novo ruho

Zgrada željezničkog kolodvora pred završetkom, a HŽ planira i nove projekte u Slavoniji

Davor Javorovic/PIXSELL

Završne radove na obnovi zgrade Željezničkog kolodvora
Osijek danas (9. veljače 2023. godine) obišli
su župan Osječko-baranjske županije Ivan
Anušić
, gradonačelnik Grada Osijeka Ivan
Radić
 i predsjednik Uprave HŽ
Infrastruktura Ivan Kršić. Radovi –
čija ukupna vrijednost radova iznosi gotovo četiri milijuna
eura – počeli su u travnju 2021. godine, odvijaju se
planiranom dinamikom te je do sada obavljeno gotovo 90 posto
planiranog posla. Izvođač radova je tvrtka Projektgradnja
plus d.o.o. Gornja Vrba.

Radovi na zgradi – izgrađenoj 1870., dograđenoj 1898. i
1920. godine, a nakon 2. Svjetskog rata je ožbukana
– obuhvaćaju obnovu pročelja, reorganizaciju i uređenje
interijera, sanaciju peronske nadstrešnice i uređene površine
ispod nadstrešnice te rekonstrukciju i poboljšanje postojećih
tehničkih sustava (grijanje i hlađenje, vodovod i odvodnja,
elektrotehničke instalacije i rasvjeta). Naravno, izvode se
u fazama kako bi što manje utjecali na funkcioniranje
kolodvora i odvijanje putničkog prometa. Važno je naglasiti da se
Kolodvorska zgrada Osijek nalazi se u sklopu zaštićene
kulturno-povijesne cjeline grada Osijeka upisane u Registar
kulturnih dobara RH te se na njezinu obnovu primjenjuju odredbe
Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara i svi propisi koji
se odnose na zaštićena kulturna dobra.

Voditelj projekta obnove zgrade željezničkog kolodvora
Osijek Tomo Dubovečak ističe kako je
sukladno zahtjevu konzervatora vanjski dio zgrade vraćen u
izvorno stanje, a unutrašnjost prilagođena budućim potrebama
putnika i korisnika zgrade.

“Zgrada je prije početka obnove bila u dosta lošem stanju te smo
je cjelovito obnovili, s tim da je dio radove još u tijeku. Pri
tomu smo je doslovno “ogolili” do nosive konstrukcije, a uz novu
organizaciju interijera koja usklađena s potrebama HŽ-a i
putnika, rade se nove instalacije, obloge podova i zidova.
Tijekom lipnja ove godine planiran je završetak
radova”, pojasnio je Tomo Dubovečak.

“Projekt obnove željezničkog kolodvora Osijek je izuzetno bitan
prvenstveno zbog uređenja i povećanja funkcionalnosti samog
objekta, koji je bio u derutnom stanju i zaista je bila potrebna
obnova. Onima koji vlakom dolaze u Osijek prvi susret s gradom i
Osječko-baranjskom županijom je upravo zgrada kolodvora zbog čega
je izuzetno važno da je ona primjerena. Vrijednost investicije je
4 milijuna eura i ne sumnjam da će upravo ovaj projekt puno
značiti svima koji se koriste željeznicom kao prijevoznim
sredstvom. Osim toga, HŽ Infrastruktura završava projekt u
Laslovu nakon kojeg će se olakšati i ubrzati komunikacija vlakova
između Osijeka i Vinkovaca, ali i drugih destinacija na tom
pravcu”, rekao je župan Ivan Anušić.

Gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić kazao je kako
smo do sada imali neprimjerenu i derutnu zgradu koja ne priliči
gradu kakav je Osijek te koliko je važno da upravo zgrada
kolodvora kao prva slika i dojam za sve putnike koji dolaze
željeznicom bude u primjerenom izdanju.

“S Hrvatskim željeznicama nedavno smo izradili projekt rješenja
pružnog prijelaza u Josipovcu, a na području grada Osijeka
trenutno se izvode značajni infrastrukturni projekti, poput
izgradnje podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Mandića, modernizacija
tramvajske infrastrukture, proširenje putničkog terminala u
Zračnoj luci Osijek, ali i završetak radova na dionici
Osijek-Aljmaš. Dobra infrastruktura preduvjet je razvoja
gospodarstva, a Osijek tu bilježi rekordne brojke, s obzirom da
unazad 10 godina imamo najveću zaposlenost u gradu i rekordno
nisku nezaposlenost”, rekao je Radić.

“S obzirom da se radovi na obnovi kolodvora bliže kraju i trebali
bi biti završeni ovog proljeća, iskoristili smo ovu priliku da sa
županom Ivanom Anušićem razgovaramo i o drugim
planovima HŽ Infrastrukture u Osječko-baranjskoj županiji. Ovih
dana smo završili izgradnju kolodvorske zgrade i pothodnika
Laslovo-Korođ, završavamo modernizaciju devet
željezničko-cestovnih prijelaza na području županije, a u planu
je i novih 95 na području cijele Hrvatske, pri čemu 11 u
Osječko-baranjskoj županiji. Osim toga, pripremamo i
dokumentaciju za prilagodbu kolodvora u Erdutu, s obzirom da smo
nedavno ušli u schengenski prostor, a projektiramo i dionicu
Okučani-Vinkovci. Trenutno imamo 1,5 milijardi eura aktivnih
projekata, a do 2032. godine planiramo pokrenuti projekte
vrijedne 5 milijardi eura koji se tiču glavnih koridora, od
Slovenije do Tovarnika te od Mađarske prema Rijeci”, kazao
je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari