širenje znanja.
Novi kontakti
Osobe koje traže posao “troše” značajan dio vremena na
“umrežavanje” (eng. networking) i stvaranje novih kontakata. Ti
odnosi se mogu pokazati vrlo korisnima za tvrtku, u smislu da se
može raditi o novim klijentima, stručnjacima u industriji, ili
novim kvalitetnim zaposlenicima.
Porezne olakšice
Država daje poticaje ili porezne olakšice tvrtkama koje
zapošljavaju nezaposlene iz određene kategorije, npr. mladi,
dugotrajno nezaposleni, žene…
Jačanje brenda
Na kraju, svakako bi valjalo razmisliti što zapošljavanje
nezaposlenih može učiniti za brend tvrtke kao poželjnog
poslodavca i tvrtke koji uspijeva odolijevati krizi, pa i
zapošljava. Stječe se dojam da je takva tvrtka otvorena, da u
njoj nema diskriminacije, i da ima srca – a sve to privlači nove
kvalitetne zaposlenike i inspirira lojalnost postojećih, a ako se
glas proširi, neće ostati nezamijećeno ni kod korisnika usluga
ili proizvoda tvrtke. (T. B.)
Izvor: Portal Moj Posao.net