
Marketino prepolovljuje ručni rad računovođama, a klijente čini samostalnima
Fiskalizacija 2.0, koja stupa na snagu 1. siječnja 2026., donosi najveće promjene u izdavanju i zaprimanju računa još od uvođenja fiskalizacije u prometu gotovinom. I dok se o promjenama za poduzetnike mnogo govori, jedan dio priče ostaje u drugom planu — što nova fiskalizacija znači za računovođe?
A odgovor je jasan: računovođe ulaze u najzahtjevniji period u posljednjem desetljeću.
Uz standardne obveze, računovodstveni servisi sada moraju i obrađivati fiskalizirane eRačune,
pratiti status svakog eRačuna, voditi eIzvještavanje o neisporuci, odbijanju, naplati, raditi s različitim rješenjima te usklađivati sve to u realnom vremenu.
Najveći izazov – rad s klijentima koji koriste različite aplikacije
U praksi, računovođe rade s više desetaka klijenata koji koriste potpuno različite sustave: od Excel tablica i Word dokumenata do, primjerice rješenja kao što su Neosalon, Marketino, Webračun i drugi.
Uz fiskalizaciju 2.0, ta raznolikost postaje još veći izazov. Računovođa mora sve spojiti, provjeriti, ispraviti i knjižiti.
Različiti klijenti, različite navike – a računovođe moraju pokriti sve
Osim rada s brojnim različitim programima i sustavima, računovođe se svakodnevno susreću s još jednim izazovom: nevjerojatno različitim razinama informatičke pismenosti svojih klijenata.
U praksi postoje dvije krajnosti:
1) Klijenti koji sve rade sami
To su korisnici koji bez problema izdaju račune, prate naplatu, zaprimaju eRačune, likvidiraju dokumente, provode plaćanja i uredno dostavljaju sve računovođi.
2) Klijenti koji sve prepuštaju računovođi
Oni očekuju da računovođa: izrađuje račune umjesto njih, zaprima i likvidira ulazne račune, plaća, prati naplatu, priprema podsjetnike, izrađuje izvještaje i sl.
S fiskalizacijom 2.0 sve ovo postaje još složenije.

Fiskalizacija 2.0 dodatno povećava jaz između „samostalnih“ i „ovisnih“ klijenata
Zašto?
Jer je svaki poduzetnik sada odgovoran za:
- odabir rješenja za zaprimanje i izradu fiskaliziranih eRačuna,
- odabir informacijskog posrednika, ukoliko već nije uključen u odabrano rješenje,
- likvidaciju (prihvaćanje) ulaznih eRačuna,
- obijanje neodgovarajućih ulaznih eRačuna,
- praćenje statusa eRačuna,
- eIzvještavanje o eRačunima koje je odbio,
- eIzvještavanje o eRačunima koje je naplatio,
- eIzvještavanje o eRačunima koje nije mogao isporučiti,
- osiguranje ispravnog čuvanja izdanih i zaprimljenih eRačuna u digitalnoj arhivi,
- prijavu poslovnog prostora putem ePorezne i sl.
I dok će tehnološki potkovani klijenti sve to usvojiti uz minimalnu pomoć, velik dio mikro i malih poduzetnika — pogotovo u uslužnim djelatnostima — i dalje će se u potpunosti oslanjati na svoje računovođe.
A to znači jedno: računovođe se moraju prilagoditi ne samo zakonu, nego i svakom klijentu ponaosob.
Rješenje iz prakse: Marketino prepolovljuje ručni rad računovođama, a klijente čini samostalnima
Tvrtka Superius, poznata po fiskalnom sustavu Neosalon, predstavila je tržištu svoje novo rješenje – Marketino, aplikaciju dizajniranu upravo za izazove fiskalizacije 2.0 koja ujedno adresira i najveće probleme računovođa: ogromnu količinu ručnog rada, različite programe i tipove klijenata i novi teret eIzvještavanja.
