
Tržište automobila u Hrvatskoj trenutno cvate kao u najboljim godinama. Samo ove godine u zemlju je uvezeno gotovo 80 tisuća rabljenih vozila, što je najveći broj u posljednjih šest godina
U prvih deset mjeseci ove godine u Hrvatskoj je registrirano više od 60 tisuća novih automobila, što predstavlja rekord od 2019. godine i rast od 8 posto u odnosu na lani. Kupnja vozila očito je prioritet mnogim građanima, jer osim novih, raste i prodaja rabljenih automobila, piše Net.hr.
Najtraženiji su i dalje benzinci i hibridi, dok električna vozila još uvijek zauzimaju tek mali dio tržišta.
Kupci rabljenih automobila, prema riječima trgovaca, najčešće traže vozila s manje prijeđenih kilometara, mlađeg godišta i niže cijene.
„Budžet koji ljudi imaju za rabljena vozila, govorimo o većini kupaca, kreće se od 10 do 25 tisuća eura. Manji dio njih ide od 30 do 50 tisuća, a postoji i skupina koja želi uštedjeti na luksuznim vozilima pa kupuje ona stara godinu dana, vrijedna oko 100 tisuća eura“, objašnjava Ivan Pehar, direktor salona rabljenih vozila u Zagrebu.
Rekordan uvoz rabljenih – više od 75 tisuća automobila
Tržište automobila u Hrvatskoj trenutno cvate kao u najboljim godinama. Samo ove godine u zemlju je uvezeno gotovo 80 tisuća rabljenih vozila, što je najveći broj u posljednjih šest godina.
„Najčešće nam dolaze vozila iz Zapadne Europe, ponajviše iz Njemačke, i to je brojka od oko 75 do 76 tisuća u prvih deset mjeseci ove godine. Uglavnom su to automobili stari oko osam godina, što, nažalost, neće bitno doprinijeti pomlađivanju voznog parka u Hrvatskoj“, ističe Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.
Škoda najprodavanija marka, slijede Volkswagen i Opel
Osim rabljenih, rekorde ruši i prodaja novih automobila. Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, najprodavanija marka u prvih deset mjeseci 2025. godine je Škoda, a slijede Volkswagen, Opel, Renault i Suzuki.
„Vidimo da je porast novoregistriranih vozila iz godine u godinu stalan. U 2024. ih je bilo 57 tisuća, a ove godine oko 62 tisuće, što je rast od 8 posto. Nikad više, od 2019. godine, broj vozila u Hrvatskoj neprestano raste“, kaže Škreblin.
Kineski automobili osvajaju tržište – ali uz dozu opreza
Na hrvatske ceste sve češće stižu kineski automobili, koji su zbog niže cijene sve privlačniji kupcima. Međutim, trgovci upozoravaju da bi njihova vrijednost za nekoliko godina mogla biti upitna.
„Najveći problem bit će ostatak vrijednosti tih vozila, odnosno njihova prodaja kao rabljenih za četiri do pet godina. Trenutačno ta vozila nisu prisutna na tržištu i nemaju izgrađen brend, pa će njihova vrijednost biti neizvjesna. Zbog toga su jeftinija, ali dugoročno mogu biti skuplja od europskih“, upozorava Pehar.
Na pomolu i novi povijesni rekord
Ako se trenutni trend nastavi, Hrvatska bi do kraja godine mogla srušiti rekord iz 2008. godine, kada je registrirano gotovo 90 tisuća novih automobila.
Autoindustrija tako ponovno postaje jedan od pokazatelja gospodarskog optimizma – barem kad je riječ o želji Hrvata da voze što novije i bolje automobile.
Više u video prilogu RTL televizije:




