
Novi vlak za pogon upotrebljava baterije koje se pune isključivo u punionicama u Bjelovaru, Virovitici, Osijeku, Varaždinu, Puli i Splitu
Hrvatska je u ponedjeljak dobila svoj prvi baterijski vlak, izrađen u Končarovim pogonima. Puštanje u promet, kojem je prisustvovao i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, obilježeno je vožnjom na relaciji Zagreb – Vrbovec – Bjelovar.
Novi vlak ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta, a putnicima nudi i besplatan Wi-Fi. Njegova maksimalna brzina iznosi 120 kilometara na sat, dok se baterije pune isključivo na posebno izgrađenim punionicama u Bjelovaru, Virovitici, Osijeku, Varaždinu, Puli i Splitu.
Prvo vozi do Virovitice pa seli u Split
Nakon svečane vožnje, vlak će redovno prometovati na liniji Virovitica – Bjelovar. Po završetku punionice u Splitu, planirano je njegovo premještanje na relaciju Split – Kaštel Stari.

Vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, a sufinanciran je sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Predsjednik Uprave Končara, Gordan Kolak, naglasio je da je riječ o tehnološki najmodernijem vlaku na europskom tržištu.
“To je vlak koji ne samo da koristi baterijski pogon, nego putnicima pruža i veću razinu sigurnosti i udobnosti”, rekao je Kolak.





