Iz Zagreba u Osijek: Advent u Tvrđi je naš i baš zato ga volimo

Na drugom ovogodišnjem Smart Caffe-u održanog 7. prosinca 2016. godine, udruga studenata marketinga Bookmark, koja djeluje pri Ekonomskom fakultetu u Osijeku, ugostila je jednog od organizatora trenutno najpopularnijeg događaja u Osijeku – Adventa u Tvrđi.

Ivan Kristijan Majić zainteresirao je prisutne
osebujnim opisivanjima mnogobrojnih životnih dogodovština zbog
kojih je smijeh odzvanjao kroz ugodni božićni ambijent Atelier
bara. Ivan je uspješan kazališni redatelj, ali zbog velikog
obujma posla koji sa sobom nosi organizacija Adventa, kazalište
je ovu godinu moralo pričekati.

Svi prisutni su iz prve ruke saznali koliko organiziranje jednog
ovakvo zahtjevnog događaja može biti stresno. Budući da je to
posao koji nema određeno radno vrijeme, tvrdi Majić, ako se želi
uspjeti, nužno je prilagođavanje situaciji. Na pitanje kako je
došla do ideje Adventa u Tvrđi, otkriva zašto se uopće preselio u
Osijek budući da je to enigma jer je studirao u Budimpešti kojoj
naočigled ništa ne nedostaje. Naime, vidjevši prirodne ljepote
ovog dijela Hrvatske – Kopački rit i Baranju, dogodila se
“ljubav na prvi pogled“. Bio je
zapanjen činjenicom koliko zapravo jedan mali grad ima
neiskorištenog potencijala stare jezgre i stoljećima očuvane
Tvrđe. Neupitno je zašto je upravo to lokacija Adventa.

Na pitanje koliko je vremenski potrebno da se organizira takav
događaj, Ivan je odgovorio da bi s organizacijom trebalo početi
već u 1.mjesecu, što oni i pokušavaju, ali oglušivanje
institucija i proračuna to uvelike otežava i organizacija se
ostavlja za zadnji tren. Veće promišljanje i planiranje kreće tek
u rujnu što je definitivno prekasno pa se kroz sve ostale
mjesece, uključujući i početak Adventa, pokušava građanima dati
ono najbolje.

Što se tiče uzora kojima se vodio pri organiziranju Adventa, kaže
kako ih nema nego su pokušali napraviti nešto svoje. Kao i svakom
velikom vizionaru i kreativcu, bilo mu je nezamislivo da se,
prije svega nekoliko godina, u Zagrebu Advent svodio na par
štandova i to je bilo sve. Kada je došao u Osijek sa
svojom idejom o ovoj zimskoj manifestaciji u kojoj uživaju sve
generacije, nisu ga shvaćali ozbiljno
. Upravo zbog toga
spaja tradiciju i potrebe građana i to putem drvenih stolova,
stolica i kućica, peći, lampica i različitih prigodnih natpisa.
Istaknuo je kako su drugi adventi počeli kopirati naš.
Dokazao je da Osijek ima i te kako puno toga ponuditi
posjetiteljima
. Priznaje kako ipak moraju imati odličan
program jer, kako kaže, ipak nismo Beč gdje ljudi dolaze sami od
sebe, nego je potrebno svake godine unaprjeđivati Advent da bi se
uvijek imalo što novo za vidjeti i probati.

Posjetitelji ipak i dalje najviše dolaze iz Osijeka i okolice,
iako se i to polako mijenja. Ističe da se povećao broj dolazaka
iz susjedne Bosne i Hercegovine, Srbije, ali od godine dolazi sve
više posjetitelja i iz Mađarske. Dolazi sve više autobusa, što je
svakako dobar predznak za buduće godine jer je ovo relativno mlad
događaj koji iz godine u godinu doživljava sve veći uspjeh.
Koliki je uspjeh doživio naš Advent i koliko je dobra ideja i
program, govori i činjenica da dosad nisu izgubili nijednog
sponzora.

Kako se kava polako završavala, studenti i gost zaključili su
kako bi bilo dobro da se u budućnosti ostvari i realizira ideja
suradnje mladih marketingaša i Adventa u Tvrđi, na obostranu
korist i zadovoljstvo.

Dijana Jukić
Iva Mikić
(Studentska udruga Bookmark)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari