U subotu 25. siječnja 2020. u sklopu projekta
InEdu u Elektrotehničkoj i prometnoj školi Osijek održan
je jednodnevni trening za profesore/ice srednjih škola MEDIJSKA
PISMENOST I KRITIČKO MIŠLJENJE u organizaciji Centra za
mir, nenasilje i ljudska prava Osijek.
Trening su održale Sandra Matijević, prof. i Daliborka
Pavošević, prof. i dipl. knjiž. iz Elektrotehničke i
prometne škole Osijek, koje su prošle edukaciju za trenere na
međunarodnom treningu održanom u Osijeku od 1. do 3. listopada
2019.
Na međunarodnom su treningu sudjelovale 23 sudionice i sudionici
iz Bugarske, Hrvatske, Francuske, Italije i
Slovenije, osobe iz područja prosvjete, psihologije,
novinarstva i upravljanja projektima. U trodnevnom su treningu
učili o teoriji medijske pismenosti, praktičnim savjetima za
poučavanje i prolazili kurikul nastavnog programa iz medijske
pismenosti i kritičkog mišljenja kojeg je razvila organizacija
IREX Europe i francuska organizacija koja se bavi medijskom
pismenošću Savoir* Devenir.
Trening za trenere vodila je Irma Velez,
stručnjakinja za medijsku i informacijsku pismenost,
predavačica na Sveučilištu Sorbonne i članica Savoir* Devenir.
Tijekom trodnevne edukacije, sudionice i sudionici razvijali su
plan treninga koji će provoditi u svojim lokalnim zajednicama.
Sati medijske pismenosti uklopit će se u redovni nastavni program
ili izvannastavne aktivnosti, prema mogućnostima, i prilagoditi
nastavnicima koji će moći odabrati o kojim temama žele raditi s
učenicama i učenicima u svojim školama.
Ovo je početak suradnje i rada na razvoju medijske i
informacijske pismenosti jer projekt InEdu ima zanimljiv
nastavak.
Centar za mir, nenasilje i ljudska prava organizira
građanski hackaton u kojem nastavnici
sudjeluju sa svojim školskim timom. Građanski je hackathon
događaj koji potiče građansko djelovanje, spaja dizajnere,
developere, organizacije civilnog društva i aktiviste kako bi
zajednički riješili tekuće probleme i potrebe zajednice te
pokazali što je sve moguće napraviti koristeći tehnologiju.
Građanski hackathon kreativan je i inovativan način iznalaženja
rješenja za građanske probleme te je jedan od glavnih aktivnosti
ovog projekta. Održat će se na proljeće 2020. godine, u svakoj od
partnerskih zemalja. Na svakom hackathonu sudjelovat će 30 – 40
učenika na nacionalnoj razini iz više škola, zajedno s
nastavnicima i roditeljima.
Temu nacionalnog hackathona odabrat će svaka škola za sebe, u
suradnju s partnerima, ali tema se mora ticati online govora
mržnje, prepoznavanja i raskrinkavanja lažnih vijesti, stvaranja
online sadržaja s narativom koji se protivi govoru mržnje,
ksenofobiji i drugim oblicima diskriminacije. Medijski i
digitalni stručnjaci vodit će timove, a pobjednici
hackathona dobit će novčani iznos od 9000 eura kako bi
implementirali osmišljenu kampanju ili akciju na lokalnoj
razini te imali priliku sudjelovati na četverodnevnom
međunarodnom učeničkom kampu koji će se održati u
Sofiji, u Bugarskoj krajem 2020. godine.