Projekt je podržala je većina država EU. Prije nego što zahtjevi mogu stupiti na snagu, o njima se mora konačno pregovarati s Europskim parlamentom
Ministri prometa Europske unije odlučili su da se oduzimanje vozačke dozvole ubuduće primjenjuje u cijeloj Europskoj uniji. “To je posebno važno za nas kao veliku tranzitnu zemlju u Njemačkoj”, naglašava savezni ministar prometa Volker Wissing. Projekt je podržala je većina država EU. Prije nego što zahtjevi mogu stupiti na snagu, o njima se mora konačno pregovarati s Europskim parlamentom.
Sve to imalo bi utjecaja na one vozače koji su počinili teške prekršaje poput vožnje pod utjecajem alkohola ili droga, prebrze vožnje ili prometnih prekršaja koji su rezultirali smrću. Zabrane vožnje od tri mjeseca nadalje također bi se trebale primjenjivati u cijeloj EU. Međutim, uredba se ne bi trebala primjenjivati na zabrane kraće od tri mjeseca, javlja Fenix Magazin.
Ali bi trebale postojati i iznimke. Država koja je izdala vozačku dozvolu ne mora narediti učinak gubitka prava vožnje na razini cijele Unije ako predmetni teški prometni prekršaj ne bi doveo do gubitka prava vožnje u državi članici izdavanja. Međutim, u slučajevima kada ne postoji odredba za oduzimanje vozačke dozvole u državi članici koja ju je izdala, trebalo bi izreći zabranu vožnje i provjeriti sposobnost prometnog prekršitelja. Tada se može poduzeti ‘svaka radnja koja se smatra prikladnom’.
Prema željama država EU, svatko tko je izgubio vozačku dozvolu ne mora ponovno tražiti dozvolu u zemlji u kojoj je počinjen prekršaj – primjerice Italiji, Španjolskoj ili Portugalu. Prema Ministarstvu prometa, to bi bila stvar zemlje EU-a koja je izdala vozačku dozvolu ili države u kojoj živi dotični prekršitelj. Osim toga, učinak opoziva vozačke dozvole u Njemačkoj u cijeloj Uniji može se osporiti ako je Njemačka izdala odgovarajuću vozačku dozvolu.
Europski parlament već je odlučio o svom stajalištu o projektu u veljači i također predviđa učinke na razini cijele EU za teške prometne prekršaje. No, detalji će se još brusiti. Projekt je direktiva, tako da se zahtjevi tek moraju implementirati u nacionalno zakonodavstvo. Prijelazna razdoblja obično traju oko dvije godine. Vjerojatno će proći neko vrijeme dok se novi zakon EU-a o oduzimanju vozačke dozvole na razini EU-a stvarno ne počne primjenjivati.