
Vladimir Čohar dao je dio odgovora na pitanja koja su postavili navijači
Direktor Nogometnog kluba Osijek i osoba koja je ove godine najavila pohod na titulu, Vladimir Čohar, odgovorio je na pitanja navijača. Sve se svelo na svega 45 minuta odgovora unatoč više od 200 postavljenih pitanja.
Zanimljivo je bilo u uvodu čuti riječi glasnogovornika kluba Maria Mihića Mihe koji gotovo pa se ispričava svim navijačima rečenicom kako je on prije svega navijač Osijeka.
“Mogli smo napraviti klasičnu press konferenciju, odustali smo od tog formata. Mogao je biti intervju, a često je bilo da se neka informacija izgubi. Sve ovo dokaz je naše otvorenosti. Naša je obaveza na početku ispoštovati sve što radimo i nadamo se da će ova sezona biti uspješnija”, rekao je u uvodu Čohar i pohvalio odnos sportskog direktora Alena Petrovića i trenera Simona Rožmana.
Dodao je Čohar kako kritika stoji i kako istu prihvaća i prihvaća sve komentare i dodao kako mu je drago da su se ljudi izrazili imenom i prezimenom.
“Navijači su u pravu, frustriran je i predsjednik, frustriran je i vlasnik, ali naša je obaveza novu sezonu početi optimizmom”, dodaje on i ističe kako prečesto u prošlosti nije bilo sinergije s sportski sektorom i ponovo istaknuo Petrovića kao ključnu figuru za sportski uspjeh kluba i na neki način prebacio odgovornost na njega za rezultat.
Kaže kako su svi u klubu nesretni jer se ne igra Europa, ali je izrazito bitno shvatiti da je ambicija vlasnika biti konkurentan na svim poljima.
Miha je istaknuo i sinergiju svih oko NK Osijeka i prisjetio se kupa protekle sezone iz kojeg se ispalo u polufinalu od Slaven Belupa.
“Ljudi moraju shvatiti da je sport djelatnost koja ti vrlo brzo daje priliku za popravak. Idemo otvorena srca u novu sezonu. Navijači sigurno neće preko noći promijeniti mišljenje prema radu uprave meni, ali volio bi da to ne bude light motiv odnosa jer će to razvodniti sve”, dodaje.
Dotaknuli su se i teme ulaznica koje su drastično poskupjele u novoj sezoni: “Ako ćemo gledati iz rakursa biznisa, stara cijena nikako nije dovoljna za standard koji mi pružamo. U korijenu je bilo da nagradimo najvjernije navijače. U mnogobrojnim razgovorima pokušali smo naći model kako da svi vlasnici godišnjih ulaznica budu i navijači NK Osijeka. Mi se pripremimo da će na stadionu biti 7-8 tisuća ljudi i to se ne dogodi i to frustrira i nas i navijače jer jedna skupina navijača koristi to da dođe na Hajduk, Dinamo. Tako smo došli na ideju da našim navijačima damo više prostora. To u nekim slučajevima nije ispalo dobro, ali smo putem naših kanala komunikacije to uzeli u obzir. Pozivamo sve da se jave našem ticketingu ako nismo neke situacije uzeli u obzir. Ja im se ispričavam, ali mi to na primjeren način rješavamo.”
Jedno od pitanja odnosilo se i na broj aktualnih pretplatnika kojih je za razliku od prošle godine, kad ih je bilo više od šest tisuća, danas oko tri i pol tisuće.
“Morati ćemo u sinergiji naći model kako povećati broj gledatelja. To će biti teško, iz moje pozicije možda i nemoguće svejedno će se tu pitati i ljude i zajedno ćemo to napraviti lakše. Pomoći će dvije stvari – rezultati i atmosfera”, dodaje dalje.
Pokušao je Miha dobiti i odgovor na sportske ambicije, a Čohar je istaknuo kako smo ograničeni budžetom, a na njima je da to na najbolji način to eksplotiraju.
“Rezultati ne mogu doći preko noći. Ako gledamo kroz prizmu rezultata ne možemo biti zadovoljni, ali ne želim da se sumnja u ambiciju jer osoba koja investira u ovako nešto i koja se toliko brine da dnevno funkcioniranje bude na najvišoj razini po meni ima i najveće moguće ambicije”, kaže direktor.
Čohar o predsjedniku Sakalju
Ponovo se, i devet godina nakon preuzimanja NK Osijeka od strane mađarskog vlasnika ponovila priča o potencijalnom stečaju prije njihovog preuzimanja što je pomalo i bespredmetna priča danas s tolikim odmakom.
“Prije svega ja bi istaknuo našeg predsjednika Ferenca Sakalja. Ne prođe dan da barem sat dva ne pričamo o NK Osijeku. On ima i druge obaveze, ali toliko mu je stalo jer zna koliko je Osijek velik klub i njegova ambicija je na najvišoj mogućoj razini”, rekao je Čohar i rekao kako Sakalj teško doživljava kritike kako je on grobar kluba. Moramo priznati kako na stadionu, ali i u razgovoru s navijačima mi nismo čuli za takve opaske navijača budući su kritike dosad mahom bile upućene prema direktoru Čoharu. Nastavio je s obranom Sakalja Čohar i istaknuo kako ga to izrazito pogađa.
Priupitan je Čohar i o proračunu kluba i potencijalnim pojačanjima i govorio o prihodima i troškovima kluba i rekao kako svake godine nedostaje 20 do 30 posto budžeta od planiranih 15-ak milijuna eura pa se neminovno mora prodati dio igrača.
“Mi smo u okviru naše strategije prodali samo Marka Soldu, a više od pola uložili smo u tri pojačanja. Potpisali smo i produženje s našim mladim igračima”, dodaje i ponovo traži podršku i ističe kako za ostvarenje ciljeva nedostaje 2 do 3 milijuna eura. Kaže i kako se samo jednom izašlo iz okvira i to kod kupovine Kristijana Lovrića.
O odnosu s navijačima
Dotaknuli su se u razgovoru i zajedničkih akcija s Kohortom i Klubom navijača Bijelo-plavi, ali se ta komunikacija negdje po putu izgubila.
“Meni je nevjerovatno žao zbog toga. Mislim da svi potezi koje sam vukao i sve situacije koje sam s njima prolazio nisu vodile do toga da će do ovakvog nivoa netrpeljivosti. On je izrazito neugodan. Sad je vrijeme da pokušamo naći zajednički jezik ja sam sa svoje strane bez ikakve sumnje spreman za to. Ovaj put iz nekoliko razloga nije dobar”, reći će Čohar i pobrojati da nije dobro da se tijekom utakmice ne navija za klub svaki put, a uz to navijači i klub puno gube u tom odnosu.
Kritika ga kaže boli i on će rado preuzeti dio kritike ispred predsjednika Sakalja i ponovo je zatražio nešto malo kredita koji bi trebao postojati početkom svake nove sezone.
“Vrata su uvijek otvorena kao što su uvijek i bila”, reći će Čohar i kaže da klub bez navijača ne može i kako moli za podršku ekipi i pružanje ruke pomirenja s ciljem uspješne nove sezone.
Tretman navijača
“Organizacija utakmice je organizacija zahtjevnog eventa. Mi to radimo prilično dobro i pohvale dolaze sa svih strana i svatko kome je Osijek u srcu može s ponosom to gledati”, dodaje on i ističe kako su im i policija i redari partneri.
Reći će i kako u prvom planu treba biti da se ne uništava klupska imovina, ali je tu najodgovornija policija.
Navijači su u nekoliko navrata tražili i dozvolu za stajanje uz ogradu na istočnoj tribini što je primjerice potpuno normalno na utakmica Rijeke i to kako onim domaćim, tako i onima u Europi.
“Ljudi koji dolaze očekuju određeni komfor. Ljudi koji stoje ometaju njihov pogled i to je dio ove teme. Mi smo bili u redovitoj komunikaciji s navijačima s istočne tribine, ali slika koju želimo poslati s stadiona je da na istoku svi sjede, a da je južna tribina ona s koje se navija”, dodaje i kaže kako je s navijačima bio sastanak na kojem je to tako dogovoreno. No, na temu tog sastanka oglasila se i Kohorta i sve nazvala jednim pamfletom u režiji kluba i žestoko opovrgnula sve navedeno u klupskom priopćenju.
Pozvao je sve na istoku da se pretežito sjedi i navija. Pokušao je to ublažiti Miha, ali dodatni komentar na tu temu nismo čuli.
Sudačka šutnja
“Bit ću laka meta za kontroverzu. Mislim da svojim ponašanjem štitim imidž kluba i mislim da je s obzirom na odnos prema nama zadnje dvije sezone HNS zaslužio dozu kredita”, kaže Čohar i dodaje kako nema smisla svakog tjedna oglašavati se o temi suđenja.
Kaže kako je razgovor najvažniji i kako isti može donijeti napredak. Klub dodaje komunicira preko Županijskog nogometnog saveza s središnjicom.
“Baviti se priopćenjima i skakati na svaki krivi korak HNS, a pritom smo i dio HNS mislim da šteti proizvodu i šteti klubu”, zaključuje na tu temu.
Jalovi marketing
“Marketing je riječ koja se provlači od kad sam ja tu. Nismo sve iskoristili i ako bude volje, želje i sinergije bit će toga i više”, dodaje i kaže kako se sve radi “up to date” prema današnjim standardima i kaže kako klub s obzirom na današnje stanje i odnose nije do kraja motiviran za više.
Zanimljiva je to izjava koja navijačima sigurno neće dobro sjesti.
Na kraju se spomenula i škola nogometa koja mora biti proizvođač kluba i tu nismo ništa novo saznali osim kako klub i dalje u isto mora ulagati.
Pozvali su Čohar i Miha sve, bivše igrače i navijače da dođu jer je klub mjesto okupljanja i spajanja.
“Ne može mišljenje jednog dijela ljudi da smo mi zatvoreni prevladati nad istinom kad istina kaže da nismo”, dodaje i kaže kako je klub pristupačan za sve.
Zanimljivo, Čoharu nije postavljeno i direktno pitanje koje je postavio najveći broj navijača, a to je do kad će biti na funkciji i NK Osijeku pa će na to imati prilike odgovoriti u nekom od budućih Q&A koje je i sam najavio.
