Parkiralište za osobna vozila planiranog je kapaciteta čak 666 parkirna mjesta
Tek što je prije godinu i pol dana postao gradonačelnik Osijeka,
Ivan Radić dobio je poziv investitora, a danas
je nešto što se strogo čuvalo od očiju i ušiju javnosti dobilo i
potvrdu.
U Osijeku se tako planira graditi tvornica visoke tehnologije
koja će zapošljavati čak 4500 ljudi što bi bila
najveća strana investicija u povijesti Hrvatske.
Saznajemo i kako će upravo gradonačelnik i predstavnici
investitora predstaviti cijeli projekt javnosti, a ne
sumnjamo kako će to izazvati ogromno zanimanje javnosti.
Osijek je izabran između 15 gradova, a prve informacije u
javnosti su bile poznate jučer kad je na stranicama Ministarstva
gospodarstva i održivog razvoja objavljen elaborat zaštite
okoliša građevina za proizvodnju medicinskih protetskih dijelova
i mikročipova i matičnih ploča za autoindustriju u Nemetinu, Grad
Osijek.
Elaborat je izradila tvrtka EKONERG – Institut za energetiku i
zaštitu okoliša, a po narudžbi Log Expert Five d.o.o. iza kojega
se zasad kriju i pravi investitori.
Marko Muller na Facebook
stranici Dnevna doza osječkog nereda
objavio je i najvažnije detalje iz samog elaborata, a uz
čiju dozvolu iste i prenosimo:
S obzirom da je javno objavljen elaborat, mogu sada objaviti da u
Osijek stiže autoindustrija!
Neke informacije koje imam, a nisu u elaboratu su da bi ovo mogla
biti najveća pojedinačna investicija stranog investitora ikada u
Hrvatskoj, a kada se završe sve faze radova tu bi trebalo raditi
cca 3000 ljudi, ovo bi navodno trebala biti prva faza. Osijek je
izabran između konkurencije 15ak europskih gradova za ovu
investiciju. Auto industrija za koju se ovo radi su
Amerikanci.
Zahvat: Građevina za proizvodnju medicinskih protetskih dijelova
i mikročipova i matičnih ploča za autoindustriju u Nemetinu, Grad
Osijek, Osječko-baranjska županija
Za investitora LOG EXPERT FIVE d.o.o., Ilica 1, 10 000 Zagreb
projektira se nova Proizvodna građevina na lokaciji Tizina, u
sklopu industrijske zone Nemetin u Osijeku, na dosad neizgrađenim
česticama k.č. 10443/1, 10443/13, 10443/14, 10443/18, 10443/19,
10443/20, 10443/21, 10443/22, 10443/23; k.o. Osijek.
Na predmetnoj lokaciji koja obuhvaća navedene čestice trenutno se
ne nalaze postojeće građevine, izuzev postojeće trafostanice na
k.č. 10443/17, k.o. Osijek koja se planira izmjestiti. Na čestici
10443/14 se trenutno nalazi kanal kojeg se namjerava zatrpati, a
nalazi se unutar zone planirane gradnje (sl. 1.1-1). Čestice se
planiraju ujediniti u zajedničku česticu ukupne površine 169.671
m2 . Novonastala čestica je pravilnog pravokutnog oblika,
izduženog u smjeru sjeverozapad- jugoistok. Parcela je širine cca
343 m, dužine cca 490-497 m. Zona graniči s javnim prometnim
površinama s južne strane, na sjeveru graniči sa željezničkom
prugom i oranicama, dok su na zapadnom i istočnom rubu postojeći
uređeni kanali.
Zgrada se nalazi u području zone G-gospodarske namjene, te je
planirana osnovna namjena građevine proizvodna, sa skladišnim
dijelovima smještenima uz zapadno i istočno pročelje. Manji
volumeni na krajnjem jugoistoku i zapadu namijenjeni su tehničkim
prostorima. U središnjem dijelu planirane su prateće
uredsko-servisne zone, neposredno povezane s proizvodnim
pogonima. U ulaznom južnom nepravilnom razvedenom volumenu
planira se smještaj garderoba, uredskih prostora i tvorničke
kuhinje s restoranom. U jugoistočnom uglu obuhvata planira se
ulazno-izlazni objekt vratarnice, a uz istočni rub čestice, u
njenom središnjem dijelu, nalazi se lokacija sprinkler i
hidrantske stanice sa pratećim spremnikom odnosno spremnicima.
Dispozicija sadržaja postavljena u idejnom rješenju je načelna te
se, poštujući osnovne vanjske gabarite i oblik objekta može
razradom dokumentacije promijeniti.
Katnost središnje građevine je P i P+1, pri čemu su proizvodni i
skladišni pogon planirani kao jednoetažni prostori (uz izuzetak
tehničkih i servisnih mezanina unutar jedinstvenog volumena), a
uredski kao višeetažni, katnosti P+1. Ukupna najveća visina
zgrade je 13,50 m mjereno od kote uređenog terena uz zgradu, te
varira s obzirom na razvedenost volumena zgrada.
Uz parcelu novog objekta izgrađene su javne prometnice sa zapadne
i južne strane. Širine kolnika javnih prometnica iznose 6,0 m, a
u njihovom koridoru izvedene su komunalne instalacije. Glavni
pristup parceli predviđa se s južne strane zahvata na dvije
lokacije: – glavni ulaz prema uredskoj zgradi i parkiralištu za
osobna vozila – sporedni ulaz prema skladištu, tehničkim
prostorima i internoj prometnici uz rub parcele. Pristupi na
parcelu izvode se u širini 6,0 m sa zaobljenjima spoja kolnika
prema trajektoriji gibanja očekivanog vozila. Interni promet na
parceli podrazumijeva izgradnju parkirališta za osobna vozila,
internu prometnicu oko parcele te manevarske površine na lokaciji
dostave. Parkiralište za osobna vozila planiranog je kapaciteta
666 parkirna mjesta, od čega su 34 parkirna mjesta osigurana za
osobe s invaliditetom i smanjene pokretljivosti. Parkirališna
mjesta dimenzija 2,5 m x 5,0 m smještena su okomito na voznu
površinu između njih. Udaljenost između nasuprotnih mjesta iznosi
6,0 m. Od ukupnog broja parkirališnih mjesta, za minimalno 3 % se
namjerava osigurati punjače elektro vozila.3 Uz parkirališta
izvesti će se nogostupi ili osigurati pješački koridori. Interna
prometnica oko parcele započinje na sporednom ulazu u parcelu i
završava uz jugozapadni rub objekta izvedbom okretišta za
mjerodavna teretna vozila. Ukupne je duljine 1.055 m.
U građevini se osim uredske djelatnosti (zauzima središnji dio
zgrade) odvija i djelatnost proizvodnje tehnološki vrlo
sofisticiranih informatičkih komponenti, matičnih ploča, čipova i
finih mehaničkih sklopova za daljnje korištenje i ugradnju u
automobilskoj i zdravstvenoj industriji. Proizvodnja komponenti
za zdravstvenu industriju odvijat će se u dijelu zapadno od
uredskih prostora, a proizvodnja komponenti za autoindustriju u
dijelu istočno od uredskih prostora. U tu svrhu projektom se
predviđa realizacija skladišta i čistih prostora (engl. clean
room) gdje se proizvodni proces odvija u strogo kontroliranim
higijenskim i mikroklimatskim uvjetima. Sama proizvodnja
(lemljenje, fino brušenje, pečenje na visokim temperaturama itd.)
obuhvaća proizvodnju finalnih proizvoda ili dovršetak rada na
polugotovim komponentama, a odvija se uz pomoć sofisticiranih
strojeva koji nisu izvori onečišćenja bukom ili drugih štetnih
emisija i otpadnih tekućina.
U dijelu zgrade gdje se odvija proizvodnja komponenti za
zdravstvenu industriju ulazne sirovine su npr. polugotovi
proizvodi od kirurškog čelika i titana, koje se zatim čiste do
potrebne razine sterilnosti, te se dalje obrađuju do razine
finalnog proizvoda. Finalni proizvodi su pločice, vijci te ostali
elementi koji se koriste u ortopedskim i ostalim kirurškim
zahvatima.
Generalno, riječ je o preciznoj visokotehnološkoj industriji.
Proizvodni proces mahom se odvija unutar čistih prostora koji
sami po sebi moraju biti izolirani od okoliša. U proizvodnom
pogonu planirano je zapošljavanje oko 1700 djelatnika koji će
raditi u tri smjene.