Majhen: Američkim turistima mijenjamo stereotipe o Hrvatskoj

Majhen: Američkim turistima mijenjamo stereotipe o Hrvatskoj

Osječka turistička agencija Cetratour ove je godine u Luci Vukovar na turističkom putovanju Dunavom od Beča preko Budimpešte do Crnoga mora, prihvatila stotinjak kruzera u vlasništvu inozemnih kompanija s približno 12.000 američkih, kanadskih, australskih i britanskih turista.


Njih su, sukladno ugovorima, i ove godine autobusima uz pratnju
turističkih vodiča vodili u razgled istočne
Hrvatske
, poglavito Vukovara, Osijeka, Iloka, ali i
Aljmaša, Laslova, Bilja, Karanca, Kneževih Vinograda i Parka
prirode Kopački rit, te im u programima od pet do 12 sati
organizirali ručkove u restoranima i seljačkim gospodarstvima.
Riječ je o turistima treće životne dobi, koji su tijekom svoga
radnog vijeka stekli dovoljno novca da dio umirovljeničkih dana
mogu provesti na zanimljivim putovanjima svijetom.

Cetratour se pritom i ove godine pokazao kao iznimno
dobar organizator putovanja, a strane kompanije
dodatno su ga prepoznale kao pouzdanog partnera i promotora
mnogih turističkih sadržaja na istoku Hrvatske.

Razbijanje predrasuda

Ova je godine za nas veliko ohrabrenje jer nakon gotovo
prepolovljenog dolaska stranih turista na kružnim putovanjima
Dunavom za vrijeme recesije, poglavito u 2008. i 2009., sada se
njihov broj ponovno povećava te slične pomake očekujemo i u
sljedećim godinama
– kaže Nino Majhen,
direktor i jedan od suvlasnika Cetratoura. Ističe kako ti turisti
u Hrvatsku dolaze sa stereotipima i predrasudama o
socijalističkoj zemlji iza željezne zavjese” i najviše
ih zanima kako žive upravo obični hrvatski ljudi, a onda
putovanje nastavljaju s posvema novim slikama.

Turistička agencija Cetratour danas je jedna od rijetkih
hrvatskih agencija koja čak 90 posto prometa
ostvaruje na incoming turizmu, dakle dovođenju
stranih turista u Hrvatsku, dok prodaja aranžmana za odlazak
domaćih gostiju prema Jadranskom moru ili prema bilo kojoj
destinaciji u svijetu, poglavito sredozemnim (Tunis), pokazuju
stalan trend pada, što je rezultat gospodarske recesije i pada
životnog standarda ovdašnjih ljudi.

Nino Majhen iznimno je aktivan na stvaranju što
boljih uvjeta za razvoj kontinentalnog turizma,
poglavito u Slavoniji i Baranji. Član je Strukovne skupine
turizma pri HGK Županijskoj komori Osijek. Ondje osobito ukazuje
na potrebu većih ulaganja u turističku infrastrukturu. Bori se za
uklanjanje u velikoj mjeri birokratskih prepreka koje
ograničavaju razvoj turizma.

Zauzima se za što bolje održavanje plovnosti Dunava i Drave kako
bi kruzeri mogli ponovno dolaziti i do Osijeka. Smatra da mnogo
više nego do sada treba učiniti na planu ponude autohtonih
slavonskih suvenira i sl. A kad je, pak, riječ o Osijeku, kao
član Turističkog vijeća, osobito se zauzima za kvalitetnije
rješenje parkiranja turističkih autobusa u gradu, poglavito
Tvrđi, te predlaže određivanje Fakultetske ulice samo za takve
autobuse.

Ambiciozni planovi

U želji da u životu spoji ugodno i korisno te da se od toga može
normalno živjeti, Nino Majhen, nakon što je diplomirao na
Fakultetu za vanjsku trgovinu te radio u nekoliko osječkih tvrtki
na komercijalnim poslovima, turističku agenciju Cetratour osnovao
je kao turističko poduzeće 1990. godine. Cetratour danas ima
vlastitih pet autobusa visoke turističke klase,
ali i dodatne sadržaje iznajmljivanja čamaca, kanua, bicikala i
slično.

Ići ćemo u daljnju specijalizaciju sa svim teškoćama, ali i
dobrim stranama koje ona donosi. Na domaćem turističkom tržištu
od samog slanja gostiju u inozemne destinacije turističke
agencije više neće moći preživjeti. Stoga svi zajedno moramo
raditi na promociji naših turističkih destinacija, angažirati sve
koji mogu nešto ponuditi kroz vinske ceste, kulturni turizam,
seoska gospodarstva i sl., u kontinentalnom dijelu Hrvatske. U
tom segmentu i mi u Cetratouru upravo realiziramo nove
projekte
– kaže Majhen i dodaje kako i grad Osijek, županija
i čitava Slavonija i Baranja moraju djelovati na povećanju
atraktivnosti turističke ponude i imati sadržaje
zanimljive turistima tijekom cijele godine, a to tako što bi u
sve više trebalo uključiti KUD-ove i sl.

– Sve bi to trebalo pomno planirati i godinu dana unaprijed
da bi turističke agencije takve programe mogle nuditi domaćim i
stranim turistima
– kaže Majhen.
[blockquote]Na putovanje kruzerima od proljeća i naši
građani

Od sljedeće godine Turistička agencija Cetratour u svojoj će
ponudi imati i veliku novost. Naime, u suradnji s jednom
švicarskom kompanijom koja organizira putovanja
brodovima-kruzerima ne samo na Dunavu nego i po Mediteranu, ali i
prema prekooceanskim zemljama, ponudit će mogućnost plovidbe i za
hrvatske građane po uvjetima koji vrijede za sve ostale građane
Europe, a što do sada nije bilo moguće. “Nakon pet godina naših
nastojanja, putovanja riječnim kruzerima Dunavom, ali i diljem
svijeta sada su otvorena i našim građanima i ona će posredovanjem
naše agencije započeti već u ožujku ove godine”, kaže Majhen.


Hrvatska s najvećim PDV-om na turizam

“Sve smo više na europskom tržištu pa bi uvjeti poslovanja u
Hrvatskoj trebali biti sve sličniji njegovu. Treba eliminirati
kvaziporeze, visoka davanja, razne takse i sl. kojih u EU nema”,
kaže Majhen i ističe da je neprihvatljivo da u turizmu u Europi
nitko nema veći PDV od Hrvatske. “Ne bude li tu značajnijih
promjena, inozemni organizatori turističkih putovanja u Hrvatsku
će nas ponovno početi zaobilaziti”, ističe Majhen.

Moramo angažirati sve koji mogu nešto ponuditi kroz vinske ceste,
kulturni turizam, seoska gospodarstva[/blockquote]

TEKST: Nikola VUKADINOVIĆ (Glas Slavonije)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari