IJUJU i OSH? – dva nova slavonska dizajnerska branda

IJUJU i OSH? – dva nova slavonska dizajnerska branda

Kako izgleda kad tridesetak dizajnera uđe u dvije organizacje koje se bave zapošljavanjem marginaliziranih skupina i njihove kapacitete iskoriste za prozivodnju uzbudljivih proizvoda i sve to u tjedan dana – moglo se vidjeti na izložbi kojom je zatvoren Extra Ordinary Design Osijek – jednotjedna radionica inkluzivnog dizajna održana u osječkoj zadruzi NEOS i belišćanskoj udruzi Zvono.

>> IJUJU i OSH? – dva nova slavonska dizajnerska branda

Izložba je bila kulminacija jednotjednog brainstormanja, a zatim
i izrade proizvoda s dizajnerskom dodanom vrijednošću koji bi
ovim dvjema organizacijama koje brinu o zapošljavanju
marginaliziranih skupina (Zvono skrbi za djecu s poteškoćama u
razvoju, a NEOS zapošljava rehabilitirane ovisnike) omogućili da
na tržištu osiguraju prihode za svoje programe i daljnje
zapošljavanje svojih štićenika.

Ove su dvije organizacije dva vrlo dobra primjera socijalnog
poduzetništva i smatrali smo da bi uz malu dizajnersku pomoć
mogli doći do dobre osnove za jačanje vlastitih dohodovnih
aktivnosti
”, rekla je Sonja Vuković,
predsjednica Udruge Slap koja je uz British Council i Hrvatsko
dizajnersko društvo bila jedan od suorganizatora ovog događanja.

Na izložbi su se mogle vidjeti torbe, majice, satovi, vaze,
bedževi, novčanici i mnogi drugi proizvodi koji su postali prvi
primjerci dva novostvorena branda. Tako je na snazi slavonske
tradicije u kombinaciji s modernim materijalima dizajnerski tim
koji je radio u Udruzi Zvono kreirao brand
IJUJU
.

Pod tim je brandom za Zvono stvorena čitava paleta proizvoda, kao
i smjernice za razvoj novih koji će nastajati u belišćanskoj
udruzi.

Tim koji je osmišljavao proizvode za NEOS odlučio je iskoristiti
osječki sleng, obratiti se mladima i onima koji se tako osjećaju.
Rođen je tako brand naziva OSH? koji svojim
izgledom i porukama provocira na akciju i izaziva osmjeh kod
kupaca.

Postoje projekti koji su kao vatromet: zabljesnu, pršte,
privlače pažnju, ali vrlo brzo se ugase i ne izazivaju velike
učinke. Ovaj je upravo suprotan. Ono što smo ovdje napravili samo
je početni korak u procesu koji će sada preuzeti organizacije za
koje smo ovo učinili i svojim će daljnjim radom ubirati plodove
ovog projekta kroz godine koje dolaze
”, rekla je
Julia Cassim iz Helen Hamlyn Centra londonskog
Royal College of Art, voditeljica ovih radionica.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari