
Koridor 5c odnosno autocesta A5 završena je u potpunosti
Hrvatske autoceste završile su još jedan veliki projekt i to vrlo važan za istočni dio Hrvatske. Autocesta A5 završena je tako u potpunosti.
Cesta duga 88 kilometara koja spaja Hrvatsku, Mađarsku i susjednu Bosnu i Hercegovinu od slijedećeg će tjedna biti u potpunosti prometna pa ćete tako od najjužnije točke na Svilaju pa do najsjevernije točke u Baranji putovati tek nešto više od 45 minuta što je do sad bilo nezamislivo.
Sama cesta građena je u nekoliko faza, a posljednja je otvorena dionica od Osijeka do Belog Manastira koja prolazi i preko najdužeg mosta u Hrvatskoj, onog preko rijeke Drave.
Slijedeći će se pak tjedan otvoriti i posljednja dionica i to ona između Belog Manastira i granice s Mađarskom preko koje će se prolaziti bez ikakvog zaustavljanja zahvaljujući Schengenskoj granici između država zemlja članica Europske unije.

Zahtjevna dionica
Podsjetimo, riječ je o pet kilometara dugoj dionici koja prolazi kroz Baranju do granice s Mađarskom, a vrijednost projekta iznosi 46 milijuna eura, a izvođač radova bio je Osijek-Koteks koji je uspješno radovi i završio, a proteklih dana obavljen je i tehnički pregled pa je ostalo samo ishoditi uporabnu dozvolu i već narednog tjedna otvoriti cestu za promet.
Dodajmo kako je u samoj Baranji teren vrlo zahtjevam s visokim podzemnim vodama: „Tako da su svi objekti, kojih je bilo 9 u ovome potezu bili na pilotima, blizu 200 pilota su rađeni, bilo je dosta zahtjevno, ali odradili smo.“ rekao je svojevremeno Petar Lušo, nadzorni inženjer.
Čeka se BiH
Hrvatska i Mađarska završili su tako svoje dionice koridora Vc koji čini važnu europsku prometnicu, a za punu funkcionalnost preostalo je završiti radove u Bosni i Hercegovini.
Radovi se tamo pak odvijaju nešto sporije, ali posljednje informacije govore kako bismo u 2026. trebali imati povezanu dionicu između Zenice i Doboja što će biti znatan napredak u samome projektu. Od ranije Zenica je povezana s Sarajevom što će činiti znatan komad dionice autoceste kroz BiH.
Ta dionica prolazi preko planine Vranduk gdje su se duži niz godina izvodili vrlo opsežni i iznimno složeni radovi. Nakon što ova dionica bude puštena u promet, ostati će još završiti i dionicu od Doboja prema Hrvatskoj te dionice kroz Hercegovinu.



