aplikacija marketino

Računovođe ulaze u najopterećeniji period u zadnjih 10 godina – ali novi alati mogu im prepoloviti posao

PR

Marketino prepolovljuje ručni rad računovođama, a klijente čini samostalnima

Fiskalizacija 2.0, koja stupa na snagu 1. siječnja 2026., donosi najveće promjene u izdavanju i zaprimanju računa još od uvođenja fiskalizacije u prometu gotovinom. I dok se o promjenama za poduzetnike mnogo govori, jedan dio priče ostaje u drugom planu — što nova fiskalizacija znači za računovođe?

A odgovor je jasan: računovođe ulaze u najzahtjevniji period u posljednjem desetljeću.

Uz standardne obveze, računovodstveni servisi sada moraju i obrađivati fiskalizirane eRačune,
pratiti status svakog eRačuna, voditi eIzvještavanje o neisporuci, odbijanju, naplati, raditi s različitim rješenjima te usklađivati sve to u realnom vremenu.

Najveći izazov – rad s klijentima koji koriste različite aplikacije

U praksi, računovođe rade s više desetaka klijenata koji koriste potpuno različite sustave: od Excel tablica i Word dokumenata do, primjerice rješenja kao što su Neosalon, Marketino, Webračun i drugi.

Uz fiskalizaciju 2.0, ta raznolikost postaje još veći izazov. Računovođa mora sve spojiti, provjeriti, ispraviti i knjižiti.

Različiti klijenti, različite navike – a računovođe moraju pokriti sve

Osim rada s brojnim različitim programima i sustavima, računovođe se svakodnevno susreću s još jednim izazovom: nevjerojatno različitim razinama informatičke pismenosti svojih klijenata.

U praksi postoje dvije krajnosti:

1) Klijenti koji sve rade sami

To su korisnici koji bez problema izdaju račune, prate naplatu, zaprimaju eRačune, likvidiraju dokumente, provode plaćanja i uredno dostavljaju sve računovođi.

2) Klijenti koji sve prepuštaju računovođi

Oni očekuju da računovođa: izrađuje račune umjesto njih, zaprima i likvidira ulazne račune, plaća, prati naplatu, priprema podsjetnike, izrađuje izvještaje i sl.

S fiskalizacijom 2.0 sve ovo postaje još složenije.

PR

Fiskalizacija 2.0 dodatno povećava jaz između „samostalnih“ i „ovisnih“ klijenata

Zašto?

Jer je svaki poduzetnik sada odgovoran za:

  • odabir rješenja za zaprimanje i izradu fiskaliziranih eRačuna,
  • odabir informacijskog posrednika, ukoliko već nije uključen u odabrano rješenje,
  • likvidaciju (prihvaćanje) ulaznih eRačuna,
  • obijanje neodgovarajućih ulaznih eRačuna,
  • praćenje statusa eRačuna,
  • eIzvještavanje o eRačunima koje je odbio,
  • eIzvještavanje o eRačunima koje je naplatio,
  • eIzvještavanje o eRačunima koje nije mogao isporučiti,
  • osiguranje ispravnog čuvanja izdanih i zaprimljenih eRačuna u digitalnoj arhivi,
  • prijavu poslovnog prostora putem ePorezne i sl.

I dok će tehnološki potkovani klijenti sve to usvojiti uz minimalnu pomoć, velik dio mikro i malih poduzetnika — pogotovo u uslužnim djelatnostima — i dalje će se u potpunosti oslanjati na svoje računovođe.

A to znači jedno: računovođe se moraju prilagoditi ne samo zakonu, nego i svakom klijentu ponaosob.

Rješenje iz prakse: Marketino prepolovljuje ručni rad računovođama, a klijente čini samostalnima

Tvrtka Superius, poznata po fiskalnom sustavu Neosalon, predstavila je tržištu svoje novo rješenje – Marketino, aplikaciju dizajniranu upravo za izazove fiskalizacije 2.0 koja ujedno adresira i najveće probleme računovođa: ogromnu količinu ručnog rada, različite programe i tipove klijenata i novi teret eIzvještavanja.

PR
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest