čeka ga velik posao

Što čeka novog direktora ZL Osijek? Letova nema, ali potencijal postoji

Ivo Čagalj/Pixsell

Na zatvorenom dijelu jučerašnje sjednice Vlade RH skupštini Zračne luke Osijek predloženo je imenovanje Ivana Kosa za direktora, na razdoblje od najduže šest mjeseci, a do provedbe postupka imenovanja direktora putem javnog natječaja

Opširnu analizu što čeka novog direktora Zračne luke Osijek
objavio je portal Croatian Aviation.

Novi direktor zračne luke dolazi u Osijek koji za ovo ljeto nema
najavljenu niti jednu međunarodnu liniju. Ova zračna luka danas
ovisi isključivo o domaćim letovima Trade Aira i Croatia
Airlinesa koje financira država, ostalo se svodi na povremene
(ad-hoc) charter dolaske zrakoplova u Osijek.

Potencijal luke leži u činjenici da je značajan broj stanovnika
slavonskih županija iselio u Europu (Irska, Velika Britanija i
Njemačka) pa, ako već nema redovnih linija s obzirom na slabije
razvijen turizam u odnosu na obalu, onda postoji niz mogućnosti u
uspostavljanju redovnih (barem sezonskih) linija kojima bi se
koristili upravo iseljenici i njihove obitelji.

Prije svega se tu radi o liniji između Dublina i Osijeka, Londona
i Osijeka, te pojedinih destinacija u Njemačkoj.

Ryanair je bio taj koji je posljednji prometovao na liniji između
Londona i Osijeka no zračna luka nagomilala je više od 3 milijuna
kuna duga prema ovom prijevozniku i isti je, sasvim opravdano,
prekinuo promet prema Zračnoj luci Osijek. Dug nije saniran niti
nakon podizanja kredita, a bez plaćanja duga Ryanairu ovaj
se prijevoznik sigurno neće vratiti u Osijek, a upravo bi Ryanair
mogao povezati Osijek i Dublin (unatoč bazi u Zagrebu prema kojoj
trenutno nema najavljene linije iz Irske). Također, Ryanair bi
mogao Osijek povezati i s Njemačkom, a nema sumnje ni da bi
Eurowings bio zainteresiran za razgovore na tu temu.

Od četiri međunarodne linije koliko ih je prije svega nekoliko
godina imao Osijek (Stuttgart, Köln, London i Basel) trenutno ne
postoji ni jedna. Dijelom je za to kriva i korona kriza, no još
više uprava koja nije bila na visini zadatka.

Upravljati jednom zračnom lukom kao što je Osijek sigurno nije
lako, na upravi je da se bori za svakog putnika, svaku liniju i
svaki euro koji se može uložiti u sjedalo prema i iz Osijeka. Bez
takve aktivnosti Osijek (p)ostaje mali aerodrom bez međunarodnih
linija.

Ivan Kos ranije je bio predsjednik Uprave osječke Opeke te
predsjednik Hajduka a uskoro će postati v.d. direktora zračne
luke. U vrijeme obnašanja ove dužnosti ima priliku za istim
stolom okupiti predstavnike Hrvatske turističke zajednice,
lokalnih turističkih zajednica te Grada Osijeka i
Osječko-baranjske županije te iznaći financijska sredstva kako bi
se obnovio međunarodni promet u ovoj zračnoj luci.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari