U SAD-u i zapadnoj Europi kupci su već navikli na promjene cijena tijekom dana, a upravo to postaje i hrvatska svakodnevica
Cijene koje se mogu mijenjati i nekoliko puta dnevno – novost su koja je stigla i u Hrvatsku. Papirnate i kartonske etikete uskoro bi mogle otići u prošlost jer se sve više trgovaca okreće digitalnim, odnosno elektroničkim etiketama, piše Net.hr.
Akcijske, redovne ili ograničene cijene do sada su bile prikazane na papiru, no trend u svijetu pokazuje da kupce sve češće čekaju digitalne oznake. U SAD-u i zapadnoj Europi kupci su već navikli na promjene cijena tijekom dana, a upravo to postaje i hrvatska svakodnevica.
“Cijene prate ponudu i potražnju”
“Digitalne cijene već imaju neke trgovine u Hrvatskoj. To je već dugo praksa u zapadnoj Europi. Cijene se jednostavno mijenjaju nekoliko puta u danu sukladno ponudi i potražnji. Ako pada potražnja – cijene će padati, a ako raste – cijene će rasti”, pojasnila je Ana Knežević iz Udruge za zaštitu potrošača.
Konzum, Lidl i Kaufland već krenuli s primjenom
Iz Konzuma potvrđuju kako su elektroničke cijene uvedene u pojedinim prodavaonicama.
“Elektroničke cijene smo već uveli u nekoliko prodavaonica i planiramo širu upotrebu te tehnologije u budućnosti, ne s ciljem dinamičkog mijenjanja cijena, koje nemamo namjeru uvoditi, već isključivo kako bismo našim zaposlenicima olakšali svakodnevni rad i kupcima omogućili još bolje iskustvo kupnje”, naveli su iz Konzuma.
U Lidlu ističu da se cijene prilagođavaju tržišnim uvjetima.
“Cijene se prilagođavaju tržišnim uvjetima, uzimajući u obzir Lidlovu strategiju pružanja najboljeg omjera cijene i kvalitete”, stoji u njihovu odgovoru.
Kaufland pak javlja da elektroničke etikete koriste na odjelima pekarnice te voća i povrća.
Dinamičko formiranje cijena – ništa novo
Promjena cijena tijekom dana lako se može usporediti s modelom cijena taksi vožnji. Primjerice, u 14 sati vožnja od Trešnjevke do Dubrave stoji 10 eura zbog manje potražnje, dok oko 16 sati, kada potražnja raste, cijena naraste za 2 eura.
Stručnjak za maloprodaju Dragan Munjiza podsjeća da takav princip postoji odavno:
“Na tržnicama bake i trgovkinje cijeli život to rade. Znači, kad trebaju ići kući da ne nose nazad grincajg, oni spuste cijenu. Isto tako, u trgovinama vi imate pri kraju radnog dana da se cijene smanje kako ono što ostane ne bi otišlo u otpad.”
Potrošači moraju biti oprezni
„To je svjetla budućnost za nas potrošače, morat ćemo biti pažljivi, i ono da ako smo doma pogledali da nešto toliko košta, kad dođemo u dućan to možda neće koštati toliko, odnosno i na plakatu ispred dućana možda bude jedna cijena, a unutra druga“, upozorava Ana Knežević.
Manje zaposlenika, manje grešaka
Struka napominje da elektroničke etikete smanjuju vjerojatnost pogrešaka, ali i broj zaposlenika potrebnih u trgovinama. Procjenjuje se da u hrvatskoj maloprodaji trenutačno nedostaje oko 6000 radnika.


