Za uređenje i izgradnju Osijeka, poručuje gradonačelnik Krešimir
Bubalo, gradska uprava osigurat će oko 200 milijuna kuna.
Nakon godine posvećene planiranju, projektiranju i
osiguravanju potrebne dokumentacije, iduća, 2011. godina
donijet će pokretanje novog investicijskog ciklusa. Za uređenje i
izgradnju Osijeka, poručuje gradonačelnik Krešimir Bubalo,
gradska uprava osigurat će oko 200 milijuna
kuna.
Ipak, prije nego što počne govoriti o projektima za sljedeću,
Bubalo ističe kako je i u tekućoj godini u
gradsku komunalnu infrastrukturu uloženo sto milijuna
kuna. Izdvaja se projekt obnove osnovnih škola, koji se
nastavlja i dalje – u drugoj fazi kroz projekt energetske
učinkovitosti osigurat će se sredstva iz EU fondova, kao u
slučaju OŠ Ljudevita Gaja. Osim toga, gradit će se tri nove
škole, u Retfali, Briješću i u Tenji.
Hrvatsku trese recesija, stručnjaci najavljuju da ni
nagodinu neće biti bolje. Kakvo je stanje u gradskoj blagajni i
kako ćete osigurati 200 milijuna kuna?
– Vratili smo 180 milijuna kuna obveza, a uzeli samo
deset milijuna kuna kredita. Za razliku od države, puno
više vraćamo nego što se zadužujemo. Naša poduzeća koja su bila u
dubiozi od 200 milijuna kuna, do kraja ove godine uglavnom će
biti na pozitivnoj nuli. Stvorili smo preduvjete da čak i
smanjujemo cijene nekih komunalnih usluga, iako smo trenutačno
najjefitniji grad po potrošačkoj košarici u RH, ili značajnije
investiramo u idućoj godini. Kako? Puno bolje gospodarimo
nego što je to prije bilo; sve ide na javni natječaj,
svaki trošak se ispituje. Provodimo racionalizaciju u svim
segmentima, stežemo remen, ali pazimo da ne pukne dok stežemo. I
ne stežemo ga na račun socijale i razvoja. Snaga grada je u
ljudima i projektima. Mi ćemo sa 400 milijuna u proračunu
napraviti više nego što je moj prethodnik napravio sa 600
milijuna. Također, reprogramirat ćemo kredite te iz
jamčevne pričuve osloboditi još 21 milijun kuna te osigurati
tekuću likvidnost. Nagodinu ćemo podići kvalitetan kredit,
a naša kamatna stopa bit će 4 posto, što smo također
dobili na natječaju. Država, inače, ima 50 posto skuplju
kamatu.
Novi most kod Dubrovačke ulice
Najznačajnije investicije bit će obnova Trga slobode i
gradnja novog mosta?
– Do siječnja će biti osigurana potrebna dokumentacije za
obnovu Trga slobode. Želimo taj projekt završiti u
jednoj sezoni, a ne u pet-šest etapa kako se to prije planiralo.
Početak radova ovisi i o suglasnostima Ministarstva financija, a
nadam se da ih nećemo čekati dugo kao za obnovu škola. Također,
nećemo dozvoliti da se ova investicija probije kao što je to bilo
s Trgom Ante Starčevića i nekim drugim projektima. U dva mandata
sam bio župan, a ni jedna investicija nije bila probijena ni za
lipu. To tražim i u Gradu Osijeku – tko je potpisao ugovor mora
ga poštovati. A novi cestovno-pješački most kod Dubrovačke nam je
bitan, jer treba čvrsto povezati lijevu i desnu obalu Drave.
Bitna je i gradnja prvog dijela intrazonske
ceste, i to radi novog autobusnog kolodvora za koji
očekujemo da će biti gotov za Dan grada. Također, krećemo
u gradnju nove hale Biosa za koju očekujemo milijun eura
iz EU fondova, te multifunkcionalne hale na
Pampasu. Na 70-ak projekata radimo zajednički s
Osječko-baranjskom županijom, koja i u vrijeme
krize puno investira u Osijek, za razliku od ministra Fuchsa koji
odugovlači s pet čistačica za OŠ Sarvaš.
Iduća vlada neće moći zaobići Slavoniju
Neke projekte vežete uz parlamentane izbore.
Zašto?
– Dokumentacija za gradnju bazena uz dvoranu Gradski vrt ostat će
za iduću vladu. Neke projekte, poput toga, koridora 5c, južne
obilaznice ili OŠ Višnjevac, za koju imamo potpisan sporazum,
nećemo moći sami realizirati. Očekujem od sljedeće vlade
da neće oklijevati kao ova, koja ulaže u Dalmaciju.
HDSSB traži da se jednako ulaže i u Slavoniju, a iduća vlada, bez
obzira na to tko je činio, više neće moći zaobilaziti Slavoniju i
Baranju. HDSSB prepoznaje potrebe svakog mjesta, gradske četvrti
i mjesnog odbora i zato smo najjača regionalna opcija u
Hrvatskoj.
Aktualni projekti gradske vlasti
Nove ulice, ceste i zgrade, nathodnik i nastavak
šetnice
Uskoro će biti završena obnova Istarske i Ulica jela. Započela je
gradnja nove spojne ceste Retfala-Višnjevac te parkirališta,
biciklističke i pješačke staze kroz Gupčevu ulicu (od Sv. Petka
do Zelenog polja). Pripremljen je projekt uređenja
Vinogradske te gradnje ulice između
Gacke i ceste za Metro. Nagodinu će “s”
cesta spojiti potez od Portanove do športske zračne
luke, a Jug 2 će dobiti novi trg. Uređuje se potez
Svilajska-Petefijeva, izrađuje dokumentacija za infrastrukturu
Stadionskog naselja te Zelenu ulicu u Briješću. Do kraja godine
bit će gotovi projekti za obnovu Paviljona Gradski
vrt, dviju novih zgrada za socijalno ugrožene u Umaškoj
ulici, a intenzivno radimo na projektu Sokolskog doma. Nažalost,
tu imamo određenih problema s državnim agencijama.
Izrađujemo i niz prostornih i urbanističkih
planova, primjerice za Jablaničku ulicu, Industrijsku
četvrt, sveučilišni campus… Na nathodnicima smo postavili
videonadzor kako bismo što više suzbili vandalizam, a u planu je
gradnja nathodnika preko željezničkog kolodvora između Divaltove
i Zelenog polja, te hrvatskih domova u Tenji i Josipovcu.
Nastavit ćemo projekt šetnice, i to u Podravlju, Višnjevcu te na
spoju Gornjeg i Donjeg grada.
Posebno mi je drago što je, među 5.000 europskih gradova,
Osijek nominiran za Zlatni cvijet Europe
TEKST: Mario MIHALJEVIĆ, www.glas-slavonije.hr