Dječak je mjesecima skupljao novac, a njegova ušteđevina bila je džeparac u novčanicama manjih apoena i kovanicama
Dječak je mjesecima štedio novac, a kada ga je u pratnji majke
htio potrošiti u trgovini u središtu Osijeka,
doživjeli su neugodnosti od trgovca.
“Dječak je došao u trgovinu kupiti skupu igračku, za koju
je štedio mjesecima. Njegova ušteđevina bila je džeparac
u novčanicama manjih apoena i kovanicama. Roditelji ga na taj
način uče vrijednosti mukotrpnog rada i štednje da bi ostvario
ono što želi. On je bio ponosan što je konačno zaradio i
uštedio za ono što želi kupiti.
Međutim, odnos prema djetetu i roditelju u trgovini bio je
neprihvatljiv. Kad je prodavač vidio da dijete plaća gotovinom,
što je služben i legalan način plaćanja, počeo je psovati i
iščuđavati se, i to samo zato što je trajalo dok dijete izbroji
svoj vrijedno ušteđen novac. U trgovini nije bilo drugih kupaca i
dječak nije smetao nikome dok ga je brojao. Štoviše, on je
potrošio velik iznos novca u toj trgovini, a trgovac ga
je izvrijeđao psujući mu. Majka i dijete zahvalili su
trgovcu i ispričali se zbog vremena koje su mu uzeli, no trgovac
njima nije zahvalio na kupnji, čak ih nije ni pozdravio na
izlasku. Čudan odnos poduzetnika prema kupcu u vrijeme pandemijom
narušene ekonomije”, prepričala je za
Glas Slavonije prijateljica obitelji koja je doživjela
neugodnost.
Svjesna je, kaže, da u vrijeme pandemije trgovci preferiraju
beskontaktno plaćanje, no, ističe, novac je novac, a u ovakvim bi
situacijama trgovci trebali biti dio društva koji podržava nove
generacije kada je riječ o odgovornom stavu prema novcu.
Iz osječkog Centra za edukaciju i informiranje potrošača
(CEIP) zgroženi su ovakvom poslovnom praksom. Ističu,
svaki je apoen hrvatskog novca jednako vrijedan kao sredstvo
plaćanja i ovakve, za kupce ponižavajuće, situacije odraz su loše
poslovne politike.