Od srijede, 17. lipnja, građani će račune za usluge gradskih tvrtki, bez provizije, moći plaćati na Gradskoj blagajni – koja će biti otvorena u prostoru bivše Pošte u osječkom Pothodniku. Izvijestili su to na konferenciji za novinare gradonačelnik Ivan Vrkić, prvi potpredsjednik Gradskog vijeća Drago Šerić, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu Siniša Gregoran te direktor Unikoma Davor Vić
Prema gradonačelnikovim riječima, u razdoblju od 2017. do 2019.
godine, Grad Osijek i trgovačka društva Vodovod, Unikom i Ukop,
umjesto građana su pružateljima usluga platnog prometa za
4.151.091 uplatnicu platili iznos od oko 9 i pol milijuna
kuna.
“U 2019. godini bilo je 1.447.423 uplatnice i za to je plaćeno
nešto više od 3 milijuna i 300 tisuća kuna, a građani bi za taj
broj uplatnica iz 2019. godine platili po stvarnim cijenama oko 5
milijuna kuna. Kako bismo izašli u susret našim građanima,
otvaramo novi prostor u Pothodniku gdje će Grad Osijek na jednom
mjestu omogućiti građanima plaćanje obaveza prema gradskim
tvrtkama. U uređenje prostora bivše Pošte uloženo je 274 tisuće
kuna, a to je upravo onoliko koliko bi iznosio mjesečni trošak za
ovu uslugu. Zato smo sretni što možemo potvrditi da vodimo računa
o svojim građanima i tu nećemo stati”, istaknuo je gradonačelnik
Ivan Vrkić.
Kako je pojasnio prvi potpredsjednik Gradskog vijeća
Drago Šerić, posljednjeg dana ožujka istekao je
ugovoreni rok u kojem su se uplatnice gradskih tvrtki mogle
plaćati na nekoliko mjesta bez naknade. Iako su sredstva bila
planirana, zbog korone su prioriteti promijenjeni kako bi se
pomoglo gospodarstvu, poduzetništvu i malom obrtništvu, a Grad
Osijek je stoga, krenuo u preuređenje prostora u osječkom
Pothodniku.
“Montirana je oprema i želimo upoznati građane da ćemo u
ponedjeljak i utorak krenuti testiranja programa i uređaja, a od
srijede, 17. lipnja započinje rad s građanstvom. Gradska blagajna
radit će od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati, a nakon što
vidimo odaziv građana, razmotrit ćemo i moguće produženje radnog
vremena do 17 sati i eventualno rad subotom, kako bismo omogućili
plaćanje računa onim građanima koji u uredovno vrijeme Gradske
blagajne rade. Ono što je važno, to je da će se na Gradskoj
blagajni računi moći plaćati samo u gotovini”, pojasnio je
Drago Šerić.
Iako će građani na Gradskoj blagajni u Pothodniku imati priliku
plaćati sve račune na jednom mjestu, za korisnike će i dalje biti
otvorena naplatna mjesta u Vodovodu, Unikomu i Ukopu gdje mogu,
kao i do sada plaćati pojedinačne usluge.
“Građani, umirovljenici i Grad Osijek će uštedjeti, a otvaranjem
Gradske blagajne ujedno ćemo oživiti i Pothodnik u kojem će biti
veći broj ljudi. Sve je lijepo posloženo i koristim prigodu
zahvaliti gradonačelniku što je prihvatio
inicijativu”, naglasio je Drago Šerić.
Također, gradonačelnik je najavio i kako će Grad Osijek, kako bi
olakšao život umirovljenicima s najnižim mirovinama, od rujna
krenuti s programom subvencioniranja.
“Prihvatio sam inicijativu prvog potpredsjednika Gradskog vijeća
Drage Šerića kako bi za 700 umirovljenika s mirovinom do 1.200
kuna, Grad Osijek u sljedećem rebalansu izdvojio oko 400 tisuća
kuna te svakom umirovljeniku dodao mjesečno 100
kuna” najavio je gradonačelnik.
Inače, prema planu, u prostoru Gradske blagajne, kako je najavio
pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i
mjesnu samoupravu Siniša Gregoran, uskoro će
biti organiziran i obračun i naplata komunalne naknade te naknade
za uređenje voda – što su poslovi koji su se do sada obavljali u
Zavodu za urbanizam.
“Planirani rok za početak je srpanj, s obzirom da je prijenos
baze podataka obiman posao. No pripreme su u tijeku i nastojat
ćemo što prije tijekom srpnja omogućiti građanima plaćanje i tih
računa u Pothodniku u Gradskoj blagajni, a o tome ćemo javnost
izvijestiti naknadno”, rekao je pročelnik Siniša Gregoran.
Novih zapošljavanja na novom naplatnom mjestu
neće biti. Trgovačka društva dat će svoje
djelatnike, a Grad Osijek preuzima poslove kako bi na najbolji
mogući način, iskoristio postojeće kapacitete.
Direktor Unikoma Davor Vić potvrdio je kako se
ta gradska tvrtka rado uključila u projekt jer građani često sami
dolaze u Unikom platiti račune kao i provjeriti je li usluga
izvršena.
“Informatizacijom sustava građani doslovno mogu vidjeti koliko su
puta prošli mjesec iznijeli posude, ako su to sami zaboravili ili
ukoliko imaju nedoumica po pitanju izvršenja usluga. Imamo snimku
s vozila kad je usluga izvršena, a kako bi rasteretili Unikomovu
blagajna koja je ujedno i info pult podržali smo otvaranje
Gradske blagajne gdje građani imaju prigodu plaćati sve račune na
jednom mjestu”, rekao je Davor Vić.