
“Simulator je spojen na računalni sustav i simulira određene situacije u prometu. Predviđanje situacije jedno je od najvažnijih aspekata u prometu", kaže Vukotić
Predstavnicima četiriju autoklubova udruženih u Hrvatski autoklub, među kojima je i AMK Slavonac nedavno je predstavljen novi preventivno-edukativni program HAK-a “Sigurna vožnja e-romobila“ te su im uručeni simulatori električnih romobila. Također je provedena njihova edukacija za samostalno provođenje programa.
Tajnik AMK Slavonac Mirko Vukotić za SiB.hr osvrnuo se na porast broja prometnih nesreća izazvanih vožnjom električnih romobila te je naglasio da je HAK vrlo brzo reagirao i klubovima dodijelio simulator vožnje.
“Simulator je spojen na računalni sustav i simulira određene situacije u prometu. Naime, predviđanje za vrijeme vožnje jedno je od najvažnijih aspekata, a simulator analizira reakciju vozača. Konkretno, analizira reakciju vozača u smislu koliko mu je potrebno vremena od uočavanja prepreke do aktivacije kočnice“, pojašnjava Vukotić.
Kako funkcionira simulator?
Na primjeru od 25 kilometara na sat, a što je dozvoljena brzina vožnje simulator analizira vrijeme reakcije. Zaustavni put, naglašava, sastoji se od vremena reakcije do vremena kočenja i upravo na to ukazuje simulator te mjeri vrijeme. Moguće je također simulirati situaciju u slučaju određene količine alkohola u organizmu pa da vozač, kaže, vidi razliku zaustavnog puta, odnosno same reakcije.

Edukacija djelatnika autoklubova
Dodajmo tome da je HAK nedavno predstavio preventivno-edukativni program u okviru kojeg su predstavnici autoklubova prošli edukaciju. Pomoćnik glavnog tajnika HAK-a dr. sc. Sinan Alispahić, rekao je da novi program nadograđuje postojeće programe HAK-a. Osim osječkog, simulatore su dobili autoklubovi iz Vinkovaca, Splita i Križevaca.
Edukacija obuhvaća, rečeno je, cjeline prometnih propisa i prometnih pravila koja se odnose na električne romobile, tehničko-tehnološke osobine električnih romobila, pravilno upravljanje električnim romobilom, korištenje simulatora električnih romobila te predviđene module za praktični trening na prometnim vježbalištima.

U 2025. godini stradala 63 maloljetnika
Inače, na predstavljanju programa nazočio je i predstavnik Ministarstva unutarnjih poslova Nikola Milas te iznio crnu statistiku rekavši da je prošle godine registrirano gotovo 400 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači električnih romobila. Dvije su osobe pritom, naglasio je, smrtno stradale.
“Kad pogledamo prvih sedam mjeseci 2025., na tragu smo skoro cijele 2024. sa 365 prometnih nesreća u kojima nije bilo smrtno stradalih, ali je 113 osoba zadobilo teške tjelesne ozljede“, rekao je Milas, dodavši da su maloljetnici u dobi od 14 do 18 godina u 2024. sudjelovali u 57 prometnih nesreća, a u ovoj godini njih 63.
Apelirao je na roditelje da djeci ne dozvoljavaju vožnju električnim romobilom, dok stariji od 14 godina,smatra,moraju naučiti osnovna pravila i poštivati ih kako bi zaštitili prvenstveno sami sebe.


