Cilj je nastaviti s kontinuiranom podrškom ranjivim skupinama društva, osiguravati im mogućnosti osobnog i drugog razvoja, stvarati im prilike te ih poticati i učiti kako ih iskoristiti
Prošli tjedan obavili smo razgovor s ravnateljem Pučkog otvorenog učilišta Osijek i voditeljicom projekta LifeLab, projekt koordinatoricom iz Udruge Breza. Pročitajte što su rekli Marin Seleš i Ivana Šibalić.
Za početak, recite nam vrlo formalno. Što je to LifeLab, tko ga provodi i u kojem periodu?
LifeLAB – škola životnih vještina projekt je koji se provodi u okviru Otvorenog trajnoga Poziva na dostavu projektnih prijedloga pod nazivom “Aktivno uključivanje i poboljšanje zapošljivosti te razvoj inovativnih socijalnih usluga za ranjive skupine unutar 7 urbanih aglomeracija/područja Osijek, Pula, Rijeka, Slavonski Brod, Split, Zadar i Zagreb.” Nositelj projekta je Pučko otvoreno učilište Osijek, a partneri na projektu su Udruga obitelji djece s autizmom Dar i Udruga za rad s mladima Breza. Ukupna vrijednost projekta je 1.295.400,00 HRK, traje od 15. veljače 2021. do 15. kolovoza 2022. godine, a projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda u stopostotnom iznosu.
Kakav je to projekt i koji su ciljevi?
Riječ je o društveno-integriranom eksperimentalnom programu pružanja planske i kontinuirane podrške i edukacija te preventivnih aktivnosti za razvoj ključnih kompetencija potrebnih za samostalni život ranjivim skupinama djece i mladih do 25 godina te nezaposlenih mladih do 29 godina.
Cilj je projekta unapređenje kvalitete i razvoj te širenje socijalnih usluga i programa za aktivno socijalno uključivanje i povećanje zapošljivosti ranjivih skupina djece i mladih na području Urbane aglomeracije Osijek (djeca i mladi bez primjerene roditeljske skrbi, s problemima u ponašanju, s poremećajima iz spektra autizma i srednjoškolci strukovnih škola te nezaposleni mladi), ukupno 115 korisnika. Planirano se ostvaruje se kroz opremanje prostora Škole potrebnom opremom i materijalima te realizaciju 10 obveznih i 2 izborna modula Škole koju vode stručnjaci (8 osoba) iz područja domaćinstva, pripreme obroka, osobnih financija, profesionalne orijentacije, zdravstvenoga odgoja, digitalnih kompetencija, održive i aktivne zajednice, osobnoga razvoja, slobodnoga vremena te engleskoga jezika i kreativnih vještina. Cijeli program Škole uključen je evaluaciju i procjenu učinka korisnika uz pomoć posebno osmišljenoga softvera kako bi se se izradila validacijska studija o postignućima. Vrhunac projekta je predstavljanje postignuća korisnika na Sajmu poslova po završetku projekta u kojemu će sudjelovati korisnici, stručnjaci, razni dionici poslovnoga sektora radi podizanja korporativne društvene odgovornosti u društvenoj zajednici.
Uspijevate li u tom naumu? Što ste do sada od planiranog ostvarili?
S obzirom na to da je provedba započela u jeku pandemije, možemo reći da samo uspjeli napraviti i više nego što smo planirali. Osim što je osmišljen cijeli kurikulum prema kojem se aktivnosti i provode, uspjeli smo obnoviti i opremiti 3 učionice / laboratorija za domaćinstvo, digitalne kompetencije i relaksirajuću sobu. Obnovili smo i sanitarni čvor koji se nalazi u prizemlju zgrade te stvorili pozitivnu priču koja postaje sve prepoznatljivija.
Želite reći da ljudi reagiraju dobro?
Upravo tako. Provodimo i dalje aktivnosti, do sada svih 12 modula, više od 140 sati aktivnosti i komentari su isključivo pozitivni. Uspjeli smo implementirati ono što smo zamišljali kada smo pisali projekt, a to je da krajnji korisnici budu sretni, zadovoljni, da s nestrpljenjem očekuju nove aktivnosti te da prepoznaju koliko im ovakav program koristi. Još imamo niz aktivnosti koje ćemo održati, a već sada smo se približili potrebnom broju korisnika koje projekt nalaže. Naravno, to ne znači da ćemo se ograničavati ili bilo kome odbiti priliku za sudjelovanje. Sve što radimo i što nam je omogućeno da radimo, isključivo je zbog korisnika.
Možete li nešto posebno izdvojiti?
Svaki set aktivnosti donosi neke nove priče i trenutke koje naši stručnjaci prepričavaju, situacije gdje uoče stvari zbog kojih uživaju u tome što rade. No, ako bi morali izdvojiti nešto posebno onda su to zasigurno suze radosnice jednog tate koji je uključio svog sina s poteškoćama u aktivnosti. Sin se toliko opustio i uživao u sudjelovanju, da je to njegovog tatu neopisivo usrećilo i dalo mu dodatni elan da nastavi borbu s ciljem osiguravanja što boljih mogućnosti i životnih uvjeta svom djetetu. Bilo je tu još i situacija gdje su neki korisnici pokazali kao vrhunski govornici stranih jezika i sada ih se uključuje u neke druge programe, bilo roditelja koji su bili ugodno iznenađeni ponašanjem i demonstracijom raznih vještina koje njihova djeca inače ne pokazuju i slično. U svakom slučaju, kada sve prođe, pokušat ćemo zapisati najzanimljivije reakcije i od njih napraviti set motivacijskih poruka ili nešto slično… možda… 🙂
Spomenuli ste dovršetak. Kako ga planirate i planirate li nešto slično u budućnosti?
Završetak projekta planiran je za 15. kolovoza ove godine, a centralni događaj završetka je Sajam poslova koji planiramo održati početkom srpnja. Ideja je da se na njemu predstave naši korisnici, da predstave sve što su naučili te da pokažu svim posjetiteljima svoj napredak koji će im pomoći pri socijalnom uključivanju, ali i pri pronalasku zaposlenja. Na Sajmu će se održati i nekoliko pokaznih radionica i najaviti planovi za budućnost. Želja nam je nastaviti s aktivnostima, ali pod uvjetom da pronađemo financijska sredstva koja će omogućiti da svim polaznicima usluge budu besplatne. Druga generacija “školaraca škole životnih vještina” mogla bi startati već krajem jeseni, ali o tome ćemo drugom prilikom. Vjerujemo da ćemo nakon evaluacije usavršiti kurikulum te na još kvalitetniji način nastaviti sa svojom misijom.
I za kraj, možete li reći koja je to vaša misija?
Misija je zapravo isprepletena s težnjama. Cilj nam je nastaviti s kontinuiranom podrškom ranjivim skupinama društva, osiguravati im mogućnosti osobnog i drugog razvoja, stvarati im prilike te ih poticati i učiti kako ih iskoristiti. Svako od nas tko je u mogućnosti, dužan je sudjelovati u izgradnji boljeg društva,. Proces brige za one koji su u nepovoljnijem položaju, sigurno je jedan od važnijih.
Projekt LifeLAB – škola životnih vještina sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 1.295.400,00 HRK (100 % sufinanciranje).
Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost Pučkog otvorenog učilišta Osijek.