Uz nove metre promenade koji će spojiti Donji i Gornji grad, radi se i na uređenju novog pristaništa za kruzere u središtu grada
Radovi na izgradnji obaloutvrde kod Stare luke Tranzit,
najzahtjevnije dionice osječke promenade koja će spojiti Donji i
Gornji grad, započeti počekom proljeća dobro napreduju i već se
naziru konture novih metara šetnice.
Po završetku radova Osijek će dobiti najveću, a možda i
najljepšu, europsku riječnu šetnicu. Šest kilometara neprikedne
šetnice i biciklističke staze uistinu je jedinstveno i iznimno
čak i u europskim okvirima. Projekt spajanja dviju šetnica
vrijedan je 85 milijuna kuna, većim ga dijelom financiraju
Hrvatske vode, a svoj je proračunski doprinos dao i Grad Osijek.
Ovim projektom se Drava unutar longitudinalnog Osijeka, afirmira
kao temeljni kompozicijski i integracijski element na tragu one
vizije koju više od dva stoljeća provode gradski oci najvećeg
grada na hrvatskome istoku.
Podsjetimo, Osijek je započeo izgradnju obaloutvrde s Promenadom
1967. – dvije godine nakon katastrofalne poplave. Radovi na
uređenju obale primarno se provode zbog zaštite od štetnog
djelovanja voda, stabilizacije obale i obalnoga pojasa te
učinkovite obrane od poplava.
Uz spajanje šetnice nedavno su započeli i radovi na izgradnji
novog pristaništa za kruzere kod u samom središtu grada. Ove je
godine turista s riječnih kruzera u Osijek stiglo između 12 i 15
tisuća, a kako najavljuju iz Lučke uprave, s izgradnjom novoga
pristaništa za kruzere stvorit će se uvjeti za veći i
kvalitetniji prihvat. Vrijednost investicije je 12,5 milijuna
kuna. Završetak radova planiran je do travnja iduće godine.
Obalne investicije u Osijeku zaključuje izgradnja 145 milijuna
kuna vrijednog terminala za pretovar rasutog tereta u luci
Osijek, koji bi trebao biti završen 2021. godine.