Budući planovi stavljaju naglasak na izgradnju solarne elektrane i rekonstrukciju poslovne zgrade na glavnoj tržnici
Nekadašnja benzinska crpka na Trgu Ljudevita Gaja u Osijeku, nedaleko od tržnice, već gotovo deset godina propada pred očima građana. Gradonačelnik Ivan Radić nedavno je izvijestio kako je INA prepustila taj prostor Gradu, što otvara mogućnost njegove revitalizacije ili potpunog preuređenja, skupa s okolišnim parkom.
Očekuje se, stoga, kako će se navedeni prostor u skorije vrijeme početi uređivati, ali detalji o tome još uvijek nisu posve poznati. Iz Grada tvrde kako će se obnova objekta uklopiti u projekt temeljite rekonstrukcije glavne osječke tržnice kroz europski ITU mehanizam, što nam je već ranije najavila njezina direktorica Ivana Davidović.
”Zahvalna sam Gradu Osijeku i gradonačelniku Radiću na prepoznavanju važnosti osječke tržnice koja se s razlogom naziva ‘trbuhom grada’ te uvrštavanju njezine obnove u projekte Urbane aglomeracije Osijek koji će se financirati kroz ITU mehanizam. Nakon rekonstrukcije i obnove, Osijek će dobiti novu
tržnicu koja će izgledom i sadržajima biti uz bok modernim europskim tržnicama”, rekla je za SiB.hr svojevremeno Davidović, dodavši kako će se naglasak pri obnovi staviti na izgradnju solarne elektrane i rekonstrukciju poslovne zgrade.
Još prije desetak godina, INA je započela proces ukidanja svojih nerentabilnih benzinskih crpki diljem grada, uključujući nekada popularne postaje na Jugu II i u Retfali. Međutim, crpka na Gajevom trgu ostala je u funkciji sve do 2015. godine. Tada je čak najavljivano njezino pretvaranje u zelenu ekobenzinsku postaju, no taj projekt nikada nije ugledao svjetlo dana.
Odmah pri napuštanju objekta, brzo je krenulo njegovo uništavanje, što je uobičajeno za zapuštene prostore u Osijeku. Osim što je građevina išarana grafitima, jedno su se vrijeme vozila nepropisno parkirala ispred nje, što je Grad pokušao spriječiti postavljanjem znakova zabrane i kažnjavanjem vozača, ali bezuspješno.
Na kraju se sjeverni dio postaje ogradio metalnim stupovima koji i fizički onemogućuju prolaz automobilima, dok je ostatak prostora ostao slobodan za korištenje kako bi građani mogli doći do punionice za električna vozila.
FOTO: Mirela Belaj/SiB.hr
Navedeni prostor ima iznimni potencijal jer, osim što predstavlja prvu osječku benzinsku postaju, nalazi se na jednoj od najreprezentativnijih lokacija u gradu, pa će biti zanimljivo pratiti što će se s njim događati sada kada je u vlasništvu Grada. Budući planovi stavljaju naglasak na izgradnju solarne elektrane i rekonstrukciju poslovne zgrade na glavnoj tržnici, dok će obnova prostora nekadašnje benzinske postaje, prema riječima nadležnih, biti integrirani dio tog projekta.