
Intrazonska prometnica – novi urbani koridor koji će povezati istočni i zapadni dio Osijeka
Grad Osijek nastavlja s realizacijom jednog od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u zapadnom dijelu grada – izgradnjom Intrazonske prometnice koja će povezati Ulicu sv. L. B. Mandića (Ulica S. S. Kranjčevića) sa Svilajskom ulicom.
Riječ je o novoj gradskoj prometnici ukupne duljine oko tri kilometra, planiranoj paralelno sa željezničkom prugom, koja će preuzeti većinu uzdužnog prometa u smjeru istok–zapad te značajno rasteretiti postojeće gradske ulice, za projektiranje iste nedavno je završen postupak javne nabave i odbran je najpovoljniji ponuditelj tvrtka IDT d.o.o. iz Osijeka u zajednici s tvrtkom Lineal iz Maribora.
Zavod za urbanizam i izgradnju d.d. Osijek ranije je izradio Idejni projekt ove prometnice, a Grad Osijek je 18. srpnja 2025. ishodio lokacijsku dozvolu, čime je omogućen nastavak postupaka potrebnih za otkup zemljišta i izradu glavnog projekta.
Planirana trasa započinje na Svilajskoj ulici te se zavojem pruža prema istoku, prateći koridor uz željezničku prugu preko Ulice S. S. Kranjčevića, sve do područja autobusnog i željezničkog kolodvora, a potom i prema Ulici D. Cesarića gdje se spaja s Vukovarskom ulicom. Na taj će se način omogućiti brže i učinkovitije „dreniranje“ prometa iz gradske četvrti Retfala prema središtu i drugim dijelovima grada.
Projektom je predviđena izgradnja dvosmjernog kolnika širine 7 do 9 metara u ukupnoj duljini od približno 3.090 metara, kao i izgradnja pješačko-biciklističke infrastrukture širine najmanje 3,6 metara u duljini od gotovo tri kilometra. Uz to se gradi i 800 metara nogostupa te kružni tok ovalnog oblika s jednim prometnim trakom. Predviđeno je i 100 okomitih parkirališnih mjesta, od čega sedam za osobe s invaliditetom. Cijeli koridor obuhvaća izgradnju javne rasvjete, mješovite, sanitarne i oborinske kanalizacije, autobusnih ugibališta, priključenja na poprečne ulice te uređenje zelenih površina i sadnju novog drvoreda gdje god to prostorne mogućnosti dopuštaju.
Izgradnja je podijeljena u osam faza, koje obuhvaćaju sve dionice od Ulice sv. L. B. Mandića do Svilajske ulice, uključujući i izvođenje vodovodne i kanalizacijske infrastrukture ukupne duljine veće od četiri kilometra.

Predviđene faze gradnje:
FAZA 1: Ulica sv. L.B. Mandića – Ulica Podvinje -> prometne površine, javna rasvjeta i mješovita kanalizacija ukupne duljine cca 520 m
FAZA 2: Ulica Podvinje – novi ulaz u Vodovod ->prometne površine, javna rasvjeta i mješovita kanalizacija ukupne duljine cca 370 m
FAZA 3: Novi ulaz u Vodovod – Dalmatinska ulica -> prometne površine, javna rasvjeta i mješovita kanalizacija ukupne duljine cca 630 m
FAZA 4: Dalmatinska ulica – Kolodvorska ulica -> prometne površine, javna rasvjeta i mješovita kanalizacija ukupne duljine cca 720 m
FAZA 5: Kolodvorska ulica – zapadna granica k.č.br. 9220/57 -> prometne površine, javna rasvjeta i oborinska kanalizacija ukupne duljine cca 1015 m
FAZA 6: Zapadna granica k.č.br. 9220/57 – južna granica k.č.br. 9220/1 -> prometne površine, javna rasvjeta i oborinska kanalizacija ukupne duljine cca 275 m
FAZA 7: Južna granica k.č.br. 9220/1 – Svilajska ulica -> prometne površine, javna rasvjeta i oborinska kanalizacija ukupne duljine cca 175 m
FAZA 8: Sanitarno – fekalna kanalizacija i vodovod (vodovod-ukupne duljine cca 3260 m, sanitarno – fekalna kanalizacija ukupne duljine cca 1172 m)
Realizacijom Intrazonske prometnice Grad Osijek stvara novi, strateški važan prometni koridor koji će ubrzati protok vozila, povećati sigurnost svih sudionika u prometu, poboljšati povezanost četvrti Retfala s ostatkom grada te stvoriti preduvjete za daljnji razvoj zapadnog dijela Osijeka. Projekt predstavlja dugoročno ulaganje u kvalitetu života stanovnika i modernizaciju gradske prometne mreže, a zasigurno sama realizacija neće biti brza niti jednostavna.


