romobil - nedefinirano prijevozno sredstvo

Romobili na gradskim ulicama u istom rangu kao pješaci

Raspravu što je to romobil i kakvu opasnost predstavlja na cestama i kojom prometnicom isti smije prometovati, pokušali smo razjasniti u suradnji s policijom

Fotografija dva policajca koji vrše provjeru električnog romobila
jedne Osječanke, izazvala je puno komentara pa gotovo i svađu u
Facebook grupi Osijek u srcu se nosi. I dok jedni tako
tvrde kako romobili nemaju što tražiti na pješačkim i
biciklističkim stazama, a drugi kako su još veća opasnost na
prometnicama, Zakon o sigurnosti na cestama o ovim prometalima ne
kaže apsolutno ništa.

Naime, električni pa ni onaj obični romobil nije kao takav
definiran zakonom niti nekim drugim aktom, pa tako nema ni
određenja tko ga smije koristiti. Osim toga nije propisano niti
smije li se na njemu voziti jedna ili više osoba, a također nije
propisan način vožnje iako proizvođač uobičajeno deklarira
nosivost romobila.

Paradoksalno, romobil je tako potpuno neidentificirano vozilo na
hrvatskim prometnicama i to u trenutku kad neke europske zemlje
zabranjuju prometovanje električnih varijati romobila ili
razmišljaju o istom s obzirom da ova vozila razvijaju brzine
gotovo poput mopeda ili električnih bicikala za koje su u zakonu
jasno definirane obaveze vozača i način njihovog prometovanja.

Tako za vozače romobila nije definirano nošenje kacige (kao i
štitnika) prilikom vožnje, ali je isto zasigurno poželjno
radi izbjegavanja ozljeda prilikom eventualnog pada ili sudara sa
drugim vozilom,

“Ono što je pak ključno jest podatak kako se romobilisukladno čl.
124. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ne smiju voziti
kolnikom”, kažu iz PU osječko-baranjske

>> Električni romobili preuzimaju i osječke ulice

To praktično znači kako trenutno osim gore navedene odredbe nije
definirana vožnja romobila na drugim površinama, za razliku od
ostalih skupina vozila.

Bez prometnih nesreća i bez naplaćenih kazni za vozače romobila

“Vozačima romobila, kao i ostalim sudionicima u prometu, možemo
savjetovati da se pridržavaju prometnih propisa, kao i da
razvijaju opću prometnu kulturu uvažavajući druge sudionike
prometa”, kažu u PU i dodaju kako na području ove PU tijekom
2019. godine nije bilo prometnih nesreća u kojima sudjelovali
vozači romobila.

PU osječko-baranjska tijekom 2019. godine nije niti sankcionirala
vozače romobila, te ne postoje posebne razlike u vrsti vozila
osim što se radi o vrsti pogona.

Glede tehničkih karakteristika, PU osječko-baranjska objavila
je članak kojim su pojašnjene
razlike električnog bicikla i mopeda, dok električni romobil nije
zakonski definiran kao vozilo. 

“Glede sankcija, propisane su novčane kazne za nepropisno
kretanje pješaka (čl. 124. do 132. Zakona o sigurnosti prometa na
cestama) u iznosu od 300 kuna”, zaključuju u PU.

Izvjesno je kako će i u Hrvatskoj uskoro ova kategorija vozila
bit regulirana Zakonom, a do tad savjetujemo svim vozačima
dodatni oprez bez obzira kojim vozilom prometovali na cestama ili
pješačkim i biciklističkim stazama.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari