H&M je prvo modno poduzeće koje je pokrenulo inicijativu prikupljanja odjeće na globalnoj razini. Od veljače 2013., naši kupci na svim tržištima imaju mogućnost predati rabljenu odjeću u H&M prodavaonice. U Hrvatskoj, inicijativa se prvotno provodila u odabranim prodavaonicama. Od sada, projekt se proširuje na svih 12 H&M prodavaonica.
“Ova inicijativa prvenstveno je ekološki projekt.
Kratkoročno, imamo jasan cilj izbjeći gomilanje otpada i
spriječiti da tkanine dospiju na odlagališta smeća. Dugoročno
želimo pronaći rješenje koje omogućuje recikliranje svih
tekstilnih vlakana i njihovu pripremu za ponovnu uporabu”,
kaže Karl-Johan Persson, glavni direktor
H&M-a.
Preko ove inicijative, kupci H&M-a mogu štedjeti prirodne
resurse i smanjiti negativne utjecaje na okoliš jer osiguravaju
da će na smetlištu završiti manje količine tkanine. H&M
prihvaća odjevne predmete bilo koje marke u bilo kojem stanju.
Kao protuuslugu, kupci za svaku donesenu vreću stare odjeće,
dobivaju kupon za 15% popusta na omiljeni odjevni predmet. Od
svakog kupca uzimamo maksimalno dvije vreće po danu. Od sada pa
nadalje, stara odjeća može se predati u svim H&M
prodavaonicama u Hrvatskoj.
Odjeću tada preuzima i:Collect, partner H&M-a. Ovo poduzeće
raspolaže infrastrukturom kojom se roba široke potrošnje može
ponavljano obrađivati i pripremiti za ponovnu uporabu.
Prihodi od inicijative prikupljanja odjeće idu H&M-ovoj
zakladi Conscious i ulažu se u inovativne projekte koji rade na
tehničkim rješenjima kako bi se postigao zatvoreni krug životnog
ciklusa za tekstilna vlakna. Osim toga, po prikupljenom kilogramu
stare odjeće, 2 centa se doniraju lokalnim humanitarnim
organizacijama: http://www.hm.charitystar.com/