Završne radove na obnovi zgrade Željezničkog kolodvora
Osijek danas (9. veljače 2023. godine) obišli
su župan Osječko-baranjske županije Ivan
Anušić, gradonačelnik Grada Osijeka Ivan
Radić i predsjednik Uprave HŽ
Infrastruktura Ivan Kršić. Radovi –
čija ukupna vrijednost radova iznosi gotovo četiri milijuna
eura – počeli su u travnju 2021. godine, odvijaju se
planiranom dinamikom te je do sada obavljeno gotovo 90 posto
planiranog posla. Izvođač radova je tvrtka Projektgradnja
plus d.o.o. Gornja Vrba.
Radovi na zgradi – izgrađenoj 1870., dograđenoj 1898. i
1920. godine, a nakon 2. Svjetskog rata je ožbukana
– obuhvaćaju obnovu pročelja, reorganizaciju i uređenje
interijera, sanaciju peronske nadstrešnice i uređene površine
ispod nadstrešnice te rekonstrukciju i poboljšanje postojećih
tehničkih sustava (grijanje i hlađenje, vodovod i odvodnja,
elektrotehničke instalacije i rasvjeta). Naravno, izvode se
u fazama kako bi što manje utjecali na funkcioniranje
kolodvora i odvijanje putničkog prometa. Važno je naglasiti da se
Kolodvorska zgrada Osijek nalazi se u sklopu zaštićene
kulturno-povijesne cjeline grada Osijeka upisane u Registar
kulturnih dobara RH te se na njezinu obnovu primjenjuju odredbe
Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara i svi propisi koji
se odnose na zaštićena kulturna dobra.
Voditelj projekta obnove zgrade željezničkog kolodvora
Osijek Tomo Dubovečak ističe kako je
sukladno zahtjevu konzervatora vanjski dio zgrade vraćen u
izvorno stanje, a unutrašnjost prilagođena budućim potrebama
putnika i korisnika zgrade.
“Zgrada je prije početka obnove bila u dosta lošem stanju te smo
je cjelovito obnovili, s tim da je dio radove još u tijeku. Pri
tomu smo je doslovno “ogolili” do nosive konstrukcije, a uz novu
organizaciju interijera koja usklađena s potrebama HŽ-a i
putnika, rade se nove instalacije, obloge podova i zidova.
Tijekom lipnja ove godine planiran je završetak
radova”, pojasnio je Tomo Dubovečak.
“Projekt obnove željezničkog kolodvora Osijek je izuzetno bitan
prvenstveno zbog uređenja i povećanja funkcionalnosti samog
objekta, koji je bio u derutnom stanju i zaista je bila potrebna
obnova. Onima koji vlakom dolaze u Osijek prvi susret s gradom i
Osječko-baranjskom županijom je upravo zgrada kolodvora zbog čega
je izuzetno važno da je ona primjerena. Vrijednost investicije je
4 milijuna eura i ne sumnjam da će upravo ovaj projekt puno
značiti svima koji se koriste željeznicom kao prijevoznim
sredstvom. Osim toga, HŽ Infrastruktura završava projekt u
Laslovu nakon kojeg će se olakšati i ubrzati komunikacija vlakova
između Osijeka i Vinkovaca, ali i drugih destinacija na tom
pravcu”, rekao je župan Ivan Anušić.
Gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić kazao je kako
smo do sada imali neprimjerenu i derutnu zgradu koja ne priliči
gradu kakav je Osijek te koliko je važno da upravo zgrada
kolodvora kao prva slika i dojam za sve putnike koji dolaze
željeznicom bude u primjerenom izdanju.
“S Hrvatskim željeznicama nedavno smo izradili projekt rješenja
pružnog prijelaza u Josipovcu, a na području grada Osijeka
trenutno se izvode značajni infrastrukturni projekti, poput
izgradnje podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Mandića, modernizacija
tramvajske infrastrukture, proširenje putničkog terminala u
Zračnoj luci Osijek, ali i završetak radova na dionici
Osijek-Aljmaš. Dobra infrastruktura preduvjet je razvoja
gospodarstva, a Osijek tu bilježi rekordne brojke, s obzirom da
unazad 10 godina imamo najveću zaposlenost u gradu i rekordno
nisku nezaposlenost”, rekao je Radić.
“S obzirom da se radovi na obnovi kolodvora bliže kraju i trebali
bi biti završeni ovog proljeća, iskoristili smo ovu priliku da sa
županom Ivanom Anušićem razgovaramo i o drugim
planovima HŽ Infrastrukture u Osječko-baranjskoj županiji. Ovih
dana smo završili izgradnju kolodvorske zgrade i pothodnika
Laslovo-Korođ, završavamo modernizaciju devet
željezničko-cestovnih prijelaza na području županije, a u planu
je i novih 95 na području cijele Hrvatske, pri čemu 11 u
Osječko-baranjskoj županiji. Osim toga, pripremamo i
dokumentaciju za prilagodbu kolodvora u Erdutu, s obzirom da smo
nedavno ušli u schengenski prostor, a projektiramo i dionicu
Okučani-Vinkovci. Trenutno imamo 1,5 milijardi eura aktivnih
projekata, a do 2032. godine planiramo pokrenuti projekte
vrijedne 5 milijardi eura koji se tiču glavnih koridora, od
Slovenije do Tovarnika te od Mađarske prema Rijeci”, kazao
je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.