S obzirom na to da je riječ o koprodukcijama koje nikada nisu jednostavne, morali su “mjeriti u dva kazališta“, ali i proniknuti u jako mnogo detalja
Jedan od onih koji imaju najveću tremu i odgovornost od sutrašnje premijere drame “Sokol ga nije volio“ svakako je autorov sin, ovaj puta i redatelj i glumac, Filip Šovagović. Na netom održanoj konferenciji za medije, naglasio je da nisu još gotovi, a do premijere je ostalo samo 36 sati.
“Sjećam se da je vani bilo paklenih 34 stupnja kada sam dolazio na prvu probu u rujnu, a jutros je bilo -1. Godišnja su se doba izmijenila“, našalio se Filip kojega ćemo gledati i kao njemačkog oficira.
S obzirom na to da je riječ o koprodukcijama koje nikada nisu jednostavne, morali su “mjeriti u dva kazališta“, ali i proniknuti u jako mnogo detalja. Uz ravnatelja Gavelle, Dražena Ferenčinu, nositelj je ideje da se u ovu dramu postavi i bivši ravnatelj Drame osječkog HNK-a te jedan od glumaca u podjeli, Miroslav Čabraja. Gledat ćemo ga kao susjeda čič Stevu.
Intendant Vladimir Ham nije propustio prigodu zahvaliti kazalištu Gavella na lijepoj suradnji (a upravo su Gavella i HNK u Osijeku jedina dva kazališta u kojima je ovaj komad i zaživio na sceni – 1982. u Zagrebu u režiji Božidara Violića te godinu kasnije u Osijeku u režiji Joška Juvančića), Anji i Filipu što su pratili proces od početka (u brojkama je to više od 70 proba!).
“Hvala glumcima, tehnici, šminkeraju, garderobi, frizeraju i krojačnici koji su pratili i probe i nerijetko i zasuzili“, uputila je Anja Šovagović Despot, dramaturginja, a u ovoj će podjeli utjeloviti i baku, mati Stažinu.
Istaknula je da se film – za koji su scenarij pisali redatelj Branko Schmidt i sam Fabijan Šovagović – itekako razlikuje od drame. U izvornoj inačici kako je napisana i prema kojoj se radi predstava, dramu je tiskala nakladnička kuća Privlačica 1986., pa je Anja “bacila bubu u uho“ intendantu da HNK objavi ovo štivo, što je Vladimir Ham ocijenio dobrim prijedlogom. Takvu je praksu dugo i Gavella imala – tiskati tekstove koje postavlja na scenu.
Uz Fadila Abdulova Fafu, glazbu potpisuje Šimun Matišić koji je zahvalio bendu – Petri Bernardi Blašković (harmonika), Dušku Modriniću (kontrabas/Ciganin Šaban) i Fadilu Abdulovi Fafi (gitara).
Emocionalno je obraćanje bilo kostimografkinje Barbare Bourek koju je Filipovo i Anjino sjećanje na pokojnog oca Fabijana podsjetilo i na njezina oca, pokojnog akademika Zlatka Boureka. Dodatni je to razlog zašto joj je ova predstava i drama važna i dragocjena, jer je svojevrsna posveta očevima. Kao što ni tekst nije identičan filmu, tako je i kostimografija za ovu svevremenu priču na kazališnim daskama autentična i nije onakva kakvu bi radili za film ili televizijsku dramu, dodala je Barbara Bourek, čiji smo rad nedavno gledali u predstavi “Guslač od marcipana“, ali i prije toga u baletu “Mačak u čizmama“, “Anja Karenjina“…
“Ovo je kraj prve faze rada koja je bila intrigantna, zabavna i potresna, a slijedi druga, a to je igranje pred publikom“, rekla je Sandra Lončarić, nacionalna prvakinja koja će utjeloviti Stažu, suprugu glavnog lika Šime. Sretna je i zadovoljna Sandra zbog koprodukcije s Gavellom i Filipom koji je okupio odličnu ekipu.
“Ispričali smo predivnu priču, Šova bi itekako bio zadovoljan“, rekla je Sandra Lončarić.
Još je jedan iz ekipe stidljivih, misleći na tihu i samozatajnu kostimografkinju Barbaru Bourek i Ivan Ćaćić, prvak Drame HNK u Osijeku koji glumi glavu obitelji, Šimu, čestitao je kolegama i autorskoj ekipi i jedva čeka izaći pred publiku u Osijeku i Zagrebu, ali i bilo gdje gdje budu išli na gostovanje.
Na to se nadovezao intendant, rekavši ponosno da su predstavu na neviđeno bukirala sva nacionalna kazališta i brojna gradska. Šećer na kraju bio je komentar Anje Šovagović Despot na račun mladih kolega glumaca.
“Spremni su na rad i istraživanje, znatiželjni su, a ni talenta im ne manjka“, zaključio je.
Tekst: Narcisa Vekić