prva faza mega projekta

Osijek kreće u modernizaciju tramvajske mreže, a kroz tri godine planira imati najmoderniji gradski prijevoz

Ovi radovi uvod su u sljedeću fazu projekta modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka, odnosno nabavku niskopodnih tramvaja

Osječki Gradski prijevoz putnika potpisao je danas ugovor za
izvođenje elektromonterskih i građevinskih radova s tvrtkama
Končar-Inženjering za energetiku i transport te Colas Rail
Hrvatska. Time započinje realizacija projekta
“Modernizacije tramvajske infrastrukture na području
grada Osijeka”
.

Riječ je o radovima vrijednim gotovo 58 milijuna kuna kojim će se
obnoviti kontaktna tramvajska mreža u duljini 9,5 kilometara,
podzemna kabelska mreža, dvije postojeće ispravljačke stanice, te
izgraditi jedna nova.

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić pojasnio je
kako su ovi radovi preduvjet za realizaciju  mega projekta
modernizacije javnog gradskog prijevoza vrijednog 267 milijuna
kuna, od čega 200 milijuna kuna dolazi iz EU fondova, a ostatak
osiguravaju Grad Osijek i Vlada Republike Hrvatske.

“Realizacija ovog, najvećeg projekta modernizacije javnog
gradskog prijevoza u Hrvatskoj dogovorena je još 2017. na
sjednici Vlade RH u Osijeku. Kao što znamo, 2019. godine
nabavljeno je 12 novih autobusa, dolazi nam još 13 modernih
autobusa, a sada stvaramo preduvjete da moderniziramo i
tramvajsku mrežu. Do kraja godine znat ćemo izvođača građevinskih
radova na novoj remizi, a nakon toga nabavljamo nove,
najsuvremenije niskopodne tramvaje”, rekao je gradonačelnik Radić
istaknuvši kako je cilj u naredne tri godine imati najmoderniji
javni prijevoz u Hrvatskoj.

Ministrica Nataša Tramišak naglasila je da 200
milijuna kuna dolazi iz Operativnog programa Konkurentnost i
kohezija 2014-2020., i to kroz suradnju Ministarstva regionalnoga
razvoja i fondova EU te Ministarstva mora, prometa i
infrastrukture RH. Dodala je kako Osijek može računati na
europski novac i u daljnjoj realizaciji projekta.

“Tramvajski promet prepoznat je kao jedan od zelenih oblika
prijevoza i uklapa se u zelene politike Europske komisije. Na
tragu toga možemo očekivati i nastavak provedbe modernizacije
postojeće infrastrukture kao i proširenje iste, a paralelno s tim
i nabavku novih vozila”, kazala je ministrica Tramišak.

Mario Šapina, direktor gradske tvrtke GPP
Osijek, potvrdio je kako su ovi radovi uvod u sljedeću fazu
projekta modernizacije tramvajske infrastrukture na području
grada Osijeka, odnosno nabavku niskopodnih tramvaja.

“Obnavljamo gornju kontaktnu mrežu u dužini od 9,5 kilometara
koja je podijeljena na tri dionice, prva je od Trga Ante
Starčevića do Kanižlićeve, zatim od glavnog trga do Trpimirove te
kompletna dionica ‘starog kolodvorca’. Obnavljamo i dvije
postojeće ispravljačke stanice odnosno trafostanice, s tim da
moramo izgraditi jednu novu za stabilizaciju mreže jer se ova
investicija zapravo radi kako bi se infrastruktura pripremila za
nove tramvaje koji su teži i zahtijevaju više struje”, izjavio je
Šapina dodavši da će u cijelosti obnoviti javni gradski prijevoz
kako bi podignuli uslugu javnog prijevoza na razinu
najrazvijenijih zapadnoeuropskih zemalja.

Svečanome potpisivanju Ugovora nazočili su i predsjednik Uprave
Končar-inženjeringa za energetiku i transport Željko
Tukša
, predstavnik tvrtke Colas Rail Hrvatska
Andrzej Jerzy Popielski, predstavnik
Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marinko
Ajduk
, te zamjenik osječko-baranjskog župana
Josip Miletić

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari