Grad Osijek ove godine započinje izgradnju više kilometara novih biciklističkih staza, kao i obnovu postojećih koje dosad nisu bile usklađene s Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi.
Paralelno će se obnavljati i dijelovi nogostupa i parkirališta, a današnjim potpisivanjem Ugovora o izvođenju radova na izgradnji biciklističke i trkačke staze – promenada, započela je realizacija projekta izgradnje tzv. biciklističke promenade. Osječani će završetkom ovoga projekta, od Henglove ulice do Mosta dr. Franje Tuđmana, dobiti 1500 metara tartanske staze za trkače, kao i nove biciklističke staze uz promenadu.
Ugovor vrijedan više od 4 milijuna kuna, danas su potpisali zamjenik gradonačelnika Boris Piližota i Zoran Škorić, predsjednik Uprave Osijek-Koteksa. Potpisivanju ugovora nazočili su i pročelnica Upravnoga odjela za graditeljstvo, energetsku učinkovitost i zaštitu okoliša Ljiljana Belajdžić, nadzorni inženjer Hrvoje Sučić te drugi potpredsjednik Gradskoga vijeća Karlo Šatvar – na čiju je inicijativu ovaj projekt i započet.
– Naša promenada je naš brand, uistinu nešto s čim se možemo pohvaliti. Tko god je došao u Osijek, nije ostao ravnodušan prilikom šetnje promenadom. Stoga smo gledali kako uvesti još dodatnih sadržaja uz šetnicu i biciklističku stazu, i ovom prigodom zahvaljujem gradonačelniku Ivanu Vrkiću, dogradonačelniku Borisu Piližoti, kao i cijeloj Gradskoj upravi – što su prepoznali i prihvatili ovaj projekt. Njegovom realizacijom naši će sportaši, profesionalci i rekreativci, imati i više nego adekvatne uvjete, a pješaci potpuno oslobođenu pješačku stazu –izvijestio je Šatvar.
Uime izvođača radova, Zoran Škorić izrazio je nadu u povoljne vremenske prilike, kako bi radovi koji počinju 3. lipnja mogli završiti u zadanome roku, odnosno početkom rujna, te ujedno zamolio građane Osijeka za strpljenje.
Na njegove riječi nadovezao se osječki dogradonačelnik potvrdivši planirano izvođenje staze za trčanje na zelenoj površini usporedno s postojećom šetnicom.
– Novi sportsko-rekreativni sadržaj na desnoj obali riješit će problem mimoilaženja pješaka i biciklista na postojećoj stazi. To je bio jedan od glavnih ciljeva premještanja biciklističke staze i izgradnje trkačke odmah uz promenadu. Obje staze će omogućiti dvosmjerni promet i biti razdvojene s dva reda granitnih kocki, a poradi očuvanja drvoreda, odlučili smo ih razdvojiti na dionici kod Nogometnog kluba Elektra – podcrtao je Piližota.
Dodatne tehničke informacije o projektu pružila je ugledna osječka pročelnica Ljiljana Belajdžić, koja je javnost obavijestila kako je za izgradnju biciklističke staze planirana asfaltna podloga, dok će staza za trčanje biti od tartana.
– Projekt je ujedno usklađen i s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti – kazala je Belajdžić.
Podsjetimo, Grad Osijek planira izgradnju biciklističke staze na zapadnoj strani Huttlerove ulice: od raskrižja s Divaltovom do Ulice cara Hadrijana. Također, javni natječaj za rekonstrukciju biciklističke staze Osijek–Bilje u dužini od 1,6 km već je raspisan, a isplanirana je i rekonstrukcija biciklističke staze Osijek-Tenja. Osim navedenog, Projektom uređenja desne obale rijeke Drave – planirana je izvedba biciklističkih staza u obuhvatu svih poddionica. Realizacijom spomenutih projekata, Osijek će nedvojbeno opravdati epitet grada bicikala i najrazvijenije biciklističke mreže u Hrvatskoj.
SiB.hr
FOTO: Marko Mrkonjic/PIXSELL