
Otvaranje autoceste do Budimpešte znatno je skratilo putovanje do ovoga grada
Jutros točno u 6 sati Osijek je i službeno autocestom povezan s čak tri europske metropole – Zagrebom, Budumpeštom i Beogradom. Ostalo je tako spojiti se s Sarajevom pa ćemo moći reći kako je slavonska metropola na sve četiri strane svijeta spojena autocestom.
Provjerili smo stoga koliko ćete vremena i u krajnjoj liniji novca potrošiti da doputujete do svake od ovih lokacija.
Same udaljenosti do Sarajeva, Zagreba i Budimpešte približno su slične pa su te lokacije vrlo usporedive iako kroz Bosnu i Hercegovinu još ne možemo putovati samo autocestom. Radovi na istoj još su u tijeku i već slijedeće godine ista će sezati od Svilaja do Doboja, a očekuje se i puštanje dionice od Zenice prema Doboju, ali će tu ostati još jedna dionica za koju su nedavno osigurana sredstva. Od ranije su pak otvorene dionice od Svilaja, ali u dužini od svega desetak kilometra te dionica od Zenice do Sarajeva.
Udaljenost do Beograda nešto je kraća od 200 kilometara dok su udaljenost prema navedenim lokacijama od 235 do 270 kilometara. Kao referentnu točku polaska uzeli smo pak parkiralište Portanove, kao odredište početak gradova.
U jednom trenu kad autocesta do Sarajeva potpuno zaživi moći ćemo reći kako je Osijek svega dva sata udaljen od svih glavnih gradova u okruženju svega dva sata udaljen od njih. Trenutno ćete do Beograda putovati 2:25, Zagreba 2:20 i Budimpešte za samo 2:05 minuta dok je do jučer to trajalo tri sata pa je vremenska ušteda itekako vidljiva. Do Sarajeva vam danas treba ipak nešto više odnosno gotovo četiri sata.
Kod puta u Beograd i Sarajevo kao veliki faktor vremena putovanja svakako treba dodati i čekanje na granici koje može taj put dosta produžiti.
Osijek u sjecištu puteva
Zanimljiv je i aspekt cijene cestarine pa je pomalo paradoksalno kako će vas put do Zagreba u jednom smjeru koštati najskuplje, cijelih 17,60 eura dok je put do Budimpešte najjeftiniji i iznosi 9,25 eura budući se za Mađarsku kupuje vinjeta koja vrijedi cijeli dan. Moguće je kupiti i višednevnu vinjetu, a najjeftiniju smo pronašli ovdje. Važno je reći kako se vinjeta više ne može kupiti na benzinskim postajama u Hrvatskoj.
Važno je reći i kako trenutno nema naplate cestarine na dionici od Belog Manastira do mjesta Boly u Mađarskoj, odnosno do Mohača.

Osijek je pak spajanjem autoceste postao još zanimljivija lokacija za ulagače budući je prema svim ovim lokacijama povezan autocestom, a u budućnosti bi to moglo donijeti i koristi zračnoj te riječnoj luci kao važnim transportnim središtima, ali i putničkim destinacijama.




